strækmærker hjælp !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.095 visninger
20 svar
0 synes godt om
1. august 2012

Merii

jeg er 27+1 idag og har fået synlige strækmærker de er begyndt at komme fra uge 25. det er mest ud på siderne på maven og også under navlen og det ser forfærdeligt ud.

jeg er godt smurt med olie hverdag og forstår derfor ikke hvorfor det bliver værre fra dag til dag.. er så ked af at min krop ændrer sig  synes bare der sker for mange ting her på det sidste

Har i evt. gode råd?

og hvad med efter fødslen bliver det måske utydeligt eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2012

Mutti2B

Merii skriver:

jeg er 27+1 idag og har fået synlige strækmærker de er begyndt at komme fra uge 25. det er mest ud på siderne på maven og også under navlen og det ser forfærdeligt ud.

jeg er godt smurt med olie hverdag og forstår derfor ikke hvorfor det bliver værre fra dag til dag.. er så ked af at min krop ændrer sig  synes bare der sker for mange ting her på det sidste

Har i evt. gode råd?

Du kan desværre intet gøre. De kommer hvis de kommer. Du kan smøre som en gal, men det hjælper ikke. Det er i underhuden de kommer så olier og creme kan ikke gøre noget. Desværre

Anmeld

1. august 2012

Holbæktrunten

Merii skriver:

Har i evt. gode råd?

Strækmærkerne kan du hverken forebygge eller forhindre - desværre...

MEN de bliver pænere med tiden, tilsidst bliver de helt lyse som gamle ar, og man kan næsten ikke se dem

Anmeld

1. august 2012

MissTas

Merii skriver:

Har i evt. gode råd?

Kan sagtens forstå det er rigtig træls men tror desværre bare ikke der er så meget at gøre ved det.. Det er en del af det at få børn, så prøv at se det som noget positivt.. Jeg kan anbefale matas's mor og barn mavecreme.. Ekstrem billig, men virkelig effektiv.. Den er uden parfume, parabener og alle de der skadelige stoffer den holder bare maven fugtet hele tiden og gør huden elastisk.. Du kan jo prøve den men strækmærkerne blir meget utydelige efter fødslen.. Jeg fik meget meget få, men dem kan man stort set ikke se nu

Anmeld

1. august 2012

Merii

Tak for jeres svar piger

Jeg kan godt se at olie ikke hjælper en dyt, så må jeg lige en tur til matas og købe det mavecrem som måske vil forbygge :-)

jeg Mister ikke håbet alligevel

Anmeld

1. august 2012

Mutti2B

Merii skriver:

Tak for jeres svar piger

Jeg kan godt se at olie ikke hjælper en dyt, så må jeg lige en tur til matas og købe det mavecrem som måske vil forbygge :-)

jeg Mister ikke håbet alligevel

Creme hjælper altså heller ikke . Der er intet der kan forebygge mod strækmærker.

Anmeld

1. august 2012

Camilla30

Mutti2B skriver:

Du kan desværre intet gøre. De kommer hvis de kommer. Du kan smøre som en gal, men det hjælper ikke. Det er i underhuden de kommer så olier og creme kan ikke gøre noget. Desværre

Ja der er nemlig ikke så meget man kan gøre... Det er genetisk bestemt, både om man får strækmærker og hvis man gør, så hvor meget de forsvinder igen efter fødslen. Kig på din mor eller andre i din nære familie som har født, det kan give en ide om, hvordan det kan komme til at se ud på dig. OG bare fordi du har dem nu fra uge 25 er det jo ikke sikkert at det bare bliver værre og værre frem til fødslen, maven vokser i ryk jo og udsættes ikke konstant for den samme belastning.  for at du (og jeg!) slipper billigt hvad strækmærker angår 

Anmeld

1. august 2012

Michalala

Som de andre skriver hjælper cremer m.m. ikke. Men jeg fik engang, hos min hudlæge, er creme der kunne blegne strækmærker - over tid, så de ikke var så tydelige. Du kan jo prøve at tale med de læge om eventuelle muligheder for det.

Anmeld

1. august 2012

Merii

Camilla30 skriver:

Ja der er nemlig ikke så meget man kan gøre... Det er genetisk bestemt, både om man får strækmærker og hvis man gør, så hvor meget de forsvinder igen efter fødslen. Kig på din mor eller andre i din nære familie som har født, det kan give en ide om, hvordan det kan komme til at se ud på dig. OG bare fordi du har dem nu fra uge 25 er det jo ikke sikkert at det bare bliver værre og værre frem til fødslen, maven vokser i ryk jo og udsættes ikke konstant for den samme belastning.  for at du (og jeg!) slipper billigt hvad strækmærker angår 

ja du har ret

Min mor har nemlig ikke nogen og hun har født 5 børn så det må være min fars side der ligger noget.

Anmeld

1. august 2012

Merii

Michalala skriver:

Som de andre skriver hjælper cremer m.m. ikke. Men jeg fik engang, hos min hudlæge, er creme der kunne blegne strækmærker - over tid, så de ikke var så tydelige. Du kan jo prøve at tale med de læge om eventuelle muligheder for det.

det lyder da fantastisk, taler lige med min læge om det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.