Lykkepiller og gravid ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.835 visninger
16 svar
0 synes godt om
3. august 2012

Anonym trådstarter

Hej jeg har siden december ca taget lykkepiller og alt fungere fint
Det er bare det at jeg er gravid i 10 uge og skal til en samtale på psykiatrisk afdeling omkring alt dette

Jeg har aldrig prøvet at tage livet af mig selv har bare været nedtrykt over jeg ik troede jeg var god nok!

Nå men min mor siger jeg kan ligeså godt få en abort for hun tror ikke jeg må beholde barnet med de strikse regler der er nu om dage og at hendes venindes barn stadig er under opsyn med hendes barn trods hun kun var indlagt med spise forstyrrelse ??

Er der nogle af jer der har prøvet det samme som jeg ? Skal jeg få den abort eller har jeg intet at frygte ??

Kh den fortvivlede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2012

L&V

Anonym skriver:

Hej jeg har siden december ca taget lykkepiller og alt fungere fint
Det er bare det at jeg er gravid i 10 uge og skal til en samtale på psykiatrisk afdeling omkring alt dette

Jeg har aldrig prøvet at tage livet af mig selv har bare været nedtrykt over jeg ik troede jeg var god nok!

Nå men min mor siger jeg kan ligeså godt få en abort for hun tror ikke jeg må beholde barnet med de strikse regler der er nu om dage og at hendes venindes barn stadig er under opsyn med hendes barn trods hun kun var indlagt med spise forstyrrelse ??

Er der nogle af jer der har prøvet det samme som jeg ? Skal jeg få den abort eller har jeg intet at frygte ??

Kh den fortvivlede

Det er jo lidt svært at sige ud fra det du skriver hvordan du står, men altså bare fordi man tager antidep medicin er man jo ikke et dårligere menneske eller mor for den sagsskyld så det syntes jeg da bestemt ikke du ska træffe en beslutning ud fra, men ud fra om du kan klare den belastning det er at sku sætte sine egne behov til side, ikke få nok søvn osv for det tære på psyken og evt forholdet hvis der er en far i billedet. En anden ting du ska huske er at det ikke er al antidep medicin som man må ta under en graviditet men det har du nok snakket med din læge om

Anmeld

3. august 2012

Anonym trådstarter

Tak for dit svar
Jeg har altid taget vare for mig selv og har altid haft fast arbejde osv og har en fast kæreste på 2,5 år. Vi er begge fornuftige mennesket som aldrig har været involverede i noget. Det eneste der er at jeg taget de piller og min læge sagde jeg skulle blive ved med at tage se piller ddt var ok det eneste der bekymre mig er at de taget barnet fra mig pga jeg er på de skide piller men hvis der intet var galt hvorfor skal jeg så til sådan en Samtale

Anmeld

3. august 2012

Mother-love

Jeg fik depressionsmedicin imens jeg ventede isabella dog en meget lille dosis. Men lægen synes jeg skulle fortsætte med dem. Og isabella fejler intet overhovedet. Og du skal ikke have en abort bare fordi du tager de piller. Du kommer bare til ekstra scanninger for at se om barnet vokser det det skal. Det gjorde isabella så der var intet. Jeg kom til scanning hver mdr efter md scanningen.

Men du skal self snakke med lægen om de piller du får. Og så er der nogen der er værre end andre

Anmeld

3. august 2012

L&V

Anonym skriver:

Tak for dit svar
Jeg har altid taget vare for mig selv og har altid haft fast arbejde osv og har en fast kæreste på 2,5 år. Vi er begge fornuftige mennesket som aldrig har været involverede i noget. Det eneste der er at jeg taget de piller og min læge sagde jeg skulle blive ved med at tage se piller ddt var ok det eneste der bekymre mig er at de taget barnet fra mig pga jeg er på de skide piller men hvis der intet var galt hvorfor skal jeg så til sådan en Samtale

Jeg er ret overbevidst om at det "bare" er for at passe på jer begge at du ska til samtale.. Jeg fik selv antidep medicin da jeg blev gravid med min datter og havde gjord det i nogle år.. Jeg var ærlig omkring det både over for jordmoderen, sygehuset og sundhedsplejersken og der er aldrig blevet sat spørgsmålstegn ved noget tværdigmod

