haven..? ved godt sommeren er ved at være slut..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2012

Princesspigen

fairlady skriver:

jeg klipper mine i april. De skal klippes så der nøjagtig er en grøn gren på. Klip dem ned til en ca 20-30 cm højde. Det er ikke svært. Spring ud i det. Du kan evt. låne en bog på biblioteket om det.

ja det ku være man sku prøve det..  

men ihværtifal tak for din tid  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2012

fairlady

så lidt god fornøjelse.

Anmeld

5. august 2012

Princesspigen

fairlady skriver:

så lidt god fornøjelse.

tak

Anmeld

5. august 2012

jydeinden

Princesspigen skriver:

det er sådan så vi lejer et hus, kæresten har boet der siden januar og jeg flytter først ind i denne måned..

kæresten og husejeren har en plan om at plane hele haven med jorden.. alle de bede osv der er langs huset og hæggen skal væk..

isetdet skal der være græsplæne..

hæggen skal fjernes og laves hegn i stedet af flere årsager, noget med de ikke gider holde hæggen, der skal fjernes et hjørne så man kan se når man kører ud osv...

men nu hele min have bliver til græsplæne (hvilke jo nok er meget godt med den lille på vej, tænker jeg lidt at jeg VIL have nogle blomster.. så muligheden må være krukker..  

jeg vil finde nogle lidt store krukker og finde nogle flotte duftende blomster der er nemme at passe og putte i krukker..

hvad siger i ? har i nogle ide til hvilke krukker, hvilke blomster eller andre ideer ?

skal lige siges huset er hvidt.. så næsten alle krukker passer til

som svar på dine spørgsmål, du kan godt få krukker som kan tåle at stå ude hele året, men de er mere end hunde dyre.

men hvis du vil have blomster i krukker, er det bestemt en god ide at lave hul i bunden og lave en form for dræn så overskydende vand kan komme væk.

og hvad blomster vaæg angår, tjaa personligt synes jeg det er et lidt begrænset udvalg som jeg selv ville komme i potter.

Anmeld

5. august 2012

Princesspigen

jydeinden skriver:

som svar på dine spørgsmål, du kan godt få krukker som kan tåle at stå ude hele året, men de er mere end hunde dyre.

men hvis du vil have blomster i krukker, er det bestemt en god ide at lave hul i bunden og lave en form for dræn så overskydende vand kan komme væk.

og hvad blomster vaæg angår, tjaa personligt synes jeg det er et lidt begrænset udvalg som jeg selv ville komme i potter.

ar ja, uden dræn risikerer man vel egentlig at drukne blomsterne hvis der kommer skybrud ?

hvilke blomster ville du selv putte i krukker hvis du var i mit sted ?

Anmeld

5. august 2012

jydeinden

Princesspigen skriver:

ar ja, uden dræn risikerer man vel egentlig at drukne blomsterne hvis der kommer skybrud ?

hvilke blomster ville du selv putte i krukker hvis du var i mit sted ?

ikke kun det, men du risikerer også at rødderne i din plante rådner, og så har du en ret kedelig plante , men det er mest hvis det virkeligt regner, så hvis de står lidt i læ er det knap så nødvendigt. 

og jamen nu er det godt nok ikke en blomst, men en plante, men buksbum "kugler" egner sig godt til det.

skal det være blomster så evt en rhododendron, eller en af de planter du allerede er blevet forslået .

men udover det vil jeg nu sige at der findes en del planter, som i godt kan have i haven UDEN at der kommer ukrudt op, og ellers findes deres midler som f.eks. fiberdug, som kan holde det nede på et absolut minimum

Anmeld

5. august 2012

Princesspigen

jydeinden skriver:

ikke kun det, men du risikerer også at rødderne i din plante rådner, og så har du en ret kedelig plante , men det er mest hvis det virkeligt regner, så hvis de står lidt i læ er det knap så nødvendigt. 

og jamen nu er det godt nok ikke en blomst, men en plante, men buksbum "kugler" egner sig godt til det.

skal det være blomster så evt en rhododendron, eller en af de planter du allerede er blevet forslået .

men udover det vil jeg nu sige at der findes en del planter, som i godt kan have i haven UDEN at der kommer ukrudt op, og ellers findes deres midler som f.eks. fiberdug, som kan holde det nede på et absolut minimum

jeg får ikke lov til at plante noget i haven af hverken min kæreste eller vores udlejer så det kan jeg godt glemme..

da det er min kæreste der står på leje kontrakten og egentlig os ham der skal passe have arbejdet (efter hans og min aftale) så har jeg ikke meget at sku ha sagt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.