haven..? ved godt sommeren er ved at være slut..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

685 visninger
16 svar
0 synes godt om
5. august 2012

Princesspigen

det er sådan så vi lejer et hus, kæresten har boet der siden januar og jeg flytter først ind i denne måned..

kæresten og husejeren har en plan om at plane hele haven med jorden.. alle de bede osv der er langs huset og hæggen skal væk..

isetdet skal der være græsplæne..

hæggen skal fjernes og laves hegn i stedet af flere årsager, noget med de ikke gider holde hæggen, der skal fjernes et hjørne så man kan se når man kører ud osv...

men nu hele min have bliver til græsplæne (hvilke jo nok er meget godt med den lille på vej, tænker jeg lidt at jeg VIL have nogle blomster.. så muligheden må være krukker..  

jeg vil finde nogle lidt store krukker og finde nogle flotte duftende blomster der er nemme at passe og putte i krukker..

hvad siger i ? har i nogle ide til hvilke krukker, hvilke blomster eller andre ideer ?

skal lige siges huset er hvidt.. så næsten alle krukker passer til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2012

Princesspigen

måske noget der kan tåle at stå ude hele året, eller tåle at stå i udestuen hvor der ikke kommer varme på

Anmeld

5. august 2012

fairlady

blomster i krukker er nemme at passe. du skal bare lige være opmærksom på om de skal have direkte sollys, eller ej... Men ellers er jeg selv meget til spanske marguritter. de skal have direkte sollys og hovederne skal plukkes af, når de er afblomstret. Så har de en lang blomstrene seson.

Anmeld

5. august 2012

fairlady

du skal nok have krukkerne ind i udestuen, når sesonen er forbi -uanset hvilken slags blomster du vælger.

Anmeld

5. august 2012

Princesspigen

fairlady skriver:

blomster i krukker er nemme at passe. du skal bare lige være opmærksom på om de skal have direkte sollys, eller ej... Men ellers er jeg selv meget til spanske marguritter. de skal have direkte sollys og hovederne skal plukkes af, når de er afblomstret. Så har de en lang blomstrene seson.

okay ja de lyder jo meget nemme  

har ikke ligefrem styr på blomster og haver så det er rart med lidt hjælp  

ville helst have roser men de er vidst svære at passe

Anmeld

5. august 2012

Princesspigen

fairlady skriver:

du skal nok have krukkerne ind i udestuen, når sesonen er forbi -uanset hvilken slags blomster du vælger.

okay.. så er spørgsmålet så om man skal finde krukker med hjul så det ikke går ud over kærestens ryg

Anmeld

5. august 2012

fairlady

eller kan kæresten da selv sætte hjul på

roser er altid ikke noget problem. De skal bare klippes ned, mens det ikke er seson.

Anmeld

5. august 2012

Princesspigen

fairlady skriver:

eller kan kæresten da selv sætte hjul på

roser er altid ikke noget problem. De skal bare klippes ned, mens det ikke er seson.

jamen er det ikke noget med de skal klippes på en bestemt måde og alt muligt ?

Anmeld

5. august 2012

fairlady

Princesspigen skriver:

jamen er det ikke noget med de skal klippes på en bestemt måde og alt muligt ?

jeg klipper mine i april. De skal klippes så der nøjagtig er en grøn gren på. Klip dem ned til en ca 20-30 cm højde. Det er ikke svært. Spring ud i det. Du kan evt. låne en bog på biblioteket om det.

Anmeld

5. august 2012

fairlady

fairlady skriver:

jeg klipper mine i april. De skal klippes så der nøjagtig er en grøn gren på. Klip dem ned til en ca 20-30 cm højde. Det er ikke svært. Spring ud i det. Du kan evt. låne en bog på biblioteket om det.

eller led på nettet, der kan du altså også finde oplysninger...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.