Børn der ikke er fastspændt i bilen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2012

bøllen

Frk. Himmelblå skriver:

Tankevækkende er det, at da jeg var barn, var der ikke engang sikkerhedsseler på bagsædet. Så kunne det vidst også være det samme med en autostol.

Der døde også mange gange flere i trafikken dengang.

Utroligt så hutigt holdninger og kultur kan rykke sig. I dette tilfælde til det bedre, men alligevel tankevækkende...

Jeg kan huske engang, jeg skulle køre en lang tur med min far. Så lagde vi bagsæderne ned, så jeg fik masser af hygge plads til at ligge med tæpper, spise mariekiks og læse Anders And. Det var så hyggeligt, - et virkelig stærkt og godt minde. 

I dag var den bestemt ikke gået. Og så gammel er jeg altså heller ikke...

Det bedste vi viste som børn var at ligge bagi vores bil, en stationcar mens min far slingrede fra side til side.

Eller stå imellem sæderne og kikke ud.

Jeg er heller ikke old gammel, men heldigvis er vi blevet klogere. Og jeg er af den overbevisning, at der er en grund til der er regler om børn skal sidde fastspændt i en bil.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2012

Frk. Himmelblå

Bøllen skriver:

Det bedste vi viste som børn var at ligge bagi vores bil, en stationcar mens min far slingrede fra side til side.

Eller stå imellem sæderne og kikke ud.

Jeg er heller ikke old gammel, men heldigvis er vi blevet klogere. Og jeg er af den overbevisning, at der er en grund til der er regler om børn skal sidde fastspændt i en bil.

Ja, det er  noget med, at i 1979 døde der 1300 ca. i trafikken. Og nu er vi på omkring 200... Det er da noget af en forskel!!

Men bilerne er også bare generelt blevet langt mere sikre. Og seler med videre er naturligvis et must.

(Selvom det var hyggeligt uden!)

Anmeld

8. august 2012

TeamRocket

Og der har vi så den direkte grund til at mine svigerforældre ikke må kører med vores børn. For det med autostole er jo kun for sippede mennesker
Jeg havde mest lyst til at brække nakken på koen da hun griendede fortalte at hun da havde siddet med min datter på skødet et par gange under kørsel, det er jo så hyggeligt! Og hun kan slet ikke forstå jeg tog sådan på vej!

Anmeld

8. august 2012

Pige2009

132319 skriver:

Vedmindre det er en livstruende akut situation, så som et barn der skal hurtigt på skadestuen og der ikke er en autostol til rådighed, så er det fuldstændig hul i hovedet, for ikke at tale ulovligt at køre med børn der ikke er fastspændt!

Helt enig

Anmeld

8. august 2012

bøllen

Og der har vi så den direkte grund til at mine svigerforældre ikke må kører med vores børn. For det med autostole er jo kun for sippede mennesker
Jeg havde mest lyst til at brække nakken på koen da hun griendede fortalte at hun da havde siddet med min datter på skødet et par gange under kørsel, det er jo så hyggeligt! Og hun kan slet ikke forstå jeg tog sådan på vej!

Det jo også fuldstændig hul i hovedet. Har 1 gang taget min mor i at køre med de store i bil uden stol. Blev så gal, at jeg er sikker på det gør hun ikke med den lille.

De har været efter min lillebror fordi de kun måtte køre med deres egen autostol, når de kørte . Hun mente de var hysteriske. Øh nej mor, de bekymrer sig om deres børns sikkerhed.

KORS sikker en hyggelig sviger  kan godt forstå du ikke tog det pænt. Armen hvad tænker de dog på. Sippet  hmm vi vil jo gerne beholde vores børn MANGE år endnu

Anmeld

8. august 2012

AnnaK89

modesty skriver:

Endnu en af disse tråde hvor man hidser sig op og støtter hinanden i hvor fede man er og hvor forkerte de andre er på den.

Ja, det er ulovligt. Og ja, jeg kører altid med min dreng spændt fast.

Men det er ikke ulovligt i en taxa. Har I tænkt over hvordan det kan være? Hvis risikoen for at der skulle ske noget var af en hvis størrelse, ville det nok ikke være lovligt... 

Min datter og andre børn fra specielbørnehaven (handicappet eller med særlige behov) køre dagligt med taxa og der SKAL alle være spændt fast i en godkendt autostol!

Anmeld

8. august 2012

bøllen

AnnaKJ skriver:

Min datter og andre børn fra specielbørnehaven (handicappet eller med særlige behov) køre dagligt med taxa og der SKAL alle være spændt fast i en godkendt autostol!

dejligt at læse

hvrofor skulle jeres børn ikke være det bare fordi de kører i taxi.

Anmeld

8. august 2012

AnnaK89

Bøllen skriver:

dejligt at læse

hvrofor skulle jeres børn ikke være det bare fordi de kører i taxi.

Præcis - selvfølgelig skal de det! Også selvom mange af dem sidder helt fint selv

Anmeld

8. august 2012

modesty

AnnaKJ skriver:

Taxien har ikke pligt til at medbringe sikkerhedsudstyr til børn. Ifølge loven må et barn alligevel medtages, men kun på bagsædet. Børn på 3 år og derover skal anvende taxiens almindelige sikkerhedsseler uanset om de passer perfekt til barnet eller ej. 

http://www.fdm.dk/love-og-faerdselsregler/autostole

Anmeld

8. august 2012

AnnaK89

modesty skriver:

Taxien har ikke pligt til at medbringe sikkerhedsudstyr til børn. Ifølge loven må et barn alligevel medtages, men kun på bagsædet. Børn på 3 år og derover skal anvende taxiens almindelige sikkerhedsseler uanset om de passer perfekt til barnet eller ej. 

http://www.fdm.dk/love-og-faerdselsregler/autostole

Her bruger vi vores egne autostole, men er der f.eks noget galt med vores, så er taxaen ikke langsom til at tage deres egne i brug! De har altid ekstra stole.
Børnene får slet ikke lov til at blive sat i bilen uden en forsvarlig stol.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.