Men igen så er der jo forskellige grunde til vi bliver deprimeret og er nødtil at ta medicin og derfor kan det jo være de vil tilbyde en ekstra hjælp, samtale eller lignende. Jeg tror bare du ska være åben og rolig så ska det nok gå, og hvis du er super nervøs så snak med din læge eller ring til psykiateren og hør hva samtalen går ud på så du kan forberede dig

Anmeld

3. august 2012

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Jeg fik depressionsmedicin imens jeg ventede isabella dog en meget lille dosis. Men lægen synes jeg skulle fortsætte med dem. Og isabella fejler intet overhovedet. Og du skal ikke have en abort bare fordi du tager de piller. Du kommer bare til ekstra scanninger for at se om barnet vokser det det skal. Det gjorde isabella så der var intet. Jeg kom til scanning hver mdr efter md scanningen.

Men du skal self snakke med lægen om de piller du får. Og så er der nogen der er værre end andre

Uha det er jeg så glad for du skriver det lettere virkelig mit hjerte. For det gør mig så ked at min mor siger at jeg ligeså godt kan bestille tid til abort for de tager barnet pga de piller

Anmeld

3. august 2012

aarhusmor

jeg har svært ved at se dit behov for de piller, som du skriver er I fornuftige mennesker med jobs osv. Altså har du en depression? Og ville den depression gøre dig til en dårligere mor? eller er den ikke så slem, så du sagtens kan made dit barn hver 3 time, og holde hjemmet rent osv?

Når jeg spørger er det fordi jeg i 2005 havde stressdepression. Jeg blev så gravid i januar 2006 og stoppede med det samme med lykkepiller, dog trappede jeg ud i første omgang.

Det faktum at jeg havde taget lykkepiller gjorde at der i navlestrengen kun var 2 blodårer, mod normalt 3 (De hedder vist et eller andet fint navn) og de var nervøse for at mit barn havde hjertefejl.

Havde jeg vidst dette på forhånd, havde jeg stoppet med lykkepillerne inden. (Havde jeg vidst det jeg ved om lykkepiller/antidepressiver som jeg ved nu, havde jeg aldrig taget dem- men det er jo en anden snak) De fortalte mig at de lykkepiller jeg tog ikke påvirkede graviditet, men sidenhen er det kommet frem at de I stor stil giver misdannede fostre, hjerteproblemer i børnene osv osv.

Der er jo kun een der kan bestemme hvad der skal ske for dig og dit barn. Men hvis du kan undvære pillerne - ja så ved jeg jo hvad jeg gjorde og ville gøre.

Håber det bedste for jer

Anmeld

3. august 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Jeg er ret overbevidst om at det "bare" er for at passe på jer begge at du ska til samtale.. Jeg fik selv antidep medicin da jeg blev gravid med min datter og havde gjord det i nogle år.. Jeg var ærlig omkring det både over for jordmoderen, sygehuset og sundhedsplejersken og der er aldrig blevet sat spørgsmålstegn ved noget tværdigmod

Men igen så er der jo forskellige grunde til vi bliver deprimeret og er nødtil at ta medicin og derfor kan det jo være de vil tilbyde en ekstra hjælp, samtale eller lignende. Jeg tror bare du ska være åben og rolig så ska det nok gå, og hvis du er super nervøs så snak med din læge eller ring til psykiateren og hør hva samtalen går ud på så du kan forberede dig

1000 tak for dit svar er mere rolig nu ;-) er glad for at høre jeg ikke er alene i denne bås og faktisk godt kan få vores ønske barn ;-)

Anmeld

3. august 2012

L&V

Anonym skriver:

1000 tak for dit svar er mere rolig nu ;-) er glad for at høre jeg ikke er alene i denne bås og faktisk godt kan få vores ønske barn ;-)

Det var så lidt er glad for det hjalp... Du er altid velkommen til at skrive en pb til mig hvis der er mere du vil snakke om eller vide

Anmeld

3. august 2012

FrkRaarup

Anonym skriver:

Tak for dit svar

Jeg er i behandling for depression og på anti-depresive .. Ved ikke om du også er det ? (når du skriver lykkepiller:/)

Jeg er stoppet med mine piller, i samråd med min læge! Det er bestemt ikke sundt for barnet.

men hun sagde at hvis det ikke kunne lade sig gøre (altså at jeg fik det dårligt igen) skulle jeg komme til en samtale ved hende så vi kunne finde ud af hvad der så skulle ske. Altså evt. anden medicin.

Vh. Rikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.