Spørgsmål til jer med 2 eller flere børn ang. Fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.106 visninger
15 svar
0 synes godt om
6. august 2012

MarieMor

Hey piger 

Nu nærmer jeg mig rimelig meget min anden fødsel , er pt 38.2 , men i den forbindelse fyldes jeg af en hel del spørgsmål og tanker ...

Min første fødsel gik super fint . Alt forløb som det skulle og klarede det helt uden smertelindring hvilket jeg selv er rimelig stolt af ..

Nu er det så jeg ikkekan lade være med at tænke på om nu hvor jeg var så heldig første gang , om jeg så kan regne med at det også kommer til at gå godt her anden gang , eller om jeg netop har haft 'en god fødsel og nu kan forvente det bliver noget helt andet denne gang ??

Så jeg vil egentlig bare høre om jeres fødsler er blevet lettere eller ?? 

Arhh det blev helt vildt rodet håber i forstod og vil dele ud af lidt erfaringer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2012

Solstrålebørn

Første fødsel var noget lort, det var jeg selv skyld i... 

Anden fødsel var lige efter bogen... 

Anmeld

6. august 2012

KarinaA

følger lige med da jeg også er nervøs for hvordan det kommer til at forløbe anden gang efter en meget nem første fødsel   

Anmeld

6. august 2012

kristinaS

MarieMor skriver:

Hey piger 

Nu nærmer jeg mig rimelig meget min anden fødsel , er pt 38.2 , men i den forbindelse fyldes jeg af en hel del spørgsmål og tanker ...

Min første fødsel gik super fint . Alt forløb som det skulle og klarede det helt uden smertelindring hvilket jeg selv er rimelig stolt af ..

Nu er det så jeg ikkekan lade være med at tænke på om nu hvor jeg var så heldig første gang , om jeg så kan regne med at det også kommer til at gå godt her anden gang , eller om jeg netop har haft 'en god fødsel og nu kan forvente det bliver noget helt andet denne gang ??

Så jeg vil egentlig bare høre om jeres fødsler er blevet lettere eller ?? 

Arhh det blev helt vildt rodet håber i forstod og vil dele ud af lidt erfaringer 

Synes det var en meget sej omgang 1 gang(veer i ca. 12 timer,var på fødegangen i 8 timer) men anden gang gik meget hurtigere. Vil ikke sige det var nemmere, men det var kortere og mere intenst. (veer i 6 timer, på fødegangen i 1,5 time)
3 gang var endnu hurtigere, (vilde veer max 2 timer, fødte 20 min eftr jeg kom til fødegangen....)
men starten på veerne snød mig 2 gange og først 3. Gang var det NU, men det blev jeg så fortalt efter 2 gange på fødegangen forgæves, at det var helt normalt, mærkelig nok, så nu ved du det til den kommende næste gang...

Husker dog at jeg hver gang lige pludselig blev frygtelig nervøs som fødslen nærmede sig, altså i ugerne op til, selvom jeg jo havde prøvet det før. Men det er vel også helt normalt?!

Held og lykke.

Anmeld

6. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Meget let første fødsel, endnu lettere anden gang, et hurtigt mandelsmut tredje gang 

Jeg tror på, det har stor betydning, at man er roligt og positivt indstillet i forhold til fødslen - og har man haft det let første gang, tager man det nok også "i stivere arm" anden gang. Selvfølgelig kan der være komplikationer mv., der spiller ind, men er man ikke skrækslagen og ude af stand til at "gå ind i veerne", så er man godt hjulpet. 

Anmeld

6. august 2012

Faith

Min første fødsel med mine tvillinger tog 16 timer fra første ve til tvilling B var ude. Fik epiduralblokade og kunne ikke mærke de sidste af mine udvidelsesveer samt presseveerne.

Min anden fødsel tog 3 timer og husker den som værre end min første fødsel fordi jeg ingen smertestillende fik (hvilket jeg er stolt af). Var overrasket over hvor ondt det rent faktisk gjorde at føde. Følte mig som en superwoman bagefter. Men en fuldstændig normal omend meget smertefuld fødsel.

Anmeld

6. august 2012

MarieMor

Okay så føler jeg mig lidt mere rolig ... Virker som om der ikke er den store tendens til at det går ned ad bakke hvis man kan sige det sådan ... Vil dog rigtig gerne høre fra flere

Anmeld

6. august 2012

Ditte-3

Nu har jeg fået 4 børn og det er 4 helt forskelige føsler den første tog 48 timer og fik smertestilene og han blev taget med sugekop. Anden var en perfekt føssel. 3 var den korteste den var 6 timer men også den verste. 4 ente i kejsersnit så ingen føsler er ens. Held og lykke med det hele

Anmeld

7. august 2012

Lene32

Min 1.fødsel varede 30 timer fra 1.ve og til han var ude.Han blev taget med sugekop fordi jeg ikke havde flere kræfter.Havde epidral i 10 timer.
Min 2.fødsel varede 10 timer og jeg fødte normalt.Havde epidral i 5 timer.

Anmeld

7. august 2012

chael

Altså vil ikke kalde dem lettere, men hurtigere

Har født 3 gange, uden smertelindring og uden komplikationer.

1. Fødsel tog 6 timer. 2. Fødsel tog 3,5 time. Og 3. Fødsel tog 1 time og 39 min.

Tre gode oplevelser. Og jeg er evig taknemlig for at det gik som det gjorde

Pøj pøj med fødslen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.