Manden min....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.126 visninger
20 svar
0 synes godt om
7. august 2012

Janni.

Manden min er begyndt at ryge igen.. Han har været ærlig om det, og sagde at han ville begynde igen efter mange måneders pause.  

(hvilke jeg synes er meget dumt!)

Det er hans valg, hans helbred og penge. Aftalen er at han kun må ryge udenfor, hvilket han også gør. 

Men for pokker! Jeg skal vænne mig til den røg lugt igen.  Misforstå mig ikke, jeg er tidligere ryger, men lugten er altså svær at sluge.  Jeg savner selv smøgerne, men jeg er heldigvis stærk! Jeg begynder ikke igen. Den lugt.. Tænker blot på at den lugt skal Silas også lugte til, dét er nok til at jeg lader være. 

Blot lidt tanke myller herfra. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

Eliza

Janni. skriver:

Manden min er begyndt at ryge igen.. Han har været ærlig om det, og sagde at han ville begynde igen efter mange måneders pause.  

Det er hans valg, hans helbred og penge. Aftalen er at han kun må ryge udenfor, hvilket han også gør. 

Men for pokker! Jeg skal vænne mig til den røg lugt igen.  Misforstå mig ikke, jeg er tidligere ryger, men lugten er altså svær at sluge.  Jeg savner selv smøgerne, men jeg er heldigvis stærk! Jeg begynder ikke igen. Den lugt.. Tænker blot på at den lugt skal Silas også lugte til, dét er nok til at jeg lader være. 

ja han lyder da til at være godt fjollet!! 

herfra og  til at du hænger i...

Jeg har ikke røget 8 uger nu og ja lysten er der, men heldigvis overdøver fornuften 

Anmeld

7. august 2012

MomInTheMaking

Janni. skriver:

Min kæreste og jeg skulle også stoppe sammen for 3 år siden, han holdte en måned og begyndte igen, jeg har ikke røget siden..

Men et halvt år efter stoppede han helt og har heller ikke røget siden, han følte sig simpelthen presset til det i første omgang og havde brug for noget tid til selv at beslutte sig til at NU skulle det være slut

Ved ikke om i stoppede sammen eller der er noget i jeres der tilnærmelsesvist ligner vores historie, men det kunne jo være..

om ikke andet, så  og et rygklap til dig for at du har besluttet dig og holder ved.

Anmeld

7. august 2012

Janni.

Eliza skriver:

ja han lyder da til at være godt fjollet!! 

herfra og  til at du hænger i...

Jeg har ikke røget 8 uger nu og ja lysten er der, men heldigvis overdøver fornuften 

du er for sej! Hæng i, det føles så godt at være røgfri. 

Jeg har ikke røget i over 1 år, og alligevel savner jeg det vildt, men min fornuft og viljestyrke er STÆRK! 

Du skriver bare en pb hvis du skal have lidt opmuntring. Vi eks-rygere må holde sammen. 

Det værste med min kæreste, var at han fik den kur fra lægen som kostede vanvittig meget, for at holde op. Og nu ryger han så igen.  Mænd! 

Anmeld

7. august 2012

Eliza

ej hvor træls 

manden min er heldigvis med i rygestoppet.. vi tog en kold tyrker sammen og er gode til at støtte og rose hinanden.. 

men du har ret i vi ikke rygere må holde sammen  

Jeg kan ski godt forstå du ikke gider gå og lugte til ham.. du må lave sure regler for ham, så han ikke gider  

gå- tag en jakke uden på som ikke må komme længere ind end gangen og HUSK at vaske finger osv  

virker sikket ikke, men kan nok tage det værste af lugten 

(ps er ikke fanatisk hehe)

Anmeld

7. august 2012

Janni.

Mom In The Making skriver:

Min kæreste og jeg skulle også stoppe sammen for 3 år siden, han holdte en måned og begyndte igen, jeg har ikke røget siden..

Men et halvt år efter stoppede han helt og har heller ikke røget siden, han følte sig simpelthen presset til det i første omgang og havde brug for noget tid til selv at beslutte sig til at NU skulle det være slut

Ved ikke om i stoppede sammen eller der er noget i jeres der tilnærmelsesvist ligner vores historie, men det kunne jo være..

om ikke andet, så  og et rygklap til dig for at du har besluttet dig og holder ved.

Vi holdte på skift. Jeg holdte først af egen fri vilje, og fordi vores søn begyndte at døje med luftvejene. Vi har altid røget udenfor men alligevel tager vi jo noget med ind. Jeg faldte tilbage til smøgerne efter fødslen, men stoppede kort tid efter da Silas begyndte at døje. 

