Hvorfor skal folk stikke snuden i alt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.090 visninger
14 svar
0 synes godt om
6. august 2012

Kongmulle

I går aftes havde jeg besøg af et familiemedlem og om aftenen tilbød jeg hende at køre hende hjem. Da vi ankommer til hendes adresse holder der falck, politi og ambulancer og folk gloede bare uhæmmet

Hang ud af vinduerne, stod så tæt på de overhovedet kunne komme, selvom politiet bad dem smutte og ringede løs til venner og bekendte for at informere om det "sidste nye".

jeg ved ikke hvad der var sket, men jeg kan slet ikke komme mig over at folk har så lidt pli. Hvis jeg var udsat for en ulykke feks, ville jeg bestemt ikke bryde mig om at ha et kæmpe publikum der "lige skulle ha det hele med".

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2012

bøllen

Det sker desværre i stor stil  Uforskammet og manglende pli som du siger.

Da vi kørte hjem fra Italien var der sket en alvorlig ulykke på motorvejen 500 m fra os. Der var flere som gik turen derhen.

Ja vi var målløse

Anmeld

6. august 2012

HeidiØ

Kongmulle skriver:

I går aftes havde jeg besøg af et familiemedlem og om aftenen tilbød jeg hende at køre hende hjem. Da vi ankommer til hendes adresse holder der falck, politi og ambulancer og folk gloede bare uhæmmet

Hang ud af vinduerne, stod så tæt på de overhovedet kunne komme, selvom politiet bad dem smutte og ringede løs til venner og bekendte for at informere om det "sidste nye".

jeg ved ikke hvad der var sket, men jeg kan slet ikke komme mig over at folk har så lidt pli. Hvis jeg var udsat for en ulykke feks, ville jeg bestemt ikke bryde mig om at ha et kæmpe publikum der "lige skulle ha det hele med".

Tænk det har jeg også ofte undret mig over!! Hvad forventer folk at se? Et dræbt menneske? Virkelig forfærdelig!
Og det værste er såkaldte "kiggekøer" på motorveje.. Omg!!

Anmeld

6. august 2012

Kongmulle

Bøllen skriver:

Det sker desværre i stor stil  Uforskammet og manglende pli som du siger.

Da vi kørte hjem fra Italien var der sket en alvorlig ulykke på motorvejen 500 m fra os. Der var flere som gik turen derhen.

Ja vi var målløse

Ja lige præcis. Jeg kan slet ikke ha det. Tænk hvis man sad der fastklemt i sin bil og måske var ved at dø, og så står folk bare og GLOR

Anmeld

6. august 2012

Kongmulle

HeidiØ skriver:

Tænk det har jeg også ofte undret mig over!! Hvad forventer folk at se? Et dræbt menneske? Virkelig forfærdelig!
Og det værste er såkaldte "kiggekøer" på motorveje.. Omg!!

Jamen lige nøjagtig, HVAD er det de vil se? En der er død? Brændt? Kommet til skade? Det er simpelthen for meget

Anmeld

6. august 2012

tarkoflen

Jeg skulle her i sommerferien hente mine forældre i Billund efter ferie... På vej derned holder der 4 biler i en af de der parkeringsagtige stykker på vejen derned og tro det eller lad være, men der bremsede dem et par biler foran ned og kørte under 50 km/t???? Hvad sker der lige for det? Det var jo bare nogle der holdte pause, men man skulle jo nødig gå glip af noget! Bliver så harm!

Anmeld

6. august 2012

twinny

ja, helt ærligt.  

Man hører også om folk skal glo så meget fordi der er sket en ulykke på den anden side af motorvejen, at der sker ulykker på den side de skal glo.

Anmeld

6. august 2012

Ina33

Ja om jeg begriber at folk overhovedet har lyst til det!

Jeg har selv været ude for et trafikuheld, og der stod ganske mange menneseker og gloede på mig, nogle gik endda ind på tankstationen og købte slik og sodavand de kunne "hygge" sig med imens de gloede!!!!

Og det skal så siges, at jeg først efter 15 min. fik hjælp, SELVOM der stod en kødrand af mennesker omkring mig!!!!

Anmeld

6. august 2012

Kofoed.

tarkoflen skriver:

SåtænkeJeg skulle her i sommerferien hente mine forældre i Billund efter ferie... På vej derned holder der 4 biler i en af de der parkeringsagtige stykker på vejen derned og tro det eller lad være, men der bremsede dem et par biler foran ned og kørte under 50 km/t???? Hvad sker der lige for det? Det var jo bare nogle der holdte pause, men man skulle jo nødig gå glip af noget! Bliver så harm!

Så tænker jeg bare, hvorfra ved du, at de bare ville kigge? Alle brandmænd, falckmænd, militærfolk osv. har pligt til at hjælpe, hvis de kan, så det kunne være, at de fandt det mistænkeligt, sådan som bilerne holte og ville tjekke om de skulle hjælpe. Det kan godt være det ikke er det, men bare inden man bliver for harm, at man lige tænker "er det måske det?".

Men glokøer og fremmed der samledes forant huse og så videre, det kan også undres mig.

Synes dog det er i orden, hvis man står dem nær, at man kommer forbi, hvis der er sket noget, så som huset brænder, for at trøste eller hjælpe brandfolk osv.

Anmeld

6. august 2012

tarkoflen

Kofoed. skriver:

Så tænker jeg bare, hvorfra ved du, at de bare ville kigge? Alle brandmænd, falckmænd, militærfolk osv. har pligt til at hjælpe, hvis de kan, så det kunne være, at de fandt det mistænkeligt, sådan som bilerne holte og ville tjekke om de skulle hjælpe. Det kan godt være det ikke er det, men bare inden man bliver for harm, at man lige tænker "er det måske det?".

Men glokøer og fremmed der samledes forant huse og så videre, det kan også undres mig.

Synes dog det er i orden, hvis man står dem nær, at man kommer forbi, hvis der er sket noget, så som huset brænder, for at trøste eller hjælpe brandfolk osv.

Fordi folk stod ude af bilerne og hyggesnakkede... Hvis der var sket noget, var der nok nogle der havde vinket folk ind til siden eller der havde været lidt paniksteming på pladsen... De stod med dåseøl og kaffekrus, det er sjældent fordi der er sket noget

Jeg ved godt, at man ikke skal skære alle over en kam, meeen her var det meget tydeligt, at der ikke var sket noget...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.