Min 'kære' svigerinde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.775 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. august 2012

Anonym trådstarter

Jeg ved snart ikke hvor jeg skal starte, eller hvordan jeg skal beskrive hende. Sådan direkte sagt er hun altså en bitch. Hun siger det selv, hun siger selv hun er blevet kåret til det på sin gamle skole. Så det er sådan landet ligger.

HELDIGVIS kan hun lide mig, for er man på hendes dårlige side, skal man helt sikkert mærke det. Hun er først i 20'erne og bagtaler konstant sine 'veninder', griner af gamle veninder hvis kærester er gået fra dem, gør nar af folk der vejer for meget (og jeg vejer for meget, så hvad tænker hun lige om mig?). Hun er enormt forkælet, grov overfor mine svigerforældre, ekstremt nedladende og stort set altid ubehagelig at høre på. Meget, meget, meget negativ. Er hun i dårligt humør, er hun SÅ strid, og tager ikke hensyn til, at eksempel vi og deres anden bror er på besøg som gæster. Så sidder hun bare og bitcher hele aftenen.

Jeg er ved at blive idiot! Da vores datter kom til verden, kaldte hun hende for "den" de første 2 måneder, fordi hun ikke lige kunne forholde sig til hun nu var ude og var en baby. Hun blev konstant ved at snakke om "hvor dum hun så ud" og "hvor tyk hun var", og hendes forældre prøvede sådan at dæmpe lidt ned for det uden held. I dag forguder hun vores datter, og min datter forguder hende, og det er jeg trods alt glad for, for jeg synes hun var så strid i starten.

Synes bare det kammede over for mig i dag! De har været ude at rejse i 3 uger, hun har fået betalt alt, rigtig lækker tur til udlandet med hendes forældre. Så vi har ikke set dem længe. Da vi kommer der i dag, siger vi glad hej, og jeg ved vores datter (10 mdr) glæder sig til at se hende. Hun kigger bare lige på os og kigger så væk igen, og jeg tænker straks: "Nå, hun har så en dårlig dag.. IGEN!!!" Hun varmede så efterhånden lidt op, men sikke en velkomst.

Hun har været på denne tur med sine forældre, og vi glædede os til at høre om rejsen. Hun er meget snakkende og afbrydende og vil høres konstant, og det ENESTE hun snakkede om hele dagen var BROK!!! Toiletterne var så klamme, hendes forældre snorkede, der var så mange store myg, hendes forældre kunne ikke høre en skid når hun forsøgte at navigere dem med GPSen osv osv. Imens jeg bare sidder og tænker. Hold KÆFT hvor er du dog utaknemmelig!!! Jeg kommer ikke for at høre dig fucking brokke dig i flere timer, jeg kommer for at høre om jeres fantastiske rejse!!

Argh, jeg bliver idiot! Hun bor stadig hjemme, og mener hun skal bestemme hvilken farve bil de skal have og hvad ved jeg. Hun siger aldrig "Mor, vil du være sød at hente en gaffel til mig?" nej, vi taler "Mor hent en gaffel", "mor øs op for mig" og så videre.

Min svigerfamilie, kæreste og svoger har bare accepteret, at sådan er hun. Jeg synes det er underligt, for min kæreste og svoger er begge SÅ høflige, hjælpsomme og venlige + positive. Jeg forstår ikke hvorfor hun er total modsat. Der er ingen der siger fra overfor hende. Jeg bebrejder ikke mine svigerforældre, for jeg tror hun kan være meget svær at håndtere, og hun bliver nemt hysterisk og flipper fuldstændig ud. Men jeg synes bare det er hårdt, at HVER gang vi er der, bitcher, skælder hun og brokker sig.

Jeg synes især det er hårdt, fordi jeg er mobbeoffer, og hun er SÅ meget typen der ville have mobbet mig med min vægt og hvad ved jeg, havde vi gået i skole sammen.

Jeg føler ikke jeg kan sige fra. Det er ikke mit job, og de er ikke den type familie der gør sådan, og de taler ikke om følelser heller. Jeg ville smadre alt, hvis jeg sagde fra! Så det er overhovedet ikke en mulighed. Jeg har talt med min kæreste om det, men han siger bare, at sådan er hun bare og det vender man sig til. Men synes det er træls hvis min datter ender med at se op til en, som er så gennemført ubehagelig at være sammen med!

