Barn nr. 1 kolik, hvad med nr. 2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2012

Zafir

Frøken J. skriver:

Det var dejligt at høre! Synes det var så hårdt med Rose, og vi har en rådden start, så jeg håber sådan det bliver anderledes når vi en gang ud i fremtiden skal have nr 2

Jeg ved at der var himmel til forskel for dem dengang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

Lauras mor

Frøken J. skriver:

Nu går vi jo og spekulerer i hvornår vi skal have nr. 2, og der gør sig mange tanker gældende, især den hårde start vi havde med Rose, som havde slem kolik.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre fra jer, hvor den første havde kolik. Havde barn nr. 2 det? Eller havde i en "nemmere" start med nummer 2?

Har stemt blank, da jeg kun har 1 barn uden kolik.

Men jeg ved, fra min mor, at jeg havde kolik som lille, men min lillebror havde ikke

Anmeld

2. august 2012

Fine_007

Jeg havde også slem kolik som spæd, ingen af mine fire søskende har haft det, så der er helt sikkert håb forude 

Anmeld

2. august 2012

BellaCiinea

Frøken J. skriver:

Nu går vi jo og spekulerer i hvornår vi skal have nr. 2, og der gør sig mange tanker gældende, især den hårde start vi havde med Rose, som havde slem kolik.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre fra jer, hvor den første havde kolik. Havde barn nr. 2 det? Eller havde i en "nemmere" start med nummer 2?

Jeg har ikk selv børn, men har stemt i forhold til min lillebror og jeg.

Vi havde begge kolik. Dog gik min mor til kiropraktor med mig efter 3mdr., og så var der ikk noget derefter

Anmeld

2. august 2012

Ellie79

Frøken J. skriver:

Vores den første havde kolik, var ørebarn og meget sensitiv, sov først rigtig igennem som 2½ årig. Lillebror har været nem nem nem 7-9-13 at det fortsætter.

Min jodemoder sagde til mig at hun oplevede at forældre der havde haft et kolikbarn ikke fik et mere, hendes teori var at ved nummer to var der mere ro på mor og far og der skal meget til før den samme bekymring kommer frem. Tror hun har lidt ret, vi har i hvertfalt taget alting meget roligere her anden gang

Anmeld

2. august 2012

Joan ( Smallie )

Frøken J. skriver:

Rose var nok det samme som din første med konstant skrig - så hvis jeres nr. 2 trods alt var LIDT nemmere, håber jeg det bliver ens her!

Jeg syntes jo hun var MEGET nemmer. Men hvis det var en der bare havde fået et barn der sov første gang ville hun nok syntes hun var noget besværlig

Anden gang var jeg også meget hurtig til at lave en aften rytme til hende og det tror jeg også var med til at der kom mere ro på.

Den første ville amme heletiden fordi han havde ondt i maven så der skulle gå 3 timer mellem og så mellem 17 og 19 måtte han amme det han ville og på den måde fik vi en god rytme med ham og da nr 2 kom forsatte jeg bare med det og det virket ret godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.