Dårligt tal til NF

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.716 visninger
38 svar
0 synes godt om
3. august 2012

LMX

Hej Piger

Jeg er ny på siden og har brugt det meste af de sidste par døgn på at Google mig til ukendelighed.

Var til NF scanning i onsdags og fik et skidt tal 1:15 + en meget tyk nakkefold på 5,6mm.

Heldigvis fik jeg tid til moderkagebiopsi allerede dagen efter - altså igår. Selve prøven synes jeg ikke var slem at få taget.

Men jeg blev sgu ærligt noget overrasket over lægens udmelding. Her blev ihvertfald ikke lagt fingre imellem. Da vi kom troede vi jo at tallet reelt set var 1:15 hvilket kan omregnes til en risiko på ca 6-7% for kromosomfejl. Det var da til at leve med da chancen for en rask baby jo stadig var relativt høj (de resterende 93-94%)

Men vi blev klogere.. Nu meldte historien pludselig en risiko på 40% for en eller anden anden form for misdannelse pga den tykke nakkefold. Dvs evt hjertefejl eller lign. Som selvfølgelig kan være i større eller mindre grad.
Hvor er den oplysning til infomøderne og til selve NF scanning? Det er jo som at rende hovedet mod en mur når sådan en besked bliver smidt i hovedet på en.

Lægen fortalte at hun oplevde at gravide, alene på baggrund af en nakkefold på denne tykkelse, valgte en provokeret abort allerede nu.
Det kom lidt bag på mig da chancen for et raskt barn jo stadig er 60%?
Personligt vil jeg da lige ha et resultat på kromosomerne og en tidlig hjertegennemscanning inden jeg tager den beslutning.

Desværre har jeg haft problemer med denne graviditet siden uge 6. Stort hæmatom i livmoderen som indtil nu har givet 5 blodstyrtninger. Og det bekymrer mig da lidt om det i virkeligheden er et tegn fra moder natur om at bæbs ikke er rask.

Vi er enige om at afbryde og få en sen provokeret abort hvis baby har en betydningsfuld kromosomfejl eller en misdannelse som gør at den ikke kan overleve udenfor livmoderen.
Jeg er egentlig forbavsende rolig og afklaret. Forventer det værste og kan kun blive positivt overrasket.

Havde nok bare lige brug for at få luft nu hvor ventetiden føles ret lang. Er vel ikke så heldig at sygehuset behandler svar i weekenden, så må nok vente til i næste uge før jeg ved noget med sikkerhed.

Fortæl endelig om dine erfaringer med ovenstående hvis du har nogen.. Har brug for positiv energi.

/L 13+4 idag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2012

nielsen80

Har ikke nogle erfaringer med det, men ville ikke gå uden at give dig et, og for at biopsien viser et sundt og raskt foster.

Anmeld

3. august 2012

MorDk

Hej med dig!

Først velkommen til Baby.dk  og tillykke med graviditeten.

Jeg er ked af at I har fået dårlige nyheder ved NF. Det er aldrig rart. Jeg sys det er utroligt så flot du tager det... og jeg er sikker på at I gør det helt rigtige for jer...

Jeg håber og krydser fingre for at jeres baby er ok og at du kan gennemføre graviditeten.

Mange tanker herfra ♥

Anmeld

3. august 2012

lisesp83

Ville ikke forlade tråden uden et

Håber på det bedste for jer  

Anmeld

3. august 2012

Bellas Mor

Sender dig et stort kram!

Håber på det bedste for dig og din bebs

Anmeld

3. august 2012

Tanjadamgaard

Ville heller ikke gå uden at sende et , har desværre ingen erfaringer jeg kan dele med. Men jeg håber bestemt det bedste for jer og den lille. 

Anmeld

3. august 2012

LMX

Tusind tak søde piger.. Dejligt med lidt opbakning

Anmeld

3. august 2012

4kløver

Herfra

Anmeld

3. august 2012

Kløver

Har desværre ingen erfaring, men håber på gode nyheder og ville ikke gå uden kram

Håber du vil dele en update, og håber på en god en af slagsen

Anmeld

3. august 2012

Cosmo&Maia

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.