An&Jo skriver:
http://www.b.dk/i-laegens-haender/sager-om-gravidi tet
Prøv at læse denne artikel, jeg blev faktisk lidt overrasket over de her hændelser og tænker alligevel at jeg aldrig har prøvet at blive afvist af en vagtlæge, men det må vel næsten være et tilfælde??
Behøver ik engang at læse artiklen for at komme med en grum beretning om lægevagten. Siden 2007 har jeg IKKE stolet på lægevagten overhovedet. HADER dem for at sige det lige ud.
Min far fik som 51 årig konstateret en sygdom som hedder corticobasal degeneretion.
Han kommer på et plejehjem i aflastning indtil han kan få en rigtig plejehjems plads da alle hans basale kunnen forsvinder.
Jeg er værger for ham og blir ringet op lørdag morgen kl 05,30 at morgen vagten mener min far bør tilses af lægevagten da hun er sikker på han har brækket sin hofte. Jeg tager derned med det samme.
Det viser sig at nattevagten har fundet ham på gulvet. Har liftet ham tilbage i seng trods han udbrød skrig af smerte. Dagvagt mener dog han skal tilses af læge. Da jeg ankommer er det tydeligt at hans hofte er brækket da knoglen stikker ud.
lægevagt blir første gang tilkaldt kl 05,30 jeg rykker kl 7,30 og ellers hver anden time for hvornår de kommer. Da kl er 15 får jeg nok og siger jeg vil tilkalde en ambulance hendes svar altså lægevagten til mig er at det må jeg ikke. Sæt nu der er en døende mand der har brug for ambulancen så vil jeg være skyld i at den anden mand dør. Og min far er jo ikke døende han er BLOT dement.
Min far er på daværende tidspunkt meget dehydreret og er slet ik kontakt bar længere. Han har INGEN smertestillinde fået eller væske siden kl 20 aftenen før.
fortsætter med at ringe hver anden time til lægevagten og tænder til sidst helt af da der er vagtskifte. Den nye vagtlæge beklager meget og må indrømme at de har GLEMT min far i deres system og ringer omgående efter en ambulance til mig.
Da vi ankommer til sygehuset kigger overlægen meget mærkeligt på mig og spørger hvorfor fanden vi først kommer nu hvortil jeg kan svarer at lægevagten havde glemt min far.
Den sidste uge han lever i efter dette er endnu mere et mareridt men det skal jeg forskåne jer for.
Jeg klagede både til patient klagenævnet og et andet sted over den behandling min far og jeg som pårørende havde fået. Var sågår i tv lorry med det. Men fik ik medhold.
Så jeg stoler overhovedet ikke på de lægevagter og kommer ALDRIG til det.