Ny mor på markedet.. :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.104 visninger
14 svar
0 synes godt om
4. august 2012

OktoberMor

Hej alle baby.dk brugere.. 

Jeg er førstegangsgravid, så emnet baby, kan godt være forvirrende, så jeg søger svar på nogle spørgsmål omkring diverse ting.. Håber ikke at spørgsmålene er for dumme, men som ny mor, kan man jo ikke vide alt på forhånd..

Jeg har engang hørt noget om at man finder tøjstørrelse til babyen ud fra dens vægt, er der nogen der kender til det, og hvad str er det så udfor hvilken vægt?

Jeg har fået en HEL MASSE tøj af bekendte, det har jeg netop vasket og lagt i størrelses orden, jeg har ikke så meget i str. 50, men har lidt mere i str. 56.. Men har hørt et sted det er godt med masser af bodystocking, men jeg har ca omkring 10 i str 50 og 20 i str 56, er det nok?

Jeg aner ikke hvad jeg skal købe mere af tøj, for jeg vil jo helst ikke købe en del, som man måske ikke kommer til at bruge.. 

Jeg glæder mig utrolig meget til at blive mor, og de sidste to måneder må gerne gå lidt hurtigere, men stadig sidder jeg med en følelse af om jeg gør det godt nok, forbereder jeg mig godt nok? Hvordan kan jeg være sikker på at jeg bliver en god mor?  

Tusind tak til jer som gider læse mine spørgsmål og svare på dem.. I ønskes en god lørdag aften fra mig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2012

Maja_4000

Tøjet er som regel efter længde Altså en str. 50 passer til baby på cirka 50 cm

Tror du har rigeligt med bodys .. Jeg vil anbefale at du køber nogle heldragte .. Det levede Caroline i de første måneder .. Hun havde kun "rigtigt" tøj på når vi skulle ud .. 

Men lad være at købe noget i 50 , de fleste babyer kan kun passe det i et par uger - Hvis de overhovedet kan passe det Hehe

Anmeld

4. august 2012

OktoberMor

Maja_4000 skriver:

Tøjet er som regel efter længde Altså en str. 50 passer til baby på cirka 50 cm

Tror du har rigeligt med bodys .. Jeg vil anbefale at du køber nogle heldragte .. Det levede Caroline i de første måneder .. Hun havde kun "rigtigt" tøj på når vi skulle ud .. 

Men lad være at købe noget i 50 , de fleste babyer kan kun passe det i et par uger - Hvis de overhovedet kan passe det Hehe

Okay.. Det giver mening med de cm der!.. (Blondine mig!)

Jeg har heller ikke købt noget i str 50, da det ser ufatteligt småt ud, så tror jeg vil købe nogle heldragter i str 56 + for dem har jeg ingen af..

Der er bestemt heller ingen grund til at give dem ordentligt tøj på når de bare skal være hjemme og flade ud..

Anmeld

4. august 2012

modesty

Jeg ville sige omkring en 6-8 heldragter i str. 56. Og nogle bukser til bodyerne, måske 5 stykker (de bliver ikke ligeså hurtigt beskidte med gylp o.s.v. som overdelene). 

Jeg gjorde aldrig forskel på tøjet om vi var ude eller hjemme - sådan en lille baby kan sagtens have heldragt på ude. Tror at min søn var et godt stykke over det halve år før vi holdt op med at bruge heldragter i dagstimerne.

Anmeld

4. august 2012

OktoberMor

modesty skriver:

Jeg ville sige omkring en 6-8 heldragter i str. 56. Og nogle bukser til bodyerne, måske 5 stykker (de bliver ikke ligeså hurtigt beskidte med gylp o.s.v. som overdelene). 

Jeg gjorde aldrig forskel på tøjet om vi var ude eller hjemme - sådan en lille baby kan sagtens have heldragt på ude. Tror at min søn var et godt stykke over det halve år før vi holdt op med at bruge heldragter i dagstimerne.

Okay.. :-) 

Tusind tak for dit svar, tror jeg må ud efter nogle heldragter..

Anmeld

4. august 2012

Drømme

Vil også anbefale heldragter, dem der kan åbnes helt op, og gerne uden fødder

Min datter havde fra fødslen relativt store fødder, så flere af heldragterne med fødder kunne hun ikke passe xD

Og så strømpebukser ? Det er gode til at putte inden under bodyen.. Sokker røg alle vegne hvis Sophia havde body, sokker og bukser på :b

Og så et par tøjer der kan knappes til at have udover body / heldragt hvis det er lidt koldt

Anmeld

4. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Natdragter og masser af hel dragter ka man ik leve uden.

Alberte vejede 3820g og målte 52 cm ved fødslen. Der kun hun passe str 50. Nu er hun 1 mdr gammel og bruger str 62, så det går stærkt!! Vh stine

Anmeld

4. august 2012

OktoberMor

Drømme skriver:

Vil også anbefale heldragter, dem der kan åbnes helt op, og gerne uden fødder

Min datter havde fra fødslen relativt store fødder, så flere af heldragterne med fødder kunne hun ikke passe xD

Og så strømpebukser ? Det er gode til at putte inden under bodyen.. Sokker røg alle vegne hvis Sophia havde body, sokker og bukser på :b

Og så et par tøjer der kan knappes til at have udover body / heldragt hvis det er lidt koldt

Ih hvor er det dejligt med alle de anbefalinger, jeg sidder og skriver ned alt hvad jeg kan..

Jeg har købt nogle strømpebukser også, da det skulle være nemmere end strømper som du også siger. Men de heldragter har jeg slet ikke tænkt på.. 

Anmeld

4. august 2012

OktoberMor

StineW79 skriver:

Natdragter og masser af hel dragter ka man ik leve uden.

Alberte vejede 3820g og målte 52 cm ved fødslen. Der kun hun passe str 50. Nu er hun 1 mdr gammel og bruger str 62, så det går stærkt!! Vh stine

Hold da op, jeg tror tøj er noget af det man skal bruge mange penge på.. Men regner med at kunne købe noget efter jeg har født også, kan jo ikke ha alt liggende klar.. 

Så er det også nemmere at finde ud af med størrelserne osv..

Anmeld

4. august 2012

Drømme

OktoberMor skriver:

Ih hvor er det dejligt med alle de anbefalinger, jeg sidder og skriver ned alt hvad jeg kan..

Jeg har købt nogle strømpebukser også, da det skulle være nemmere end strømper som du også siger. Men de heldragter har jeg slet ikke tænkt på.. 

Strømper er gode hvis det er varmt - pt ligger min datter med kort heldragt / natdragt (altså uden fødder og ærmer) og så sokker på

Men det kommer jo an på hvornår du har termin

Vi fik en "startpakke" med brugt tøj fra mine fætre (den enes datter er ca 9 måneder ældre end min datter) og så har vi ellers bare købt hvis vi mangler noget

De vokser hurtigt..

Sophia er lige rykket op i str 74, 5 måneder gammel, mens en fra min mødregruppe's søn, der er en uge ældre, er rykket op i str 80 for ca en måned siden !

Vi har en smule tøj liggende i størrelserne op til str 92 mener jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.