(april) Terminsliste / Fødselsliste... er det noget man har herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2009

Stumpen

Katjaro skriver:

Jeg havde termin den 13. maj - fødte den 23. april en dreng på Herlev Hosp. Blev dog overflyttet til neonatal afdelingen på Glostrup 3 timer efter fødslen.

Han hedder Theisog vejede 3590 g og var 52,5 cm lang.  

Knus Katja og syvsoveren

Måske er det mig der ikke har fulgt ordentlig med, men hvorfor kom i på neonatal afd??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2009

Katjaro

Stumpen skriver:

Måske er det mig der ikke har fulgt ordentlig med, men hvorfor kom i på neonatal afd??

Det kan godt være at jeg ikke har fortalt det herinde

De syntes ikke han trak vejret ordentlig efter fødslen. Han havde haft rigtig meget fostervand i lungerne, fordi fødslen var gået så hurtigt.

Så der blev kaldt en børnelæge, og hun tog til sidst beslutningen om at vi skulle overflyttes. Hun troede dog på at han ville rette sig rimelig hurtigt.

Det gjorde han så ikke, så han lå med C-PAP (dvs ilt) i 4 dage. Han havde desuden (voldsomme) smerter efter fødslen så han fik også panodil 3 gange i døgnet (plus morfin to gange).

Men derefter gik det hurtigt fremad. Så fra 4-5 dagen drejede det sig om at få etableret amningen. Og da den var oppe at køre fik vi lov til at tage hjem

Hilsen Katja og Theis 230409

Anmeld

19. maj 2009

Stumpen

Katjaro skriver:

Det kan godt være at jeg ikke har fortalt det herinde

De syntes ikke han trak vejret ordentlig efter fødslen. Han havde haft rigtig meget fostervand i lungerne, fordi fødslen var gået så hurtigt.

Så der blev kaldt en børnelæge, og hun tog til sidst beslutningen om at vi skulle overflyttes. Hun troede dog på at han ville rette sig rimelig hurtigt.

Det gjorde han så ikke, så han lå med C-PAP (dvs ilt) i 4 dage. Han havde desuden (voldsomme) smerter efter fødslen så han fik også panodil 3 gange i døgnet (plus morfin to gange).

Men derefter gik det hurtigt fremad. Så fra 4-5 dagen drejede det sig om at få etableret amningen. Og da den var oppe at køre fik vi lov til at tage hjem

Hilsen Katja og Theis 230409

Det lyder bestemt ikke som den bedste start for jer.. Vil du mene at sådan noget er nemmere at takle når man har barn i forvejen -altså når man ved hvad det vil sige at have barn og være mor?? Ved ikke om du kan følge mig??

Anmeld

19. maj 2009

Katjaro

Det er et godt spørgsmål.....

Jeg vil sige at ens problemer/oplevelser er forskellige om man har et barn i forvejen eller ej.

Allerførst så skal det siges at min store datters første tid var heller ikke den letteste. Så efter at vi dengang havde været på barselsgangen i 5 dage, blev vi overflyttet til hvidovre og lå så en dag/nat på neonatal før end vi fik lov at tage hjem på orlov. Så jeg har ikke prøvet det der lette forløb hvor jeg efter 2 dage tog hjem og alt var id lykke.

I denne situation var det anderledes da vi startede på neonatal afdelingen, og på den måde havde jeg ikke haft Theis hos mig inden han blev indlagt. Det gjorde det underligt nok lettere. Vi var ikke i tvivl om at det bare var et spørgsmål om tid, selv om man i sær de første dage nok lige skulle sluge den pille det var at jeg endnu engang skulle have et unormalt forløb.

Det der gjorde det svært i vores situation, var at vores store pige var syg - og derfor ikke måtte komme ind på neonatal afdelingen. Det var hårdt. For så kunne hun og far jo ikke komme forbi, andet end uden for afdelingen. Så Jan (altså faren) havde ikke holdt sin søn før han var 6 dage gammel. Havde måske set ham i 15 minutter sammenlagt. Det var hårdt - også for Dicte der selvfølgelig savnede sin mor (og lillebror).

For at svare på dit spørgsmål - så tror jeg at man er rustet på visse punkter på en anden måde når man har et barn i forvejen. Det at holde barnet - og håndtere det kender man jo. Amningen har man også været igennem - så når man "endelig får lov" så er det ikke helt så slemt. Og hvis det er første barn - så har du jo aldrig prøvet andet, og derfor bliver det den eneste måde du kender.

Uhhh - det er sgu svært at svare uden at det bliver vildt langt

Hilsen Katja

Anmeld

25. maj 2009

vanessa

Hey.....jeg har termin den 28 juni skal have en pige....
Skal føde på næstved sygehus.
Tror jeg føder før termin....da hun vejer godt derinde.
Det er mit andet barn...har en dreng på 9 år.

vanessa

Anmeld

25. maj 2009

Marlene.B

Jeg har termin 5 juni, skal føde på Holbæk og kender ikke kønet, har en søn på snart 3 år.
Den må gerne snart komme ud så jeg kan komme med til dyrskue i Roskilde.
Hilsen Marlene

Anmeld

4. juni 2009

Mca<3

Hej  Jeg havde termin den 26 marts men det blev 5 april i stedet ...
Fik en dejlig dreng på 4350 og 57 cm ..

Anmeld

5. juni 2009

Eylem

Hej alle
Jeg har termin 19. august og skal føde på Glostrup.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.