Er det kliche at børn får enslydende navne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det kliche at børn får enslydende navne?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.943 visninger
11 svar
0 synes godt om
12. maj 2009

Mikkelmusen

Og hvad matcher godt til Filuca?

Kæresten har allerede udset sig et navn til den nye baby, og jeg ved bare slet ikke om det er mig. Uden at afsløre for meget ( det er en fjollet idé at skjule navnet, i know ), så har han valgt et navn som starter og slutter med samme bogstav som Filuca. Og jeg synes bare det er sådan lidt kliche-agtigt med de der tætte navne. Altså min mor har givet os alle navne der starter med C. Og den hoppede min far med på da han fik børn med sin nye kone. Vi hedder: Christina, Charlotte, Chanette, Christoffer, Casper. Pånær Casper starter vi alle med CH!

Nå, men kan i komme med noget som klinger godt med Filuca? Både drenge og pigenavne, da vi jo ikke er helt sikre på kønnet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2009

Plysbjørnen

Jeg har stemt blankt for jeg vidste ikke lige hvad jeg det ord betyder, men kan fortælle dig at Kai's de to store børn hedder

Lena og Brian

og vores hedder

Laura og Benjamin,

Det skal lige siges at vi ikke selv havde tænkt over det før en af Kai's kollegaer nævnte det...

Anmeld

12. maj 2009

Mary

Så længe det ikke er Bue & Pil, Dan & Mark, Finn & Holger og lign, så generer det mig ikke!   Men må nok sige jeg synes det er vildt med at jeres C-navne!  

Anmeld

12. maj 2009

Mikkelmusen

Mary skriver:

Så længe det ikke er Bue & Pil, Dan & Mark, Finn & Holger og lign, så generer det mig ikke!   Men må nok sige jeg synes det er vildt med at jeres C-navne!  

Jeg kender nogen der hedder Mark & Ronni...! Prøv lige at sig det for dig selv, lidt hurtigt!!

Anmeld

12. maj 2009

Tut

Jeg synes det er ok at kalde børn ens-lydende navne. Men igen må jeg give Mary ret, ikke hvilke som helst navne.

Men hvis det nu var Filuca og Freja, så synes jeg at det var super sødt sammen

Mette 10+3

Anmeld

12. maj 2009

linemus

Mikkelmusen skriver:

Jeg kender nogen der hedder Mark & Ronni...! Prøv lige at sig det for dig selv, lidt hurtigt!!

LOL

Anmeld

12. maj 2009

ka li ja

Mary skriver:

Så længe det ikke er Bue & Pil, Dan & Mark, Finn & Holger og lign, så generer det mig ikke!   Men må nok sige jeg synes det er vildt med at jeres C-navne!  

lol hvor grineren!! finn og holger!!!

Anmeld

13. maj 2009

Bamseboet :D

jeg har engang kommet sammen med en Dan,
og hans storebror hed Mark. '
Moderen havde først fået Mark, men så ville hun gerne være
Mor Danmark, og døbte derfor lillebroren Dan...

Anmeld

13. maj 2009

Kaufie

Det kan både være sødt og kikset - lige med navne med C synes jeg ikke det er så slemt, da man jo nærmest først lægger mærke til det på skrift eftersom C'et nogen gange udtales som K.

Min mand og hans to søskende hedder Claus, Christine og Christoffer - synes selv Claus skulle have heddet Christian, hvis det skulle være helt gennemført

Men altså: dén tradition vil han gerne have ført videre - dvs at han synes vores børn skal hedde noget med samme forbogstav. Det synes jeg så godt han kunne have nævnt FØR vi valgte navnet William - prøv lige at finde et pigenavn med W - og det skal ikke være Winnie!

Anmeld

13. maj 2009

Tynen

Kaufie skriver:

Det kan både være sødt og kikset - lige med navne med C synes jeg ikke det er så slemt, da man jo nærmest først lægger mærke til det på skrift eftersom C'et nogen gange udtales som K.

Min mand og hans to søskende hedder Claus, Christine og Christoffer - synes selv Claus skulle have heddet Christian, hvis det skulle være helt gennemført

Men altså: dén tradition vil han gerne have ført videre - dvs at han synes vores børn skal hedde noget med samme forbogstav. Det synes jeg så godt han kunne have nævnt FØR vi valgte navnet William - prøv lige at finde et pigenavn med W - og det skal ikke være Winnie!

Wilma?
Wilhelmine?
Wanja?
Wictoria?
Wibeke?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.