Hvordan gør jeg det bedst??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

970 visninger
14 svar
0 synes godt om
7. august 2012

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg i løbet af de sidste 7 måneder har taget 10kg på, og det er ikke godt, og det kan ses, og jeg savner min krop som jeg havde for et halvt år siden..

Problemet er ikke så meget at gå på en kur, men mere hvilken, jeg plejer at kick starte det hele med en nupo kur, hvor jeg kun lever af deres shakes og supper, men mit problem denne gang er at den ikke vil være særlig sund for min krop..

Vi forsøger nemlig samtidig at blive gravide, og har nu forsøgt i 4 måneder uden held, og er igang med 5 forsøg, og derfor vil jeg ikke udsætte min krop for nupo chokket..

Hvordan skal jeg gøre det??
Jeg har før i tiden løbet meget, men da jeg har haft en rigtig lang pause, vil det jo være som at starte forfra, hvilket jeg er blevet frarådet lige nu, da jeg ikke må overbelaste kroppen for meget når vi forsøger at blive gravide..

Jeg power walker, men min trang til søde sager er for stor til at jeg kan holde det nede, og jeg vil ikke smide alt sødt ud af huset..

Hvordan skal jeg gøre??
Mht. kosten, så spiser vi rimelig sundt og varieret, steger aldrig i margarine og kun i oliven olie hvis fedtstof virkelig er nødvendigt..

Det jeg skal have has på er de søde sager, når jeg lærer at styre dem, så tror jeg det vil gå bedre for mig, men hvordan styrer jeg min lyst??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Anonym skriver:

Sagen er den at jeg i løbet af de sidste 7 måneder har taget 10kg på, og det er ikke godt, og det kan ses, og jeg savner min krop som jeg havde for et halvt år siden..

Problemet er ikke så meget at gå på en kur, men mere hvilken, jeg plejer at kick starte det hele med en nupo kur, hvor jeg kun lever af deres shakes og supper, men mit problem denne gang er at den ikke vil være særlig sund for min krop..

Vi forsøger nemlig samtidig at blive gravide, og har nu forsøgt i 4 måneder uden held, og er igang med 5 forsøg, og derfor vil jeg ikke udsætte min krop for nupo chokket..

Hvordan skal jeg gøre det??
Jeg har før i tiden løbet meget, men da jeg har haft en rigtig lang pause, vil det jo være som at starte forfra, hvilket jeg er blevet frarådet lige nu, da jeg ikke må overbelaste kroppen for meget når vi forsøger at blive gravide..

Jeg power walker, men min trang til søde sager er for stor til at jeg kan holde det nede, og jeg vil ikke smide alt sødt ud af huset..

Hvordan skal jeg gøre??
Mht. kosten, så spiser vi rimelig sundt og varieret, steger aldrig i margarine og kun i oliven olie hvis fedtstof virkelig er nødvendigt..

Det jeg skal have has på er de søde sager, når jeg lærer at styre dem, så tror jeg det vil gå bedre for mig, men hvordan styrer jeg min lyst??

Når min kæreste er på kur, spiser han IKKE brød, pasta, ris, kartofler og andet med stivelse . Han lever af grøntsager og kød, pg det taber han sig på

Anmeld

7. august 2012

XXSS

Altså jeg har lige været til diætist i dag.

Og jeg fik af vide, AT:

- jvf vægt og højde SKAL jeg spise min. 1400 kcal det er min krops basale behov, kommer jeg under dette, vil jeg min krop faste og faster den ophobes fedt på de forkert depoter. (jeg er 157 - 66,2 kg)

- når jeg dyrker motion skal den hedde mellem 2000-2400

Jeg skal spise:

- Magert kød eller kød jeg godt kan lide ca. 100-150 gram

- grøntsager

- IKKE for meget frugt maks 2 stykker om dagen

- Istedet evt. spise gulerødder og i den dur

- Man må GERNE spise ris og kartofler, MEN helst IKKE pasta og hvidt brød (på grund af hveden)

Jeg skal så også passe på rug og hvede, både rugbrød og i den dur, da jeg har lette problemer med at få ondt i maven dvs. ikke for meget rugbrød.

Men det er vigtigt, at du får tilstrækkeligt med mad og så selvfølgelige det rigtige mad, og så spise ca. 6 gange om dagen.

