Føler mig så ækel og grim.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.652 visninger
17 svar
0 synes godt om
2. august 2012

Anonym trådstarter

Jeg hader mit udseende, jeg føler mig bare så grim! Når jeg ser billeder af mig selv græder jeg indeni og jeg forstår ikke hvordan jeg kan være SÅ ubeskrivelig grim og ufotogen  min næse er virklig grim, jeg har underlige tænder, mit hår er mærkeligt og min ansigtform er bare forfærdelig. Min kæreste siger jeg er skønheden selv, men jeg kan bare ikke se det.

Jeg hader mig selv og det går ud over min sociale adfærd, jeg kan ikke være i en samtale fordi jeg føler mig grim og dum og jeg føler jeg er mærkelig at snakke med.

Hvad skal jeg gøre? jeg har fået hjælp med det, men det hjælper ikke. jeg gik et år til noget der skulle styrke selvtilliden, men igen er jeg trådt tilbage og har det kvalmende over at se mig i spejlet.

Andre der har det sådan? og hvad gør i for at styrke selvtilliden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

Anonym trådstarter

2. august 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Jeg hader mit udseende, jeg føler mig bare så grim! Når jeg ser billeder af mig selv græder jeg indeni og jeg forstår ikke hvordan jeg kan være SÅ ubeskrivelig grim og ufotogen  min næse er virklig grim, jeg har underlige tænder, mit hår er mærkeligt og min ansigtform er bare forfærdelig. Min kæreste siger jeg er skønheden selv, men jeg kan bare ikke se det.

Jeg hader mig selv og det går ud over min sociale adfærd, jeg kan ikke være i en samtale fordi jeg føler mig grim og dum og jeg føler jeg er mærkelig at snakke med.

Hvad skal jeg gøre? jeg har fået hjælp med det, men det hjælper ikke. jeg gik et år til noget der skulle styrke selvtilliden, men igen er jeg trådt tilbage og har det kvalmende over at se mig i spejlet.

Nu er det ikke for at være en kælling eller useriøs men det der Trinny og Susan eller hvad de hedder reklamere da konstant på tv med at de kommer til dk - du kunne måske prøve det for at lave en totalt makeover??

Anmeld

2. august 2012

Anonym trådstarter

Carl-Emil's mor skriver:

Nu er det ikke for at være en kælling eller useriøs men det der Trinny og Susan eller hvad de hedder reklamere da konstant på tv med at de kommer til dk - du kunne måske prøve det for at lave en totalt makeover??

Jeg er meget ung, så det er ikke passende, slet ikke for min selvtillid. Jeg går kun i modetøj og sørger for at have pænt hår men uanset hvad jeg gør, kan det aldrig blive godt nok

Anmeld

2. august 2012

minimig

Anonym skriver:

Ej, det var sq da noget værre noget!

Lyt til din kæreste! Jeg er sikker på at du er en rigtig flot pige

... og så gælder det om at du beslutter dig for at dine tanker ikke skal styre dit liv! Du er meget mere end dine tanker og følelser. Du er dig, og du er dejlig. Basta! Beslut dig for at det er sådan det er - og beslut dig igen når du falder ned i et hul

Anmeld

2. august 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Jeg er meget ung, så det er ikke passende, slet ikke for min selvtillid. Jeg går kun i modetøj og sørger for at have pænt hår men uanset hvad jeg gør, kan det aldrig blive godt nok

HAPS der fangede jeg dig!!!

Du sagde det selv!

DU HAR PÆNT HÅR!!!

Det er dit fokus!!

Allerede DER viser du at der faktisk er noget at være positiv over så du er ikke fortabt endnu

Måske du kunne begynde at træne ? Enten fitness eller en sport.

Ikke fordi jeg tror du er tyk men fordi de endorfiner kroppen frigiver gør en rigtig godt

Anmeld

2. august 2012

Anonym trådstarter

skrukkrukken skriver:

Ej, det var sq da noget værre noget!

Lyt til din kæreste! Jeg er sikker på at du er en rigtig flot pige

... og så gælder det om at du beslutter dig for at dine tanker ikke skal styre dit liv! Du er meget mere end dine tanker og følelser. Du er dig, og du er dejlig. Basta! Beslut dig for at det er sådan det er - og beslut dig igen når du falder ned i et hul

jeg synes bare det er så svært at sætte sig i hovedet at man faktisk er okay når ens underbevisthed siger det modsatte 

Anmeld

2. august 2012

Anonym trådstarter

Carl-Emil's mor skriver:

HAPS der fangede jeg dig!!!

Du sagde det selv!

DU HAR PÆNT HÅR!!!

Det er dit fokus!!

Allerede DER viser du at der faktisk er noget at være positiv over så du er ikke fortabt endnu

Måske du kunne begynde at træne ? Enten fitness eller en sport.

Ikke fordi jeg tror du er tyk men fordi de endorfiner kroppen frigiver gør en rigtig godt

Du har nok ret, men hvordan fokusere jeg på det?  jeg ville gerne træne men bryder mig ikke om det alene og har ingen til at støtte mig og tage med  jeg er bare angst for at være i et rum fyldt med styrketrænet mennesker, når jeg bliver forpustet og færdig efter en tur op af trapperne 

Anmeld

2. august 2012

Chili

Anonym skriver:

jeg synes bare det er så svært at sætte sig i hovedet at man faktisk er okay når ens underbevisthed siger det modsatte 

Det er det nemlig! Har også selv haft det sådan..

Men man skal bare tillade sig selv at tage imod komplimenter, i stedet for at kæmpe mod dem  

Også er der også mange læger/psykologer/psykiater osv. der siger at hvis man har dårlig selvtillid skal man kigge sig selv i spejlet hver dag! og sige at man er smuk, attraktiv osv. så man begynder at smile og starter dagen positivt  

Anmeld

2. august 2012

minimig

Anonym skriver:

Jeg ved udmærket godt at det er pisse-f*****g-lorte-hårdt, men det lyder som om det er dine tanker der løber af med dig.

Jeg ved personligt at jeg har lige dårligt selvværd om jeg er tyk eller tynd. Det sidder i mit hoved at jeg er grim, men det har hjulpet mig at tale med en psykolog og blive opmærksom på hvad der er for nogle tanker og følelser jeg har omkring mig selv - og blive bedre til at skubbe disse totalt ubruelige, negative tanker væk og beslutte mig for at jeg er dejlig, trække vejret dybt og beslutte mig for at det ikke skal styre mig og mit liv.

Er du overvægtig, har du oplevet noget der har krænket dig el. andet siden du har det sådan?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.