Jeg har hele tiden gjort det klart for min kæreste at han selv bestemte. Det eneste jeg gjorde klart, var at han ikke skulle ryge i nærheden af Silas, pga hans luft. 

Min kæreste valgte at få den dyre kur fra lægen, og fik stoppet. Men har altså nu besluttet sig for at begynde igen. 

Jeg er nok lidt sippet, men jeg har sagt at han selv må køre/cykle ned i byen hvis han mangler smøgerne. Jeg vil ikke støtte ham i at ryge. 

Anmeld

7. august 2012

MomInTheMaking

Janni. skriver:

Vi holdte på skift. Jeg holdte først af egen fri vilje, og fordi vores søn begyndte at døje med luftvejene. Vi har altid røget udenfor men alligevel tager vi jo noget med ind. Jeg faldte tilbage til smøgerne efter fødslen, men stoppede kort tid efter da Silas begyndte at døje. 

Jeg har hele tiden gjort det klart for min kæreste at han selv bestemte. Det eneste jeg gjorde klart, var at han ikke skulle ryge i nærheden af Silas, pga hans luft. 

Min kæreste valgte at få den dyre kur fra lægen, og fik stoppet. Men har altså nu besluttet sig for at begynde igen. 

Jeg er nok lidt sippet, men jeg har sagt at han selv må køre/cykle ned i byen hvis han mangler smøgerne. Jeg vil ikke støtte ham i at ryge. 

Synes overhovedet ikke det er sippet.. jeg er blevet helt hys med det Når vi har venner eller familie på besøg bliver de sendt ned i den anden ende af haven. (lyder værre end det er, dhaven er ikke så stor og der er halvtag og bænke.) og de skal vaske fingre når de kommer ind, hvis de har nogen intentioner om at skulle røre min datter.

Så du er ikke slem.

Anmeld

7. august 2012

Janni.

Eliza skriver:

ej hvor træls 

manden min er heldigvis med i rygestoppet.. vi tog en kold tyrker sammen og er gode til at støtte og rose hinanden.. 

men du har ret i vi ikke rygere må holde sammen  

Jeg kan ski godt forstå du ikke gider gå og lugte til ham.. du må lave sure regler for ham, så han ikke gider  

gå- tag en jakke uden på som ikke må komme længere ind end gangen og HUSK at vaske finger osv  

virker sikket ikke, men kan nok tage det værste af lugten 

(ps er ikke fanatisk hehe)

Ork jamen de sure regler har han selv lavet så det hjælper ikke. 

1. ryger kun udenfor og aldrig i nærheden af Silas.

2. en bestemt jakke som kun er udenfor.

3. vasker fingre og børster tænder efter hver smøg. Børster ihvert fald tænder når han er herhjemme og vi andre også er hjemme.

4. han må ikke stå i garagen og ryge ved dårligt vejr, da Silas sover der ude i barnevognen. 

Det er regler han selv har lavet. 

Vil faktisk påstå at han selv er lettere fanatisk med det røg, hvilket gør jeg slet ikke forstår at han begyndte igen. 

Anmeld

7. august 2012

Mother-love

Åhhh for guds skyld lad vær med at starte. Da jeg blev gravid stoppede kæresten og jeg. Da isabella var 4 mdr var vi på ferie med familien. (en del rygere) og vi tænkte en smøg skader da ikke. Og jo det er nu 10 mdr siden nu og vi ryger stadig og vi har forsøgt flere gange at stoppe. Men det er bare så skide svært altså.

Anmeld

7. august 2012

Janni.

Mom In The Making skriver:

Synes overhovedet ikke det er sippet.. jeg er blevet helt hys med det Når vi har venner eller familie på besøg bliver de sendt ned i den anden ende af haven. (lyder værre end det er, dhaven er ikke så stor og der er halvtag og bænke.) og de skal vaske fingre når de kommer ind, hvis de har nogen intentioner om at skulle røre min datter.

Så du er ikke slem.

Min kæreste har sat reglerne for sig selv: 

1. ryger kun udenfor og aldrig i nærheden af Silas.

2. en bestemt jakke som kun er udenfor.

3. vasker fingre og børster tænder efter hver smøg. Børster ihvert fald tænder når han er herhjemme og vi andre også er hjemme.

4. han må ikke stå i garagen og ryge ved dårligt vejr, da Silas sover der ude i barnevognen. 

Det er nogen af dem. Så jeg synes han tager forholdsreglerne rimelig godt. Men han lugter nu alligevel.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.