Føler mig så ækel og grim.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2012

Anonym trådstarter

Chili skriver:

Det er det nemlig! Har også selv haft det sådan..

Men man skal bare tillade sig selv at tage imod komplimenter, i stedet for at kæmpe mod dem  

Også er der også mange læger/psykologer/psykiater osv. der siger at hvis man har dårlig selvtillid skal man kigge sig selv i spejlet hver dag! og sige at man er smuk, attraktiv osv. så man begynder at smile og starter dagen positivt  

Okay det vil jeg prøve, synes bare det virker lidt akavet og skørt? altså at på en måde snakke med sig selv, men hvis det kan hjælpe....

Jeg tror bare at jeg simpelthen har opbygget så meget had til mig selv at det bliver svært at se igennem 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

Anonym trådstarter

skrukkrukken skriver:

Jeg ved udmærket godt at det er pisse-f*****g-lorte-hårdt, men det lyder som om det er dine tanker der løber af med dig.

Jeg ved personligt at jeg har lige dårligt selvværd om jeg er tyk eller tynd. Det sidder i mit hoved at jeg er grim, men det har hjulpet mig at tale med en psykolog og blive opmærksom på hvad der er for nogle tanker og følelser jeg har omkring mig selv - og blive bedre til at skubbe disse totalt ubruelige, negative tanker væk og beslutte mig for at jeg er dejlig, trække vejret dybt og beslutte mig for at det ikke skal styre mig og mit liv.

Er du overvægtig, har du oplevet noget der har krænket dig el. andet siden du har det sådan?

Jeg prøver hver dag at sige til mig selv at det er en god dag og noget som dumt som mit udseende skal ikke stå i vejen for mit humør... MEN så ser jeg mig i spejlet og buum jeg føler mig nedtrykt igen 

Nej jeg er ikke overvægtig, men har den der delle efter jeg har født og strækmærker og lignende, og det svækker mig endnu mere... før i tiden fik jeg at vide tit at jeg var smuk men har aldrig troet på det.. synes bare alt er skævt og grimt på mig og jeg er så bange for at alle andre ser hvad jeg ser 

Anmeld

2. august 2012

Chili

Anonym skriver:

Okay det vil jeg prøve, synes bare det virker lidt akavet og skørt? altså at på en måde snakke med sig selv, men hvis det kan hjælpe....

Jeg tror bare at jeg simpelthen har opbygget så meget had til mig selv at det bliver svært at se igennem 

Jeg har også en del had til mig selv, og synes også det er super svært når min mand siger jeg er dejlig osv. Men har prøvet mere og mere at vende den om, og tænke at han siger det fordi han mener det, og ikke fordi han "skal"  

Og det med spejlet, meget akavet i starten, men altså  herfra

Jeg grinte meget af det i starten, men man får det jo også godt af at grine !

Anmeld

2. august 2012

Anonym trådstarter

Chili skriver:

Jeg har også en del had til mig selv, og synes også det er super svært når min mand siger jeg er dejlig osv. Men har prøvet mere og mere at vende den om, og tænke at han siger det fordi han mener det, og ikke fordi han "skal"  

Og det med spejlet, meget akavet i starten, men altså  herfra

Jeg grinte meget af det i starten, men man får det jo også godt af at grine !

hehe rigtigt nok  må tage mig sammen og prøve i nogen dage .... det kan være det hjælper jo  ja men jeg føler min kæreste siger det til mig fordi han SKAL .... netop fordi han er min kæreste 

Anmeld

2. august 2012

Chili

Anonym skriver:

hehe rigtigt nok  må tage mig sammen og prøve i nogen dage .... det kan være det hjælper jo  ja men jeg føler min kæreste siger det til mig fordi han SKAL .... netop fordi han er min kæreste 

Sådan har jeg også rigtig tit haft det! Og specielt hvis jeg har gjort noget ud af mig selv, og tænker jeg ser godt ud! Også han ingen gang kigger, og siger, ja, du flot skat  Hvorfor overhovedet prøve!

Men så nogle andre dage, hvor jeg ikke gør noget specielt, er han helt oppe og køre!  Og kan virkelig se han mener det. Måske kan han bare bedre lide mig neutral og ned dæmpet  

Anmeld

2. august 2012

minimig

Anonym skriver:

Jeg prøver hver dag at sige til mig selv at det er en god dag og noget som dumt som mit udseende skal ikke stå i vejen for mit humør... MEN så ser jeg mig i spejlet og buum jeg føler mig nedtrykt igen 

Nej jeg er ikke overvægtig, men har den der delle efter jeg har født og strækmærker og lignende, og det svækker mig endnu mere... før i tiden fik jeg at vide tit at jeg var smuk men har aldrig troet på det.. synes bare alt er skævt og grimt på mig og jeg er så bange for at alle andre ser hvad jeg ser 

Hvis det er noget der fylder meget i din hverdag, så synes jeg du skal opsøge din læge og få noget hjælp, for det kan virkelig være ødelæggende hvis du bliver ved med at have det så dårligt med dig selv.

Ellers kan du tilmelde dig nogle hold i det lokale fitnesscenter hvis du mener det bunder i din "delle" på maven

Anmeld

2. august 2012

MorTilEn2013Dreng

Nu ved jeg ikke hvor i landet nu bor men du velkommen til at skrive privat men hvis du ikke bor langt væk er jeg da frisk på og have en trænings makker skal til at starte op igen efter skade pause 

Anmeld

3. august 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Du har nok ret, men hvordan fokusere jeg på det?  jeg ville gerne træne men bryder mig ikke om det alene og har ingen til at støtte mig og tage med  jeg er bare angst for at være i et rum fyldt med styrketrænet mennesker, når jeg bliver forpustet og færdig efter en tur op af trapperne 

Jeg havde en periode hvor jeg syntes alt var lort og lagkage og gik mig imod men at mit hår var det allersmukkeste det nogensinde havde været så jeg købte nogle lidt lækre pleje produkter til det på www.nicehair.dk sådan så jeg kunne "forkæle" mig selv/mit hår ligesom andre gør med tøj osv

Du kan sende mails til de træningscentre der er i dit nærområde og høre om der er hold for folk der har det som dig - nogle gange er der også er det kun 2-5 pr hold

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.