Hvad ville i gøre hvis i var i mit sted ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

Hun tager sig godt af hendes katte det er mere deres hjem det kniper med ind i mellem og der hjælper jeg når jeg kan og hun er ved at ha styr på det der mangler lidt men det kommer stille og roligt  

det lyder dejligt

dte er jeg glad for at høre  

sorry jeg "blandede" mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2012

Anonym trådstarter

Princesspigen skriver:

det lyder dejligt

dte er jeg glad for at høre  

sorry jeg "blandede" mig

Det er helt okay 

Anmeld

8. august 2012

Tanjadamgaard

Princesspigen skriver:

hmm underligt.. jeg ved jo kun hvad jeg har fået af vide at min læge  

men jeg vidste så ikke der ku være problemer med at spise vildt

Graviditet og haresyge: 

Hvis en gravid smittes med haresyge, kan smitten overføres til fostret.  Risikoen for at fostret smittes er cirka 20 procent. Hvis det sker i første halvdel af graviditeten, er der risiko for alvorlige komplikationer, blandt andet hjerneskade. Hvis smitten sker senere i graviditeten, fødes børnene ofte uden særlige sygdomstegn. Nogle kan dog fødes med ar i øjnene (på nethinden). Da de er født med lidelsen, kan den blusse op på et senere tidspunkt, for eksempel som en nethindebetændelse. Genopblussen kan i vidt omfang forebygges med tidlig medicinsk behandling.   ( netdoktoren) 

- Jo alle former for vildt kan have bakterien, men der sker ikke noget ved det hvis kødet har været frosset ned inden tilberedningen, og så skal det tilberedes korrekt. 

Anmeld

8. august 2012

Tona

Anonym skriver:

Hejsa 

Sagen er den at jeg har en veninde som har rigtig mange katte 8-9 stykker og de kan ind i mellem godt finde på at tisse rundt omkring og hun er ikke altid lige god til at få gjord rent og der er meget inde lukket og der lugter meget af kat.

Mit spørsmål er nu ville i tag der ud hvis i var gravid ? 

Jeg turde godt tage derud, men ville holde mig væk fra kattebakker og ville heller ikke klappe sådan en kat der jo nok heller ikke er behandlet mod lopper eller orm (antager jeg ud fra beskrivelsen, men jeg kan self. tage fejl).

Anmeld

8. august 2012

Princesspigen

Tanjadamgaard skriver:

Graviditet og haresyge: 

Hvis en gravid smittes med haresyge, kan smitten overføres til fostret.  Risikoen for at fostret smittes er cirka 20 procent. Hvis det sker i første halvdel af graviditeten, er der risiko for alvorlige komplikationer, blandt andet hjerneskade. Hvis smitten sker senere i graviditeten, fødes børnene ofte uden særlige sygdomstegn. Nogle kan dog fødes med ar i øjnene (på nethinden). Da de er født med lidelsen, kan den blusse op på et senere tidspunkt, for eksempel som en nethindebetændelse. Genopblussen kan i vidt omfang forebygges med tidlig medicinsk behandling.   ( netdoktoren) 

- Jo alle former for vildt kan have bakterien, men der sker ikke noget ved det hvis kødet har været frosset ned inden tilberedningen, og så skal det tilberedes korrekt. 

haresyge ? det vidste jeg ikke den den os blev kaldt.. men så blev jeg da klogere..  

hmm kan være min læge ikke er helt op to date med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.