Jeg har fået lov til at spise en nupo shaker til morgenmad og en om eftermiddagen, ellers er alt andet rigtigt og rigeligt mad.

Anmeld

7. august 2012

Anonym trådstarter

Olivia's Moar skriver:

Når min kæreste er på kur, spiser han IKKE brød, pasta, ris, kartofler og andet med stivelse . Han lever af grøntsager og kød, pg det taber han sig på

problemet er at de ikke anbefaler en vildt intensiv kur når man samtidig også prøver at blive gravid, så skal passe på med hvordan jeg gør det.. :/

Anmeld

7. august 2012

Anonym trådstarter

Miss Flowerpower skriver:

Altså jeg har lige været til diætist i dag.

Og jeg fik af vide, AT:

- jvf vægt og højde SKAL jeg spise min. 1400 kcal det er min krops basale behov, kommer jeg under dette, vil jeg min krop faste og faster den ophobes fedt på de forkert depoter. (jeg er 157 - 66,2 kg)

- når jeg dyrker motion skal den hedde mellem 2000-2400

Jeg skal spise:

- Magert kød eller kød jeg godt kan lide ca. 100-150 gram

- grøntsager

- IKKE for meget frugt maks 2 stykker om dagen

- Istedet evt. spise gulerødder og i den dur

- Man må GERNE spise ris og kartofler, MEN helst IKKE pasta og hvidt brød (på grund af hveden)

Jeg skal så også passe på rug og hvede, både rugbrød og i den dur, da jeg har lette problemer med at få ondt i maven dvs. ikke for meget rugbrød.

Men det er vigtigt, at du får tilstrækkeligt med mad og så selvfølgelige det rigtige mad, og så spise ca. 6 gange om dagen.

Jeg har fået lov til at spise en nupo shaker til morgenmad og en om eftermiddagen, ellers er alt andet rigtigt og rigeligt mad.

Det kunne være man skulle prøve en diætist, de må jo også kunne sige lidt om hvordan man skal gøre det når man nu gerne vil være gravid også..

Frugt spiser jeg generelt ikke ret meget af udover et par stykker om dagen, men ja jeg får nok for lidt grønt i forhold til det andet jeg spiser..

Anmeld

7. august 2012

Maja88

smid alt sødt ud.. vej alt hvad du spiser... hvis du har en smartphone rr shapeupclub en super hjælp.. det r ikke en kur men en livstilsændring....

jeg spiser max 100g pasta. ris. kartofler osv til aftensmsd. 

Anmeld

7. august 2012

LR85

Synes klart at du skal starte med at løbetræne igen. 

Du ved ikke om der går et halv år endnu før du bliver gravid, og på det tid kan du sagtens være i en glimrende form, som du så kan veligeholde. 

Se du a kom igang med det, det øger måske endda chancerne for a blive gravide

Anmeld

7. august 2012

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

smid alt sødt ud.. vej alt hvad du spiser... hvis du har en smartphone rr shapeupclub en super hjælp.. det r ikke en kur men en livstilsændring....

jeg spiser max 100g pasta. ris. kartofler osv til aftensmsd. 

vi bor jo flere i husstanden, så kan ikke bare smide det hele ud, så tror jeg at min mand bliver ret sur på mig..

Anmeld

7. august 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Synes klart at du skal starte med at løbetræne igen. 

Du ved ikke om der går et halv år endnu før du bliver gravid, og på det tid kan du sagtens være i en glimrende form, som du så kan veligeholde. 

Se du a kom igang med det, det øger måske endda chancerne for a blive gravide

har bare fået afvide at det ikke var smart at gå igang nu, for det kunne stresse min krop mere end det gavner lige nu.. :/

Anmeld

7. august 2012

Maja88

Anonym skriver:

vi bor jo flere i husstanden, så kan ikke bare smide det hele ud, så tror jeg at min mand bliver ret sur på mig..

jamen han har vel interesse i at hjælpr dig og støtte dig.. herhjemme lider min mand også under det.. og så har vi en aftale om lørdag er hyggedag,hvor vi må købe lidt slik... hvis vi vil hygge i løbrt sf ugen er det med bær og frugter..og mørk chokolade

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.