Hysterisk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

764 visninger
18 svar
0 synes godt om
8. august 2012

FrkRaarup

Hvor mange af jer gravide er stoppet med at bruge make-up, parfume, drikker max. 1 kop kaffe/cola/te osv.. ?

Hvilke 'regler' slækker I på, og hvilke overholder I ?

Er det fuldstændig hysterisk?!

Jeg er 1. gangs gravid og har kæmpet for det i 1½år. Er bare bange for at fucke Blyp op!

Fik dessert for nylig med Joordbær likør i- jeg fik så dårlig samvittighed bagefter.. Måske er jeg bare pjattet ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2012

MorDk

Tag det roligt! Alt med måde. Du skal vælge til og fra som du føler for...

Jeg personligt har holdt mig LANGT væk fra alkohol og hårfarve. MEN jeg bruger parfume, cremer, shampoo, sminke mm.

Jeg venter barn nr. 2 og jeg har en sund og rask dreng fra 2010 .

Begge graviditeter er "nytårsknald" og jeg har været fuld inden jeg testede positiv. tror bare du skal tage den med ro og leve som du plejer... selvfølgeli med forbehold...

Anmeld

8. august 2012

FrkRaarup

MorDk skriver:

Tag det roligt! Alt med måde. Du skal vælge til og fra som du føler for...

Jeg personligt har holdt mig LANGT væk fra alkohol og hårfarve. MEN jeg bruger parfume, cremer, shampoo, sminke mm.

Jeg venter barn nr. 2 og jeg har en sund og rask dreng fra 2010 .

Ja...Det er det der er svært Hehe..

Men måske lidt pjattet med den dårlige samvittighed over det likør ? Så meget alkohol er der hellere ikke i!

Kan bare ikke klare tanken om, at JEG har fucket Blyp op.

Anmeld

8. august 2012

Kay

jeg bruger ik parafume hver dag...

har i lang tid brugt mest neutral produkter... men  min mackup bruger jeg stadig (har aldrig brugt ret meget men mascare kommer på hver dag)

har ik drukket alcohol... men har neglelak på tærene... ja... jeg har læst sundheds styrelsens folder og så gået sådan lidt efter min mavefornemmelse...

Anmeld

8. august 2012

MorDk

FrkRaarup skriver:

Ja...Det er det der er svært Hehe..

Men måske lidt pjattet med den dårlige samvittighed over det likør ? Så meget alkohol er der hellere ikke i!

Kan bare ikke klare tanken om, at JEG har fucket Blyp op.

Lidt Likør går nok... bare rolig!

Anmeld

8. august 2012

Muhmi

Jeg er ikke hys med alt det der... Jeg bruger ikke neglelak nu hvor jeg er gravid og jeg bruger heller ikke særlig meget eller særlig tit make-up og hvis jeg tager make-up på bliver det til lidt mascara og så er det det  Og bruger kun en lille smule deo hvis jeg skal dufte lidt ekstra godt, men ellers bruger jeg roll-on

Jeg drikker 1 eller 2 kopper the/kaffe/cola og nogle dage ikke andet end vand og mælk.

Spiser tun fra dåse, men ikke særlig tit.

Jeg synes det er fint at man passer på, men jeg vil ikke være hysterisk med hvad jeg gør... Jeg vil stadig leve mens jeg er gravid...

Anmeld

8. august 2012

Frøken J.

FrkRaarup skriver:

Hvor mange af jer gravide er stoppet med at bruge make-up, parfume, drikker max. 1 kop kaffe/cola/te osv.. ?

Hvilke 'regler' slækker I på, og hvilke overholder I ?

Er det fuldstændig hysterisk?!

Jeg er 1. gangs gravid og har kæmpet for det i 1½år. Er bare bange for at fucke Blyp op!

Fik dessert for nylig med Joordbær likør i- jeg fik så dårlig samvittighed bagefter.. Måske er jeg bare pjattet ?

