er der andre som oplever....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

815 visninger
11 svar
0 synes godt om
11. marts 2008

Loggidut

en voldsom forandring ved jeres børn?

jeg er ved at koge over i de her dage, altså...det er jo ikke så slemt, bare dumme små ting som er trælse...

jeg tror det er tigerspringet som driller, men der er så mange underlige ting, som er sket med hende i de sidste dage...

hun sveder som en hest...og det har hun aldrig gjort før...aldrig...nu har jeg gang i tre huer når hun er ude at sove...for uanset hvor let jeg klæder hende på til hendes middagslur...ja så er hun sjaskvåd når hun vågner...

bleen er efterhånden en voldsom kamp...hvor vi kæmper med at holde hendes ben nede...de sidder kronisk i hendes mund...og alle der har børn ved hvor svært det må være!

her til aften da hun skulle skiftes...proppede hun igen foden i munden...jeg ville så tage den ud, men det endte med hun sad helt op på hendes bare bagdel...med en fod i munden...hun slap bare ikke...uanset...og til sidst måtte jeg strengt sige NEJ så hun forstod det...altså,...det er sgu da træls...

jeg ved godt det er tigerspringet...men alligevel...?

ja hendes manere ved bordet...hun vender sig konsekvent væk fra mig, og uanset hvor meget jeg kalder...er det som om hun prøver at beherske sig for ikke at komme til at kigge...så sidder hun der...lidt smågrindnde med ryggen til...mens jeg sidder med alle mulige fakter...og forsøger...

er der andre der oplever det her???

for jeg er sgu ved at være lidt træt af det...lål

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2008

Kaufie

Jep - synes den har stået på længe nu. Her er bleen også en kamp uden lige - William vender og drejer sig - og han er sgi ved t være en stærk krabat, der ikke bare lige lader sig vende tilbage - og ligge stille de par sekunder det tager at sætte snippen fast - nej, nej - tør da slet ikke tænke på hvordan det skulle la sig gi sig, hvis man brugte stofbleer??? Ellers er det den halve time før putningen, der er det store cirkus her - ALLE tricks'ne skal lige vises og gerne samtidig. Det er sørme svært at lade være med at storgrine og hente videokameraet når drengen ryster på hovedet samtidig med at han laver pruttelyde med munden og klapper i hænderne. Det var så den afslappende babymassage...... Sjovt - og drønirriterende på samme tid - de ved hvordan de skal få kontakt, gør de....

Anmeld

11. marts 2008

Helle30

Jojo. Hér kører vi hele listen fra beskrivelsen af et tigerspring. Humørsvingninger, mareridt, skiftende appetit, udforskning af snart sagt alt, ét stk legetøj i hver hånd, vredesudbrud max, dagdrømmeri, korporlig afstraffelse eller overkærlig omklamring af bamser. I dag brølede Sofie af en dame i Netto: gagaaaaarrrr! lige op i hovedet på hende foran brødhylden. Jeg kiggede kobberrød i ansigtet og lettere bidsk på min datter (somom hun fatter det endnu) men damen udbrød bare: eiiii, hvor kan jeg huske, da mine unger begyndte at lege med stemmen. - Om ikke jeg bare synes, det var herligt? Øhhm jo, selvfølgelig. :$
Det er helt vildt, så meget der sker lige nu.
Selv ugens gæst (min mand og Sofies far) har bemærket det. Han tror ikke på tigerspring og mental udvikling beskrevet i en bog af kloge mennesker. - Men han vil gerne gå med til, at hun startede på at forandre sig i den uge, bogen beskriver.
Bleen er også en kamp hér. Ikke fordi Sofie bliver sur, men pga. af at de dér fødder partout skal helt ned i halsen, når hun ligger uden ble på puslebordet. Hun bliver sådan set ikke sur, når jeg tvinger hendes ben i en blevenlig stilling, men for p.... hvor er hun stærk efterhånden, når hun kæmper imod.
Nå, indtil videre tager jeg kampen med oprejst pande og glæder mig til at se, hvad hun kan, når skyerne er drevet over.

