Hvad ville i gøre hvis i var i mit sted ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

jeg ville holde mig langt væk fra katteafføring - men jeg ville ikke tage derud, mest fordi jeg ikke ville kunne holde lugten ud.

Er både tis og afføring du har det sådan med er virkelig bange for om det kan skade mit ufødte barn det vil jeg ikke kunne tilgive mig selv for hvis det var lugten er slem men det kan holdes ud et par timer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

Anonym trådstarter

det er ikke kattens urin der er farlig men derimod kattens afføring og kun hvis du har direkte kontakt med afføringen..

der ud over er det de sidste 3 måneder der er farlige for fostret med toxoplasmose(som katte bakterien hedder)

så så længe du ikke har med kattenes afføring at gøre eller rør ved kattens numse-hul så er det ikke farligt at være der..  

(og skal lige siges jeg selv er gravid, 30+4 og skifter selv kattebakke så jeg har sat mig ind i det )

Ok tak ville bare være 100% sikker  

Anmeld

7. august 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

Ok tak ville bare være 100% sikker  

forstår dig godt..

og selv tak

Anmeld

7. august 2012

Anonym trådstarter

Princesspigen skriver:

forstår dig godt..

og selv tak

Anmeld

7. august 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

til gængæld budrte du overveje om når hun har så mange katte om hun magter dem og rengøringen, om hun måske skulle have en form for hjælpe, nogle at snakke med eller måske hjælp fra nogle myndigheder der kan tage nogle af kattene for hende og give dem nye hjem..

selvfølgelig i samarbejde med hende..

jeg ved ikke hvordan det er for hende, nogle tager sig godt nok at dyrene til jeg ikke ville blande mig, men ved jo ikke hvordan det er i denne sag  

Anmeld

7. august 2012

Tanjadamgaard

det er ikke kattens urin der er farlig men derimod kattens afføring og kun hvis du har direkte kontakt med afføringen..

der ud over er det de sidste 3 måneder der er farlige for fostret med toxoplasmose(som katte bakterien hedder)

så så længe du ikke har med kattenes afføring at gøre eller rør ved kattens numse-hul så er det ikke farligt at være der..  

(og skal lige siges jeg selv er gravid, 30+4 og skifter selv kattebakke så jeg har sat mig ind i det )

Hmm.. min kæreste snakket med en JM igår angående om jeg måtte spise vildt (krondyr - da jeg ved at de kan være bære af bakterien toxoplasmose). Hun sagde jeg godt måtte, da bakterien toxoplasmose ikke ville være farlig for mig nu, da jeg er så langt henne. (37+6) 

Jeg mener også at bakterien er farligst i starten af graviditeten, da den gør at fosteret ikke udvikler øjne. Men det kan da godt være det er mig der er forkert på den 

Anmeld

7. august 2012

Anonym trådstarter

Princesspigen skriver:

til gængæld budrte du overveje om når hun har så mange katte om hun magter dem og rengøringen, om hun måske skulle have en form for hjælpe, nogle at snakke med eller måske hjælp fra nogle myndigheder der kan tage nogle af kattene for hende og give dem nye hjem..

selvfølgelig i samarbejde med hende..

jeg ved ikke hvordan det er for hende, nogle tager sig godt nok at dyrene til jeg ikke ville blande mig, men ved jo ikke hvordan det er i denne sag  

Hun tager sig godt af hendes katte det er mere deres hjem det kniper med ind i mellem og der hjælper jeg når jeg kan og hun er ved at ha styr på det der mangler lidt men det kommer stille og roligt  

Anmeld

8. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Er både tis og afføring du har det sådan med er virkelig bange for om det kan skade mit ufødte barn det vil jeg ikke kunne tilgive mig selv for hvis det var lugten er slem men det kan holdes ud et par timer 

nej kun katteafføring. Jeg ved godt at man bare ikke skal røre ved det, men still - så er jeg lidt paranoid i forhold til det der.

Og jeg ville ikke kunne holde lugten ud, da jeg ikke kan klare særlig mange lugte mens jeg er gravid. Så skulle jeg kaste op mens jeg var der.

Anmeld

8. august 2012

LR85

Anonym skriver:

Hejsa 

Sagen er den at jeg har en veninde som har rigtig mange katte 8-9 stykker og de kan ind i mellem godt finde på at tisse rundt omkring og hun er ikke altid lige god til at få gjord rent og der er meget inde lukket og der lugter meget af kat.

Mit spørsmål er nu ville i tag der ud hvis i var gravid ? 

nej, men det ville jeg nok ikke selvom jeg ikke var gravid.

ville ikke bryde mig om at komme i sådan et beskidt hjem

Anmeld

8. august 2012

Princesspigen

Tanjadamgaard skriver:

Hmm.. min kæreste snakket med en JM igår angående om jeg måtte spise vildt (krondyr - da jeg ved at de kan være bære af bakterien toxoplasmose). Hun sagde jeg godt måtte, da bakterien toxoplasmose ikke ville være farlig for mig nu, da jeg er så langt henne. (37+6) 

Jeg mener også at bakterien er farligst i starten af graviditeten, da den gør at fosteret ikke udvikler øjne. Men det kan da godt være det er mig der er forkert på den 

hmm underligt.. jeg ved jo kun hvad jeg har fået af vide at min læge  

men jeg vidste så ikke der ku være problemer med at spise vildt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.