værelser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.272 visninger
20 svar
0 synes godt om
1. august 2012

kbh-tøs

hmm.... den første tanke var at vi ikke har tre børneværelser, men både min mor og far er vokset op i hjem, hvor de har måtte dele værelse med en søster / bror, så det tager de heller ikke skade af.

Synes generelt at børn i dag er meget forkælet og skal helst have deres eget værelse inden de er født. Victoria bruger ikke hendes værelse ( det er heller ikke " et rigtigt" værelse, da vi ikke har indrettet det), hun nyder at lege i stuen og køkkenet. Men når de to små kommer, indretter vi hendes værelse, så hun har et sted der er "hendes" og hvor vi kan trække ind med hende og hygge alene.

Det optimale er på sigt at de har hver deres, når de bliver teenagere, men det må vi finde ud af til den tid. Indtil videre deler de værelse.

Hvilke løsninger har i andre til jeres børn, mht værelser?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2012

twinny

Istarten sov de i samme tremmeseng eller vores seng. Nu sover de i hver deres seng eller vores. De kunne ikke være i samme seng efter 4 mdr. det er er åbenbart meget forskelligt nogle tvillinger ligger stadigvæk i samme seng efter 3 år.

Vores drenge er 10 mdr og de får hver deres værelse om en måned. Jeg gider simpelthen ikke de vækker hinanden mere, jeg er ved at blive sindsyg om natten.  

Anmeld

1. august 2012

kbh-tøs

Ja, det kan jo selvfølgelig også blive et problem. Har også godt tænkt på hvad man gør de aftener, hvor de hopper rundt i sengen og nægter at sove..... hmm.... aarrrggg... nå, det må vi tage hen ad vejen.

Anmeld

1. august 2012

TeamRocket

Jeg kan slet ikke forstå hvordan nogle meneskers børn kan dele værelse når de er små, ej et helvede det ville være herhjemme. Begge mine børn nægter at sove(den store er 4 år den lille 2 år), og de ville så meget gejle hinanden op til at skabe sig endnu mere. Er så glad for vi har 4 børneværelser! Men mon ikke man får det til at fungere? Min lillesøster og jeg delte værelse de første mange år og det gik fint. Jeg synes faktisk det var skide hyggeligt, vi legede jo altid sammen alligevel og da hun så fik et andet værelse kom hun alligevel altid ind til mig og sov

Anmeld

1. august 2012

Bonderøvens kone

Nu har jeg ikke tvillinger - men 3 børn, hvor der er 15 måneder mellem de 2 små.

Min store pige har sit eget værelse - men de 2 små deler værelse og det har de gjort i snart 4 år nu og det har vi ingen problemer med.

Anmeld

1. august 2012

Troldemommi

Du har ret, børn tager overhovedet ikke skade af at dele værelse, tror på en måde det vil gøre dem godt at i en tidlig alder at lære at deles om tingene og pladsen :-)

Monica

Anmeld

6. august 2012

Heidi B

Vores drenge er snart seks og deler stadig værelse... Efter deres legetøj begyndt at fylde mere, borge, bondgårde, kasser med lego, brio og andet har de haft fælles sove værelse og fælles legeværelse..

Vi har snakket med dem om at når de vil have hver deres værelse så kan de få det... Indtil nu vil de helst stadig sove i samme værelse.... Så de bestemmer selv... 

Vi får se hvornår det sker... 

Anmeld

18. september 2012

Rebecca55

Nu er vores ikke så gamle endnu (18 mdr.)... Lige nu sover alle 3 i samme værelse og har et fælles legeværelse, men bruger dog mest tid i stuen.

Vi tænker at på et tidspunkt vil Isabell nok gerne have sit eget værelse og så kan drengene dele. Men vi tager det lidt hen af vejen og ser hvordan behovet udvikler sig.

Anmeld

18. september 2012

LBK

kbh-tøs skriver:

hmm.... den første tanke var at vi ikke har tre børneværelser, men både min mor og far er vokset op i hjem, hvor de har måtte dele værelse med en søster / bror, så det tager de heller ikke skade af.

Synes generelt at børn i dag er meget forkælet og skal helst have deres eget værelse inden de er født. Victoria bruger ikke hendes værelse ( det er heller ikke " et rigtigt" værelse, da vi ikke har indrettet det), hun nyder at lege i stuen og køkkenet. Men når de to små kommer, indretter vi hendes værelse, så hun har et sted der er "hendes" og hvor vi kan trække ind med hende og hygge alene.

Det optimale er på sigt at de har hver deres, når de bliver teenagere, men det må vi finde ud af til den tid. Indtil videre deler de værelse.

Hvilke løsninger har i andre til jeres børn, mht værelser?

Vi har en pige på knapt to år og en på vej. De får hver deres væresle fordi vi har plads til det. Havde vi ikke det ville jeg bestemt ikke have noget imod at de delte værelse. Det kunne da være hyggeligt SPECIELT hvis den nye er også er en pige. 

Min søster har to piger med 3 års mellemrum. De deler værelse og har gjort det lige fra starten. De hygger sig og synes det er hyggelig at have værelse sammen. Deres værelse er "delt" på den måde, at de har købt en reol hvor der er rum-funktion på begge sider hvis du forstår. 

Så kan de bare holde sig på hver deres side hvis der opstår "problemer" 

Anmeld

18. september 2012

Vial

Mine tvillinger er 2 år. De deler værelse. Vi flytter snart, og der skal de også dele. De elsker deres aftenstund, hvor de snakker, griner og fjoller inden de falder i søvn - tit en hel time efter. Tænk, en skøn måde at slutte dagen på.

Leg foregår ved at slæbe tingene ind i stuen, så hvorfor lade to værelser stå tomme hele dagen?

Når de starter i skole eller der omkring vil de nok få hver deres. Det er dreng og pige, så interesserne deler sig jo nok der omkring.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.