Flaske til natten.. hvordan stoppe??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.117 visninger
14 svar
0 synes godt om
2. august 2012

Den lykkelige

Min datter er 17 mdr.. Hun får stadig flaske til natten inden hun skal sove.. og sover så 12 timer..
Idag sagde jeg til kæresten vi skulle huske købe MME fordi jeg brugte det sidste igår.. MEN da vi så skal putte hende har vi jo begge glemt at købe det og luner så noget letmælk.. Jeg har mange gange sagt til kæresten om vi ikke skulle droppe den.. men han synes ikke der var den store grund til det.. Det sidste stykke tid er hun begyndt at spytte sutte flasken ud af munden når hun har druppet ca 20-40 ml.. Og jeg ved hun jo reelt ikke har brug for den.. idag drak hun ca 30 ml letmælk og spyttede den ud..
Da jeg kom ned til kæresten efter putning sagde jeg at NU dropper vi den altså!! Men hvordan??
Skal jeg bare lægge hende ned og sige godnat osv?? Virker så kort nu hvor man er vandt til lige at sidde med hende i armene nogle minutter.. 
Hvordan gjorde I? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

B&J

hygge nulle lidt om hande også sig godnat for lyder som om hun selt ikke har brug for den mere eller evt skifte den ud med vand

Anmeld

2. august 2012

Den lykkelige

B&J skriver:

hygge nulle lidt om hande også sig godnat for lyder som om hun selt ikke har brug for den mere eller evt skifte den ud med vand

Ja jeg synes også det virkelig er tid til at droppe den!!
Men altså hun får nattøj på, børstet tænder (men er ikke hyggelig, for det hader hun).. så kysser vi godnat fra den som ikke putter hende.. går ovenpå og siger godnat "til haven" når vi lukker rullegardin ned.. Så plejer hun jo få flasken.. jeg plejer nusse hende eller stryge hende i håret eller panden eller noget mens hun får den, lægger hende ned, dyne over, sut i mund, kanin op til hovedet også stryge over panden og sige godnat min skat.. og det har vi ALTID gjort.. så føler det så tomt hvis jeg skal droppe den kæmpe del.. men nok mest mig egentlig der hænger i det.. hun har det måske fint med det

Anmeld

2. august 2012

B&J

Den lykkelige skriver:

Ja jeg synes også det virkelig er tid til at droppe den!!
Men altså hun får nattøj på, børstet tænder (men er ikke hyggelig, for det hader hun).. så kysser vi godnat fra den som ikke putter hende.. går ovenpå og siger godnat "til haven" når vi lukker rullegardin ned.. Så plejer hun jo få flasken.. jeg plejer nusse hende eller stryge hende i håret eller panden eller noget mens hun får den, lægger hende ned, dyne over, sut i mund, kanin op til hovedet også stryge over panden og sige godnat min skat.. og det har vi ALTID gjort.. så føler det så tomt hvis jeg skal droppe den kæmpe del.. men nok mest mig egentlig der hænger i det.. hun har det måske fint med det

jamen hvad med en billede bog istedet for???

Anmeld

2. august 2012

Den lykkelige

B&J skriver:

jamen hvad med en billede bog istedet for???

Jo det kunne man måske godt.. må prøve imorgen hvad jeg finder naturlig..

Anmeld

2. august 2012

B&J

Den lykkelige skriver:

Jo det kunne man måske godt.. må prøve imorgen hvad jeg finder naturlig..

håber i finder jeres så det kan blive hyggeligt

Anmeld

2. august 2012

Den lykkelige

B&J skriver:

håber i finder jeres så det kan blive hyggeligt

Håber jeg også!! Tak.. Hvordan putter i Daniel??

Anmeld

2. august 2012

B&J

Den lykkelige skriver:

Håber jeg også!! Tak.. Hvordan putter i Daniel??

nu skal han snart i seng men både mor og far går med der ind jeg læser en bog med ham kysser ham godnat og går ud også læser ham og far en bog også er det godnat også smutter far ud....

nogle gange sidder vi også bare og snakker og killer hinanden han elsker at pjatte inden han skal i seng

Anmeld

2. august 2012

Den lykkelige

B&J skriver:

nu skal han snart i seng men både mor og far går med der ind jeg læser en bog med ham kysser ham godnat og går ud også læser ham og far en bog også er det godnat også smutter far ud....

nogle gange sidder vi også bare og snakker og killer hinanden han elsker at pjatte inden han skal i seng

Ok tusind tak!

Anmeld

2. august 2012

Rikke, Liam & Linus

Hvad med at give hende en portion natgrød eller en banan i stedet før sengetid. Og så forklare hende at store piger ikke bruger sutteflaske, men får natmad i stedet. Måske en ide...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.