Hvad skal man snart gøre, når det ikke er en mulighed at sige fra? Jeg elsker og forguder ellers min svigerfamilie..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2012

Anonym

har stået i samme situation... måske knap så groft, men det er nu endt ud i at vi ikke snakker med dem mere...

min kæreste har 1 bror - som så har giftet sig med en KO!

når hun så på facebook "pakket" ind men MEGET åbenlyst kalder hendes svigermor (min svigermor) for en so, står jeg af..

skrev at det kunne man ikke tillade sig at skrive på facebook og tjae. det har så resulteret i at vi ikke snakker med dem mere og svigerforældrene må heller ikke se børnene mere...

det jeg prøver at sige er: der er en grænse for hvad man skal/kan finde sig i.

mine børn skal ikke være en del af hendes liv (når de engang kommer) - skal dine ?

det trænger du til

Anmeld

1. august 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

har stået i samme situation... måske knap så groft, men det er nu endt ud i at vi ikke snakker med dem mere...

når hun så på facebook "pakket" ind men MEGET åbenlyst kalder hendes svigermor (min svigermor) for en so, står jeg af..

skrev at det kunne man ikke tillade sig at skrive på facebook og tjae. det har så resulteret i at vi ikke snakker med dem mere og svigerforældrene må heller ikke se børnene mere...

mine børn skal ikke være en del af hendes liv (når de engang kommer) - skal dine ?

det trænger du til

Tak for dit svar! Er ked af du har oplevet noget lignende. Jeg har nogen gange tænkt på at bryde kontakten, men det kommer ikke til at ske. Min kæreste ville ALDRIG gå med til det, og det ville splitte familien ad, hvilket jeg ikke ønsker, da min svigerfamilie betyder utrolig meget for mig. Når hun er i godt humør kan hun være meget sød, men det gør bare ikke op for alle de ubehagelige ting hun gør og siger.. Er virkelig på bar bund!

Anmeld

1. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg synes faktisk, du vil gøre dig selv og din svigerfamilie en tjeneste ved at gøre noget - de har jo vænnet sig til hende og kan åbenbart ikke se, hvor grelt det er, men hun trænger til at møde en reaktion på sin opførsel. 

Jeg ville gribe det an med lidt "bidsk" humor. Til feriebeskrivelsen ville jeg sige noget i retning af "Sikke et helvede, du har været igennem - men det er dejligt, du vil fortælle os om det!" og "Vi vil heller aldrig tage på ferie med x (jeres barn) - det er jo en grusom ting at udsætte sit barn for!" 

Omkring hwndes måde at omtale andre på ville jeg sige "Ej, det er altså også for dårligt, at folk tillader sig at gå rundt og være grimme!"

Jeg ville sige det med et venligt smil og i det sødeste tonefald - så hun ikke havde nogen grund til anklager om, at jeg var negativt indstillet. 

Og med hensyn til hendes opførsel over for din svigermor, så ved jeg ikke rigtigt - svigermor vælger jo selv at lade sig koste rundt med - men jeg ville sætte en ære i at lære mit barn at gøre tingene selv og ligesom lade det skrige til himlen, at den voksne faster ikke var på samme niveau. 

Anmeld

1. august 2012

Ciss

Der er nok desværre intet, du kan gøre med det.

Men jeg vil tro, at den dag hun er flytted hjemmefra og skal forsørge sig selv, vil hun sansynligvis blive tvunget til at moderere sig. Med den slags opførsel bliver det sansynligvis ikke enkelt at begå sig på arbejdsmarkedet f eks. Og de fleste modner også gevaldigt og får mere respekt for sine forældrer, når de har måttet klare hverdagen for sig selv et stykke tid. Der er nok nogen kanter, som skal slibes lidt ned.

for at hun modererer sig noget i løbet af de næste år.

Det eneste, du kan gøre er, at sørge for, at dine børn ikke følger i hendes spor. Du er ikke nødt til at finde dig i den slags opførsel fra dine børn, selvom deres faster ikke kan finde ud af at opføre sig. Siden du har et skrækeksempel i familien vil jeg tro, at du griber ind, længe før det bliver et virkelig problem.

Det er virkelig ikke altid enkelt at vide, hvordan man skal håndtere sin svigerfamilie.

Anmeld

1. august 2012

Anonym

Anonym skriver:

det trænger du til

Kan så ikke se du er et hak bedre... du kalder hende en KO i offenligt forum..

Anmeld

1. august 2012

Anonym

Anonym skriver:

Kan så ikke se du er et hak bedre... du kalder hende en KO i offenligt forum..

derfor ano

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.