Hej du 
Jeg spiser selv Sertralin. Jeg forsøgte at trappe ud, men fik nogle ubehagelige bivirkninger, som føltes som stød i læberne (???), og blev desuden MEGET ked af det, og kunne hulke i timevis uden egentlig grund. Så jeg er fortsat med at tage 1/4 pille hver anden dag og er trappet ned til hver 3. dag.
Jeg blev også kaldt til samtale med en læge på sygehuset. De ville bare fortælle mig, at med de doser, var risikoen for misdannelser ligeså lille som hvis man ikke tog medicin. Sertralin er i øvrigt det mest "gravid-venlige" antidepressiv medicin.
De fortalte i øvrigt, at jeg ville få et par ekstra døgn på fødegangen bare for at holde lidt øje, så det var jeg bare glad for. Der var ingen der truede med at tage mit barn fra mig. Jeg kan forestille mig, at det er noget din mor siger, fordi hun enten tror det (fejlagtigt), eller fordi hun ikke synes at du skal have et barn nu, måske er hun ikke klar til at blive mormor...
Jeg har læst en masse om Sertralin og graviditet. Risikoen for misdannelser er enormt lille. Måske kan den lille have lidt bivirkninger med meget gråd og ammevaskeligheder, men jeg tænker at det er derfor man får et par ekstra døgns indlæggelse.
Jeg synes måske, at du skulle få en henvisning til en spykolog. Et mix af antidepressiv og psykolog fik mig rask igen. Nu er det bare de piller der ikke vil slippe mig. En psykolog kan give dig nogle redskaber til at kontrollere vreden og ændre dit selvværd, hvilket jeg tror er meget vigtigt når du skal være mor.

Anmeld