Mand søger svar fra kvinder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.532 visninger
16 svar
1 synes godt om
7. august 2012

Anonym trådstarter

Hej alle sammen.

Jeg er en mand som sidder i en uheldig situation.

Min eks kæreste og jeg har en fantastisk datter på 4 år, som vi begge naturligvis elsker højt, men hende og jeg er dog som kat og mus !

Vi har begge efterfølgende fået "nye" liv, Jeg har fået ny kone samt har vi barn, og hun har fået sig en kæreste. Hendes kæreste er araber, og har en meget syg trang til at kontollere over hende, og hvornår og hvordan JEG må snakke med min egen datter. Vi har fælles forældremyndighed, men adresse hviler dog hos moren, hvilket også er helt ok..

Hun har for nylig informeret mig om at hun vil konverterer til islam, og det (for at være ærlig) - er jeg ligeglad med , så længe deres show ikke går ud over min datter .... Moren vælger at sige at de vil rejse en tur til arabien til nov/dec. og om jeg ikke vil skrive under på vores datters pas .. Og beklager, men det kan ikke komme på tale.. stoler ikke på hendes nye kontrolfreak af en kæreste, og stoler ikke på hvad han/de er i stand til når de har krydset grænsen til arabien. Har oven i hatten blevet informeret at han har begået et groft bankrøveri, hvor jeg måtte trampe foden i gulvet og hive dem i retten for at få vores lille piges bopæl.. (Det skal vi snart)

MIT SPØRGSMÅL LYDER SÅLEDE:

Hvis min eks vælger at tage vores barn med uden min viden eller underskrift til pas, kan jeg så antage det som bortførelse? og i given situation, hvad gør jeg ? jeg er så splittet og ved ikke hvad jeg skal stille op

Håber at nogle kløgtige kvinder kan hjælpe mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

Loa

For djævlen da en situation....

Kender desværre ikke reglerne men håber virkelig du i det tilfælde vil have retten på din side, og at de reagere inden de evt skulle komme afsted.....

Anmeld

7. august 2012

Musen5

Tager din x jeres datter ud af landet UDEN din underskrift og så er det lygemeget om det er til tyskland eller sverige eller arabien så ses det som bortførelse og du skal politianmelde det ASAP!

/Mette

Anmeld

7. august 2012

Anonym trådstarter

Loa skriver:

For djævlen da en situation....

Kender desværre ikke reglerne men håber virkelig du i det tilfælde vil have retten på din side, og at de reagere inden de evt skulle komme afsted.....

Ja i den grad, krydser fingre ! der er ingen tvivl om at vores datter fortjener at nyde sin mor og far ved bedre vilkår en dette.

- Men det er ingen hemmelighed, at kvinder desværre har en bedre position i retsystem og i statsforvaltning. hvorfor ved jeg ikke.. det burde være ligeværdigt.

Anmeld

7. august 2012

Anonym trådstarter

Musen5 skriver:

Tager din x jeres datter ud af landet UDEN din underskrift og så er det lygemeget om det er til tyskland eller sverige eller arabien så ses det som bortførelse og du skal politianmelde det ASAP!

/Mette

Mette tusinde tusinde tak for hjælp !!!

Jeg vil kun mit barn det bedste !

Anmeld

7. august 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Hej alle sammen.

Min eks kæreste og jeg har en fantastisk datter på 4 år, som vi begge naturligvis elsker højt, men hende og jeg er dog som kat og mus !

Vi har begge efterfølgende fået "nye" liv, Jeg har fået ny kone samt har vi barn, og hun har fået sig en kæreste. Hendes kæreste er araber, og har en meget syg trang til at kontollere over hende, og hvornår og hvordan JEG må snakke med min egen datter. Vi har fælles forældremyndighed, men adresse hviler dog hos moren, hvilket også er helt ok..

Hun har for nylig informeret mig om at hun vil konverterer til islam, og det (for at være ærlig) - er jeg ligeglad med , så længe deres show ikke går ud over min datter .... Moren vælger at sige at de vil rejse en tur til arabien til nov/dec. og om jeg ikke vil skrive under på vores datters pas .. Og beklager, men det kan ikke komme på tale.. stoler ikke på hendes nye kontrolfreak af en kæreste, og stoler ikke på hvad han/de er i stand til når de har krydset grænsen til arabien. Har oven i hatten blevet informeret at han har begået et groft bankrøveri, hvor jeg måtte trampe foden i gulvet og hive dem i retten for at få vores lille piges bopæl.. (Det skal vi snart)

Hvis min eks vælger at tage vores barn med uden min viden eller underskrift til pas, kan jeg så antage det som bortførelse? og i given situation, hvad gør jeg ? jeg er så splittet og ved ikke hvad jeg skal stille op

Skal det forståes sådan at hun ike har et pas endnu???? Og at hun skal bruge din underskrift for at få det lavet????

Eller at hun "bare" vil have din samtykke til at rejse?

ALDRIG om jeg lod mit barn rejse til et sådan land, hvis jeg ikke var tryk ved rejse selskabet.... Så forstår så udemærket dit dilemma.

Anmeld

7. august 2012

Kay

føj for en situation... og jeg kan godt forstå din bekymring om bortførsel... da de jo formegentlig gerne vil undgå at komme i retten...

jeg ville ringe til amtet, komunen og politiet og høre hvordan du skal forholde dig og om de evt kan gøre noget...

hvis du ik skriver under på at hun skal ha pas... kan de jo i altfald ikke flyve der ned... men de kan hvis de er "desperate" nok køre der ned...

puhhh håber virkelig din x tager sig sammen og indser hvad det er hun laver hvis det er bortførelse hun prøver at planlægge

Anmeld

7. august 2012

Missq4

Anonym skriver:

Hej alle sammen.

jeg syntes bestemt du skal ringe til stat amte og fortæle dem det hele og din bekrymmering og hvad du evt. kan gøre hvornår skulle i retten ? kan jo håber på at du vinder så kan hun ikke tag hende med og jeg kan fuldt ud godt forstå dig jeg ville heller ikke lade min datter rejse med sådan en fyr håber i finder ud af det

Anmeld

7. august 2012

Missq4

Anonym skriver:

Ja i den grad, krydser fingre ! der er ingen tvivl om at vores datter fortjener at nyde sin mor og far ved bedre vilkår en dette.

- Men det er ingen hemmelighed, at kvinder desværre har en bedre position i retsystem og i statsforvaltning. hvorfor ved jeg ikke.. det burde være ligeværdigt.

der er du helt forkert på den mænd står lige med kvinder i dag heldigvis jeg har lige været i amte med min x og der er i dag ikke forskel på om du er far eller mor så det skal du ikke tænke på

Anmeld

7. august 2012

Merii

Hvis han har begået bank røveri, burde han ikke at være i fængsel nu?

Kan godt forstå dig som far at du bliver bekymret for din datter men lyder som om at du mest er bekymret fordi han er araber/muslim. Hvis han er en rigtig muslim skal du ihvertfald ikke bekymre dig, han skal nok passe godt på din datter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.