Flaske til natten.. hvordan stoppe??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2012

Den lykkelige

Rikke&Liam skriver:

Hvad med at give hende en portion natgrød eller en banan i stedet før sengetid. Og så forklare hende at store piger ikke bruger sutteflaske, men får natmad i stedet. Måske en ide...

Jo det kunne jeg prøve..  Tak.. men tænker bare hun ikke er sulten efter det.. hun sover altid kl 18-6 ca.. så vi er jo kun lige gået fra aftensmaden når hun bliver lagt.. men kunne jo prøve..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

ledermus

Den lykkelige skriver:

Min datter er 17 mdr.. Hun får stadig flaske til natten inden hun skal sove.. og sover så 12 timer..
Idag sagde jeg til kæresten vi skulle huske købe MME fordi jeg brugte det sidste igår.. MEN da vi så skal putte hende har vi jo begge glemt at købe det og luner så noget letmælk.. Jeg har mange gange sagt til kæresten om vi ikke skulle droppe den.. men han synes ikke der var den store grund til det.. Det sidste stykke tid er hun begyndt at spytte sutte flasken ud af munden når hun har druppet ca 20-40 ml.. Og jeg ved hun jo reelt ikke har brug for den.. idag drak hun ca 30 ml letmælk og spyttede den ud..
Da jeg kom ned til kæresten efter putning sagde jeg at NU dropper vi den altså!! Men hvordan??
Skal jeg bare lægge hende ned og sige godnat osv?? Virker så kort nu hvor man er vandt til lige at sidde med hende i armene nogle minutter.. 
Hvordan gjorde I? 

Oliver på 16½ måned har indtil for 3 dage siden også fået flaske inden natten dog kun med kold letmælk...Skiftede da han var 15 måneder MME'en ud med kold letmælk og det har fungeret fint nu ville jeg så gerne have stoppet sutteflasken så han er begyndt at få letmælk i kop inden han skal sove og pt fungerer det fint...Han er lidt sværere at få til at sove men ikke så slemt, han vågner også en enkelt gang eller 2 om natten hvilket han ikke plejer men her er det nok at give ham sutten og putte ham igen

Anmeld

2. august 2012

Den lykkelige

ledermus skriver:

Oliver på 16½ måned har indtil for 3 dage siden også fået flaske inden natten dog kun med kold letmælk...Skiftede da han var 15 måneder MME'en ud med kold letmælk og det har fungeret fint nu ville jeg så gerne have stoppet sutteflasken så han er begyndt at få letmælk i kop inden han skal sove og pt fungerer det fint...Han er lidt sværere at få til at sove men ikke så slemt, han vågner også en enkelt gang eller 2 om natten hvilket han ikke plejer men her er det nok at give ham sutten og putte ham igen

Ok tak for svar!
Men sætter du ham så bare i sengen og spørg om han lige vil have lidt at drikke inden han skal sove??

Anmeld

2. august 2012

AnneBJ

Den lykkelige skriver:

Jo det kunne man måske godt.. må prøve imorgen hvad jeg finder naturlig..

Det gjorde vi - altså indlagde bog/sang istedet for flasken. I ca. en uge gjorde vi begge dele. Flaske først (dog i sofaen i stueplan), så ovenpå, nattøj, tandbørste og godnat til den der ikke putter. Så ind i seng og godnat!
(Grunden til "hygge" i sofaen var, at så blev tænderne børstet efter flasken, ifht. sukker)

Efter nogle dage uden flaske, men med bog/sang i sofaen (uden nogle protester i øvrigt) rykkede vi ovenpå, så nu gør vi: nattøj, tandbørste, godnat til den der ikke putter, ind i lænestol på værelset og læse/synge, så i seng.

Anmeld

2. august 2012

ledermus

Den lykkelige skriver:

Ok tak for svar!
Men sætter du ham så bare i sengen og spørg om han lige vil have lidt at drikke inden han skal sove??

Han får tilbudt inde i stuen inden han kommer i seng, men gjorde han også altid med flasken. Nå han så har drukket det han vil går vi ind og får nattøj på og en ren ble og børstet tænder og så bliver han puttet og jeg synger 2-3 sange for ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.