Vandafgang uden veer - Hvordan føles maven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.306 visninger
18 svar
0 synes godt om
12. maj 2009

GryDia

Ja, her tænker jeg ikke om maven bliver mindre, men mere om man får ondt, om man ikke kan mærke nogen forskel eller noget helt 3.

Hvordan var din mave?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2009

Mumto3

To af mine fødsler startede med at vandet gik, men at jeg ikke fik nogen veer. Er dit vand gået, eller spørger du bare sådan generelt? jeg vil gerne svare dig, men hvis dit vand er gået, er der lidt faktuel viden jeg synes du skal have på banen først.

Anmeld

12. maj 2009

GryDia

Mumto3 skriver:

To af mine fødsler startede med at vandet gik, men at jeg ikke fik nogen veer. Er dit vand gået, eller spørger du bare sådan generelt? jeg vil gerne svare dig, men hvis dit vand er gået, er der lidt faktuel viden jeg synes du skal have på banen først.

Grunden til at jeg spørger er at jeg er i tvivl om mit vand er gået. Jeg har nemlig nogen dage ekstremt tynd udflåd. Idag har jeg haft rigtig meget og har skiftet bind flere gange, og har haft rigtig meget slim der kom med ud også.
Her til aften er det så begyndt at stramme i min mave, jeg har ikk rigtig nogle plukveer, men dem jeg har er slemme (de gør dog ikke ondt eller noget)

Anmeld

12. maj 2009

SpunkenJo

Altså... hvis du er i tvivl om, at dit vand er gået, og det er over 24 timer siden det er sket, så syns jeg lige du ska ringe til FG... Hvis der er "åbent" op til baby, er der osse infektionsrisiko....
Hvis du har vandafgang uden veer, vil man få fødslen sat igang hvis du er langt nok til det eller antibiotika, og beodret sengeliggende hvis før (37 uger)..... Det er normalen, så vidt jeg ved.....

Jeg havde selv vandafgang 31+4, og fødte 32+1. Idet det var for tidlig, fik jeg antibiotika.

Hvor langt er du??

/Jo

Anmeld

12. maj 2009

jannie

hej.

jeg var bestemt ikke i tvivl da vandet gik. der er meget mere vand end man lige regner med.

men om det lige så stille kan sive ved jeg ikke. hvis du er i tvivl ville jeg ringe til jordemoren på sygehuset og spørge. hellere en gang for meget end for lidt, og jeg er da sikker på de meget gerne vil snakke med dig i telefonen

håber du finder ud af det

jannie

Anmeld

12. maj 2009

SpunkenJo

Vandet kan sagtens sive......

....og man kan finde ud af det ved at tage et bind på, og så tjekke om det bliver tungt. Hvis det lugter ferskt (lidt lissom sæd) og ellers ikke er slimet, som udflåd jo normalt er, så er der stor sandsynlighed for at det er fostervand der siver.....

Er du i tvivl, ring til FG.....

- og opdater lige herinde hvordan det går

Anmeld

12. maj 2009

Kristina V

Ja jeg var heller ikk i tvivl om vi vand gik. Det var OVER ALT!!  Men der gik lige vel knap 22 timer før jeg fik veer efter vandet gik. I den tid sys jeg kun det strammede lidt om maven ind i mellem...
Men ja jeg vil nok os råde dig til at ringe derop. Det kan jo fint sive ud...

Anmeld

12. maj 2009

DK

Mit vand gik også. Det "plaskede" ikke ned om benene på mig, men det var altså nok til at jeg slet ikke var i tvivl. Derudover har det som en anden har skrevet en umiskendelig "duft" af 9 mdr. gammelt lagret sperm (hvad det jo på en måde også er)

Min mave strammede ikke eller noget, men den var sunket dybt. Jeg fik veer efter en tur på FG og et par timer hjemme.

Glæder mig til at høre hvordan det går hos dig!

Anmeld

12. maj 2009

GryDia

Jeg gik i bad for en times tid siden, og mens jeg stod og tog tog på dryppede jeg på gulvet. Jeg tog så et bind og vejede det sammen med mine trusser (hvorfor de skulle være med, ved jeg altså ikk lige ) og det vejede enten 26 eller 36 gram, ½ time efter vejede det 42 gram.

Jeg er kun 34+3, men var indlagt for 2 uger siden fordi jeg så småt var begyndt at åbne mig.

Anmeld

12. maj 2009

Diana...

GryDia skriver:

Jeg gik i bad for en times tid siden, og mens jeg stod og tog tog på dryppede jeg på gulvet. Jeg tog så et bind og vejede det sammen med mine trusser (hvorfor de skulle være med, ved jeg altså ikk lige ) og det vejede enten 26 eller 36 gram, ½ time efter vejede det 42 gram.

Jeg er kun 34+3, men var indlagt for 2 uger siden fordi jeg så småt var begyndt at åbne mig.

Har du ringet til fødegangen det lidt vigtigt du får det tjekket...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.