Hilsen Helle og Sofie, som kaster med plasikbolde over hele kontoret lige nu

Anmeld

11. marts 2008

Sille

Nikker genkendende til det hele i skriver..

Her er freja også begyndt at grine når jeg siger nej og kravler bare hurtigere hen til det hun ik må.. (eks. planter, stikkontakter, ledninger, ovn, sko.. ALT!!!!!!!! )

Idag er vi dog sikre på at hun siger MAM til mad.. Også når hun gerne vil smage vores mad.. Hun blev meget sur idag da farmand ikke ville lade hende smage et marcipanbrød.. :) MAM MAM MAM kørte den bare mens hun hylede.. :) Meget nuttet..

Anmeld

11. marts 2008

Kaufie

Sille skriver:

Idag er vi dog sikre på at hun siger MAM til mad.. Også når hun gerne vil smage vores mad.. Hun blev meget sur idag da farmand ikke ville lade hende smage et marcipanbrød.. :) MAM MAM MAM kørte den bare mens hun hylede.. :) Meget nuttet..

Jeps - her er den også helt sikker såsnart jeg har noget i munden (hvilket er ret tit) - så kommer der smaskelyde fra William - om det så er tyggegummi, så vil han smage.....

Anmeld

11. marts 2008

Ny mor

Puhaaaa Loggi - det lyder præsis som Marius - han er frygtelig for tiden.......han laver samme nummer ved bordet :@ han kan også få et hystadeanfald hvis han taber noget legetøj eller vi tager noget fra ham - vi kan ikke aflede ham mere - han kan pludselig huske!!!

Jeg tror "bare" de er ved at være meget bevidste, øver sig i mig og dig og grænser....de er ved at blive en lille persom med vilje :-0 Kræver sin mor til tider :P

God "kamp" (H)
kh Birgitte

Anmeld

11. marts 2008

Helle30

Det dér med, at der er noget de vil smage. Det oplevede vi max hér ved aftensmaden. Vi drikker altid danskvand m. citrus til maden og Sofie begyndte at læne sig mod mit glas og sige mmm mmmm. Jeg besluttede, at dét kunne hun da godt få lov at smage, og hvad skete der? Pigen var fuldstændig vild med det og drak ca. 150 ml. direkte af glasset. - Hun havde lige spist 3 kødboller med moset pasta i tomatjuice og drukket 250 ml. mme. Øhhh, men børn kan jo ikke lide danskvand????

- Helle - stadig med aktiv baby på kontorgulvet

Anmeld

11. marts 2008

Sille

Helle30 skriver:

Det dér med, at der er noget de vil smage. Det oplevede vi max hér ved aftensmaden. Vi drikker altid danskvand m. citrus til maden og Sofie begyndte at læne sig mod mit glas og sige mmm mmmm. Jeg besluttede, at dét kunne hun da godt få lov at smage, og hvad skete der? Pigen var fuldstændig vild med det og drak ca. 150 ml. direkte af glasset. - Hun havde lige spist 3 kødboller med moset pasta i tomatjuice og drukket 250 ml. mme. Øhhh, men børn kan jo ikke lide danskvand????

- Helle - stadig med aktiv baby på kontorgulvet

WHAT!!??!!
hvor vildt... :)

Anmeld

11. marts 2008

Siber

yes yes også her!
Og sikke et temp. hvis hun har noget i hånden og man tager det fra hende, så bliver hun simpelthen så vred, hun kammer helt over!
Nu har vi jo bedstemor og bedstefar på besøg, og det går også fint indtil hun ser mig, så tuder og skriger hun, helt vildt belastende! så jeg laver snigeren ind i mellem!

Håber det snart er slut med det tigerspring eller hva vi nu lakder det!

KH Siber, åh nej nu glemte jeg DUM igen igen!>(

Anmeld

11. marts 2008

ivfmarie

jep!
Malte er en møgunge! Han har tydeligvis tillagt sig mange dumme vaner under alle sygdommene. Hans skrig kan sprænge glas, og han er ikke sen til at benytte det, hvis fx menuen ikke lige passer... han er en rigtig teenage-tøz >(

Marie, der trods alt er glad for at ungen vist næsten er rask nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.