Jeg holdt med det meste, og jeg synes IKKE det er hysterisk! Vi taler 9 måneder, hvor man er fuldt ud ansvarligt for dette lille menneskes vækst, så selvfølgelig bør man gøre sit ypperste. Jeg synes det er noget pjat, når folk siger "Jamen graviditet er ikke en sygdom og man skal jo også leve" - Ja, hvorfor kan man ikke leve, bare fordi man undgår parfume, bruger naturlig makeup, bruger produkter fra Neutral, Derma, etc. og evt. holder med at ryge? Synes faktisk det er trist hvis man mener, at man af den årsag ikke kan leve!! Og så er der dem der siger "Jamen miiiin mor røg, og JEG fejler ikke noget" - Næh, det er da heller ikke ALLE børn der får følger! Men NOGEN, MANGE gør, og hvorfor løbe risikoen og risikere at ens barn er ét af dem?

Ja, jeg har meget markante holdninger, og ingen kan få mig til at skifte mening om dem Lige dér står jeg super meget fast. Og jeg gider ikke en gang debattere det, for jeg ved allerede nu, at de pjattede argumenter får mig helt op i det røde felt, men nu fik jeg da plads til at lufte min mening

Anmeld

8. august 2012

nielsen80

Jeg bruger neutral produkter, og make up og cremer uden parfume og parabener. Drikker ikke alkohol og farver ikke hår.

Parfume har jeg brugt lejlighedsvis, men ikke på huden kun udenpå tøjet.

Er nok hvad man vil kalde hysterisk, men det har faktisk faldet mig meget naturligt, og man skader jo ikke nogen ved at tage forholdsregler....

Anmeld

8. august 2012

nielsen80

Frøken J. skriver:

Jeg holdt med det meste, og jeg synes IKKE det er hysterisk! Vi taler 9 måneder, hvor man er fuldt ud ansvarligt for dette lille menneskes vækst, så selvfølgelig bør man gøre sit ypperste. Jeg synes det er noget pjat, når folk siger "Jamen graviditet er ikke en sygdom og man skal jo også leve" - Ja, hvorfor kan man ikke leve, bare fordi man undgår parfume, bruger naturlig makeup, bruger produkter fra Neutral, Derma, etc. og evt. holder med at ryge? Synes faktisk det er trist hvis man mener, at man af den årsag ikke kan leve!! Og så er der dem der siger "Jamen miiiin mor røg, og JEG fejler ikke noget" - Næh, det er da heller ikke ALLE børn der får følger! Men NOGEN, MANGE gør, og hvorfor løbe risikoen og risikere at ens barn er ét af dem?

Ja, jeg har meget markante holdninger, og ingen kan få mig til at skifte mening om dem Lige dér står jeg super meget fast. Og jeg gider ikke en gang debattere det, for jeg ved allerede nu, at de pjattede argumenter får mig helt op i det røde felt, men nu fik jeg da plads til at lufte min mening

det fik du bare formuleret meget bedre end mig. Hold op hvor har jeg hørt "det er jo ikke en sygdom mange gange"...har det sådan lidt, nej det siger jeg heller ikke, og jeg har ikke haft en eneste sygedag under min graviditet, så synes faktisk heller ikke jeg gør det til det. Men ja jeg har gået på arbejde med neutral deo og nilens jord mascara..men det er vel ikke noget andre skal blande sig i, det er vel mit valg for mig og mit kommende barn. Ville bare have det såå dårligt hvis mit barn fik allergi, astma eller lign, og jeg ike vidste med mig selv, at jeg havde gjort alt hvad jeg kunne for at undgå det.

Anmeld

8. august 2012

FrkRaarup

Jeg er helt enig!

Der er en masse ting man ikke må, men igen. Det er 9 måneder vi taler om..

Jeg er holdt op med at ryge. Jeg har det sådan lidt, kan jeg undvære mine smøger, kan jeg også undvære kaffe, parfume, osv..

Jeg snakkede med min mor om det, og hun gjorde det meget klart, at det var noget pjat at gå efter de 'regler/råd'! Jeg blev egentlig freustreret, da vi har kæmpet så længe, og jeg gerne vil give min Blyp en super start på livet!

*og når jeg tænker på, at mine forældre forsøgte at få mig i 15 år, kan jeg slet ikke forstå hun er imod at jeg passer på og allerede tager mig godt af Blyp

Ja, det er egentlig derfor jeg spørger jer andre om, hvordan I ser på det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.