(november) Vægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.140 visninger
21 svar
0 synes godt om
12. maj 2009

Pje

Jeg er i dag i uge 15 + 1 og har lige været på vægten. Jeg har taget 1,5 - 2 kg på, er der andre som er begyndt at tage på????
Ved godt det er normalt at tage 10 - 15 kg på og det er barnet + moderkagen det meste, men psykisk har jeg det ikke så godt med at vægten stiger. Nok også fordi mine led ikke kan klare vægten pga. min leddegigt. Så vægten har også en fysisk indvirkning
Har også fået en sødere tand ind inden jeg blev gravid - rigtig træls.

Ellers har jeg det rimelig godt, har en del ligament smerter (efter lægens vurdering) og de er bare trælse, men mave skinnet skal jo give sig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2009

Nybagt mor

Hej,

Er selv 17 uger henne nu, og er også overrasket over hvor hurtigt jeg tager på (og ikke kun på maven...:-)
Er normalt meget slank, og kan næsten spise hvad jeg lyster, men efter jeg blev gravid er jeg bare hundesulten, og spiser mindst for 2, selvom lægen siger man netop ikke skal gøre det:-)
Så ja, elsker at se min mave vokse, men knap så sjovt at man så hurtigt tager på.
Meen når det er sagt - tænk hvis man ikke kunne blive gravid, så er det da en lav pris at betale at gå 1-2 tøjstr op:-)

Pøj pøj med din graviditet!

Anmeld

12. maj 2009

Pje

Jamen det jo det. Synes også det er rigtig dejligt at se maven vokse. Er noget tid siden jeg ikke kunne være i mine bukser, så har de sidste 4 uger gået i ventebukser.
Har også fået mere appetit, spiser også nogle gange for 2 selvom jeg prøver at passe på

Tak og i lige måde. Håber du nyder din graviditet

Anmeld

16. maj 2009

3drenge

Hejsa

1-2 kg det var ikke meget jeg er 19+1 uger henne og har taget 10 kg på 
det er mit 3 barn og de andre gange har jeg taget 25-30kg på, så ved hvad der venter mig. Har haft en skrækkelig kvalme, hvor det eneste der hjælper er at spise og har ingen mæthedsfornemmelse, så det skal jo gå galt.

Anmeld

17. maj 2009

Pje

Nej er jo det. Og håber at tabe kiloerne igen efter jeg har født. Har det lykkes dig at smide alle kiloerne efter dine fødsler????
Jeg havde kun kvalme de første 7 uger og der havde jeg ikke den store appetit, men den er kommet nu :-)

Anmeld

19. maj 2009

tumle81

Hejsa

Jeg er i dag 17+0 og har taget ca 4-5 kg på!!

JEg har de to andre gange taget ca 20 kg på, første gang manglede jeg ca 6 kg at tabe og de er aldrig røget af :-( Anden gang havde jeg tabt det hele efter 14 dage, så er ikke så bekymret denne gang. Jeg håber på at smide det hele igen! Ellers må der bare arbejdes lidt hårdere på det!

Jeg har også en god appetit og desværre en rigtig sød tand ;-/ og kan ikke lave den vilde motion da jeg er meget plaget af min bækkenløsning! Jeg prøver dog at komme ud og cykle hver dag for på den måde at holde mig igang!

Knus Kathrina

Anmeld

21. maj 2009

Pje

Rigtig træls med dit bækkenløsning, hvornår startet det? Og havde du det også ved de andre 2? Ja så er det med at prøve at holde sig så meget i gang som muligt. Har hørt det skulle gøre voldsomt ondt. Og jo mere vægt man har at slæbe på jo være
Jeg har fået at jeg lægge i højt rosiko gruppen for at få bækkenløsning, så er i fuld gang med at styrke bækkenbundet for at se om det kan undgås.

Knus Pia

Anmeld

21. maj 2009

tumle81

JA det er træls!

Ja havde det også de andre gange, første gang tog hverken læge eller jm mig alvorligt, og sagde at jeg bare var pjevset og at det skulle gøre ondt at være gravid! Det endte så med en fuldstændig sygemelding hvor jeg dårligt nok måtte tage bussen til skolen, og en indlæggelse de sidste 14 dage af min graviditet!!
2. gang var jeg langt mere påpasselig og startede godt nok md deltidsygemelding i 7. uge pga smerter (er dog også sygeplejerske på ortopædkirurgisk sengeafsnit!!) og igangsættelse af fødslen ligesom første gang!!
Denne gang er jeg jo så netop blevet sygemeldt på deltid, og det går da nogenlunde. Har temmelig ondt efterhåneden af næsten ingenting så det er lidt øv!!
Er dog meget obs på mig selv og mine begrænsninger og vil hellere være mor og kone derhjemme end slide mig op på job!!
Tror derfor snart det ender med en fuld sygemelding!
Pas endelig på dig selv og evt start med fys eller akupunktur. Fik selv akupunktur sidste gang og starter op med det igen om en uge, det hjalp super godt!!
Knus Kathrina

Anmeld

24. maj 2009

Pje

Okay, ja det må du nok sige. Håber ikke det bliver lige så slemt denne gang. Ja heller være fuldtids mor og kone - der er jo også et liv ud over arbejdet som er vigtigere
Jeg går allerede til fys 2 x ugentlig pga. min leddegigt, så håber det kan hjælpe på at udskylde eller undgå bækkenlæsning.

Anmeld

8. juni 2009

tumling

Hejsa.

I skal bare være glade for i tager på
Jeg har tabt mig 9.kg i min graviditet, og selv om jeg er en buttet pige er jeg ikke populær hos læge, jordmor eller på svangerskabs afdelingen.
Jeg går til behandling/kontrol 1.gang i ugen på svangerskabs afdelingen, jeg er 17+3 henne i dag, og er desværre allerede sygemeldt.
Jeg er førstegangsfødende.

MVH. Tumling/Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.