Børn der ikke er fastspændt i bilen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2012

modesty

Endnu en af disse tråde hvor man hidser sig op og støtter hinanden i hvor fede man er og hvor forkerte de andre er på den.

Ja, det er ulovligt. Og ja, jeg kører altid med min dreng spændt fast.

Men det er ikke ulovligt i en taxa. Har I tænkt over hvordan det kan være? Hvis risikoen for at der skulle ske noget var af en hvis størrelse, ville det nok ikke være lovligt... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2012

bøllen

OktoberMor skriver:

Kan godt forstå din frustration over det, og at politiet self ikke ville kunne nå at fange dem.. Hvis det var mig, havde jeg fået dem til at holde ind til siden, mens jeg ville spørge dem hvad de helt præcis har gang i?... 

Ja det kunne jeg selvfølgelig have gjordt.

Men tænker de jo voksne mennesker og de ved jo udemærket, hvad de laver. Og kan man tillade sig det ???

Anmeld

8. august 2012

Musen5

Bøllen skriver:

Er rystet , har lige været inde og handle. Da jeg kommer ud af butikken ser jeg en bedstemor ( et gæt ) sidder på forsædet med et lille barn på skødet ( døren står åben ) 

Jeg får pakket mine varer i bilen og ser der kommer en yngre kvinde ud til  bilen. Bedstemoderen går på daværende tidspunkt rundt med barnet som er omkring et år.

De sætter sig ind i bilen, den yngre kører og bedstemor sidder på forsædet med den lille Aghh er virkelig forarget over man kører rundt med børnene i bilen uden at de er spændt fast.

Kører bagved dem på vej ud af parkeringspladsen , ud på en trafikeret vej, hvor man kører 70 km.

Hvad Søren tænker de på ?? Bagi sad 2 store børn spændt fast i autostol.

skal jeg være helt ærlig så har jeg anmeldt en af mine naboer længere nede af vejen for det samme.

Jeg skrev nummerpladen ned og gik direkte til politiet. Jeg ved så at politiet var ude efterfølgende og tjekke bilen og da der ikke var en autostol fik de en bøde for det.

Jeg har aldrig set dem gøre det siden og ved at der nu er autostol i bilen.

/Mette

Anmeld

8. august 2012

bøllen

modesty skriver:

Endnu en af disse tråde hvor man hidser sig op og støtter hinanden i hvor fede man er og hvor forkerte de andre er på den.

Ja, det er ulovligt. Og ja, jeg kører altid med min dreng spændt fast.

Men det er ikke ulovligt i en taxa. Har I tænkt over hvordan det kan være? Hvis risikoen for at der skulle ske noget var af en hvis størrelse, ville det nok ikke være lovligt... 

Tror bestemt ikke der er nogen der hidser sig op.

Men jeg er virkelig forarget. Er ikke ude på at klappe mig selv på ryggen. Men fatter ikke at man som mor, kan forsvare at sidde fastspændt i bilen selv, og køre med sit 1 år gamle barn uden korrekt brug af selv.

Barnet sad på skødet som når man leger med sit barn. Med ansigtet mod bedstemoderen.

Og så er det ret faktisk et LOVKRAV at børn under 135 cm er korrekt fastspændt

Anmeld

8. august 2012

OktoberMor

Bøllen skriver:

Ja det kunne jeg selvfølgelig have gjordt.

Men tænker de jo voksne mennesker og de ved jo udemærket, hvad de laver. Og kan man tillade sig det ???

Ja de er voksne mennesker, men de virker så uansvarlige, så ja, du kan sagtens tillade dig at sige noget til dem.. For de bør sku få afvide når de gør noget forkert, de skal ikke slippe af sted med det.. 

De skal sidde med dårlig smag i munden, bagefter!

Anmeld

8. august 2012

bøllen

Musen5 skriver:

skal jeg være helt ærlig så har jeg anmeldt en af mine naboer længere nede af vejen for det samme.

Jeg skrev nummerpladen ned og gik direkte til politiet. Jeg ved så at politiet var ude efterfølgende og tjekke bilen og da der ikke var en autostol fik de en bøde for det.

Jeg har aldrig set dem gøre det siden og ved at der nu er autostol i bilen.

/Mette

Tak for svar , jeg har skrevet nr pladen ned. 

Overvejer at ringe til politiet og høre, hvad jeg gør i en givende situation

Anmeld

8. august 2012

Musen5

Bøllen skriver:

Tak for svar , jeg har skrevet nr pladen ned. 

Overvejer at ringe til politiet og høre, hvad jeg gør i en givende situation

Det sys jeg bestemt du skal gøre. de kan jo finde frem til hvem det er ud fra pladen.

Held og lykke

/Mette

Anmeld

8. august 2012

bøllen

Musen5 skriver:

Det sys jeg bestemt du skal gøre. de kan jo finde frem til hvem det er ud fra pladen.

Held og lykke

/Mette

Har lige snakket med dem, der er ikke noget man kan gøre nu.

Men hun sagde man skulle ringe 114 en anden gang, så vil de forsøge at komme frem.

Anmeld

8. august 2012

Frk. Himmelblå

Bøllen skriver:

Er rystet , har lige været inde og handle. Da jeg kommer ud af butikken ser jeg en bedstemor ( et gæt ) sidder på forsædet med et lille barn på skødet ( døren står åben ) 

Jeg får pakket mine varer i bilen og ser der kommer en yngre kvinde ud til  bilen. Bedstemoderen går på daværende tidspunkt rundt med barnet som er omkring et år.

De sætter sig ind i bilen, den yngre kører og bedstemor sidder på forsædet med den lille Aghh er virkelig forarget over man kører rundt med børnene i bilen uden at de er spændt fast.

Kører bagved dem på vej ud af parkeringspladsen , ud på en trafikeret vej, hvor man kører 70 km.

Tankevækkende er det, at da jeg var barn, var der ikke engang sikkerhedsseler på bagsædet. Så kunne det vidst også være det samme med en autostol.

Der døde også mange gange flere i trafikken dengang.

Utroligt så hutigt holdninger og kultur kan rykke sig. I dette tilfælde til det bedre, men alligevel tankevækkende...

Jeg kan huske engang, jeg skulle køre en lang tur med min far. Så lagde vi bagsæderne ned, så jeg fik masser af hygge plads til at ligge med tæpper, spise mariekiks og læse Anders And. Det var så hyggeligt, - et virkelig stærkt og godt minde. 

I dag var den bestemt ikke gået. Og så gammel er jeg altså heller ikke...

Anmeld

8. august 2012

Frk. Himmelblå

Bøllen skriver:

Tankevækkende er det, at da jeg var barn, var der ikke engang sikkerhedsseler på bagsædet. Så kunne det vidst også være det samme med en autostol.

Der døde også mange gange flere i trafikken dengang.

Utroligt så hutigt holdninger og kultur kan rykke sig. I dette tilfælde til det bedre, men alligevel tankevækkende...

Jeg kan huske engang, jeg skulle køre en lang tur med min far. Så lagde vi bagsæderne ned, så jeg fik masser af hygge plads til at ligge med tæpper, spise mariekiks og læse Anders And. Det var så hyggeligt, - et virkelig stærkt og godt minde. 

I dag var den bestemt ikke gået. Og så gammel er jeg altså heller ikke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.