Hvem skal jeg tro på??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.116 visninger
12 svar
0 synes godt om
11. marts 2008

Zuzet

Var til jm i dag og hun undersøgte mig igen indvendigt da jeg sidste gang var ½ cm åben og 1 cm blød og livmoderhalsen kun ½ cm.

I dag var jeg så 1 cm åben og hun kunne slet ikke nå min livmoderhals da den var blevet så kort, så jeg blev sendt på Fg for at få den scannet af en læge.

Min Jm ville have mig indlagt, men valgte at lade lægen på FG bestemme det da jeg selv var imod det (har ingen til at passe mine 4 andre børn og jeg er alene mor)

Jeg venter så 1 time og 45 min på lægen der så afser 2 min til at scanne mig. Dommen: din livmoderhals er 5 cm og du kan ik føde for tidligt når du har født 4 børn før over termin!

Så fik jeg ikke mere info af den læge og ingengang et stykke papir til at tøre mig efter scanningen.....på vej ud af døren siger han så: ja så husk nu endelig at hvile så meget som muligt HVER dag!

Øhhhh....blev jeg ik meget klogere af, så hvem skal jeg tro på min JM eller lægen der undersøgte mig i 2 min???

Håber i vil hjælpe, for jeg er totalt forvirret nu

Hilsen

Lotte 30+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2008

Honningblomst

Tror på dig selv!! Hvad siger din intuition dig?? hvad føler du for er det rigtige for dig lige nu??
Knus Eva...håber det bedste...

Anmeld

11. marts 2008

Pia.

Jeg håber da det bedste....

Men jeg vil sige som Eva, tro på dig selv... hvad føler du selv ?

Pøj Pøj med det hele.

(H) - fra Pia.

Anmeld

11. marts 2008

linepaaske

Hej
Jeg synes du skal bede om en vaginal scanning, for der kan de se det med 100 % sikkerhed. Jeg tror det hedder en cervical-scanning. pøj pøj...
Line, Sander 120204 og Sverke 300707

Anmeld

11. marts 2008

Zuzet

linepaaske skriver:

Hej
Jeg synes du skal bede om en vaginal scanning, for der kan de se det med 100 % sikkerhed. Jeg tror det hedder en cervical-scanning. pøj pøj...
¨

Hej Line

Det var netop sådan en scanning min Jm henviste mig til på Fødegangen og som lægen var 2 min om at lave.....så det undre mig lidt for normalt plejer de at tage sig god tid til at scanne én :-(

Lægen her jóg bare scanningsdimsen op, tog et billede og sagde alt så fint ud...

Hilsen

Lotte

Anmeld

11. marts 2008

Regine

jeg vil også hvad siger din mave fornemmelse dig, og så følg den...

jeg var 3cm åben da jeg var 32 uger henne med min den minste, og jeg fik afvide af min jm at det var helt normalt at kunne være det og det kunne jeg så ment have været i flere uger...jeg fødte hende 38+4...:D

Anmeld

11. marts 2008

linepaaske

Zuzet skriver:

linepaaske skriver:

Hej
¨

Hej Line

Det var netop sådan en scanning min Jm henviste mig til på Fødegangen og som lægen var 2 min om at lave.....så det undre mig lidt for normalt plejer de at tage sig god tid til at scanne én :-(

Lægen her jóg bare scanningsdimsen op, tog et billede og sagde alt så fint ud...

Hilsen

Lotte

Hej igen

Jeg prøvede det samme, og blev henvist til scanning. Her var det en jm der scannede mig. Jeg synes du skal kontakte dem og sige at du ønsker en scanning mere. Jeg valgte 100 % at stole på scanningen og ikke hvad en jm kan mærke. Du må tænke på at hun ikke kan mærke alt det livmoderhals der sidder længere oppe. Få en ekstra scanning og bliv beroliget. Ved en normal scanning kigger de jo på en masse ting onkring barnet, i dit tilfælde skal man bare finde livmoderhalsen og tage et mål af den. Det kan godt tage 2 min, hvis man er dygtig.

Anmeld

11. marts 2008

linepaaske

Lige en ting mere. Jeg troede faktisk at man var holdt op med at undersøge gravide kvinder indvendigt medmindre der var indikation på for tidlig fødsel eks mange plukveer eller smerter. Det er man holdt op med for at undgå tilfælde som dit hvor man måske sygeliggør en rask kvinde. Der er masser der er "modne" tidligt uden at føde for tidligt. Det er vel også værd at bemærke at det er dit 5. barn, og du derved automatisk vil være mere moden...

Anmeld

11. marts 2008

Zuzet

linepaaske skriver:

Lige en ting mere. Jeg troede faktisk at man var holdt op med at undersøge gravide kvinder indvendigt medmindre der var indikation på for tidlig fødsel eks mange plukveer eller smerter. Det er man holdt op med for at undgå tilfælde som dit hvor man måske sygeliggør en rask kvinde. Der er masser der er "modne" tidligt uden at føde for tidligt. Det er vel også værd at bemærke at det er dit 5. barn, og du derved automatisk vil være mere moden...

Hej Linepaaske

Det tror jeg også du har ret i, men i mit tilfælde havde min Jm mistanke om at jeg er for moden...jeg har mange plukveer, smerter ligesom de første veer og de går i lænden også + at lillepigen ligger meget dybt og presser sit hovede mod min livmodermund.

Og når det så er en Jm der kender mig (havde hende også sidste gang) og ved jeg ikke piver ved det mindste så tager hun det ret alvorligt.

TRor jeg prøver at ringe til Herlev i morgen og så ser jeg hvad de siger....har jo bare ikke lyst til at føde 10 uger før tid, men på den anden side er der jo heller ingen grund til jeg ligger på sofaen hele dagen hvis min livmoderhalt er som den skal være og der ingen fare for for tidlig fødsel er.

Hilsen

Lotte, der lige nu også har smertefulde plukveer :-( av av....

Anmeld

11. marts 2008

MorCamilla

Hejsa Lotte..

Jeg synes det er lidt dårlig af lægen der skannede dig at han ikke gav sig selv bare lidt mere tid til det, og til at forklare dig det bag efter..

Jeg synes også at det er lidt noget pis (undskyld sproget) at sige at du ikke føder før tid, med den begrundelse at du har fået 4 børn efter terminen... Det kan også være at det bare er mig der er fejl på den, men tror nu alle kan føde for tidligt - uanset om de har fået 1 barn eller 10.... Men det er nok bare mig... :$

Hvis jeg var dig ville jeg slappe af så meget som overhovedet muligt (så meget som man nu kan med 4 børn) og håbe på det bedste. Dette siger jeg fordi jeg har prøvet at føde 10 uger før tid, og det kan ikke ligefrem anbefales... :$ Det er ikke noget jeg ønsker for nogen andre, at de skal opleve..
Til slut vil jeg sige alt held og lykke her fra.. Jeg håber det bedste for dig og lille pigen...

Knus fra Camilla.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.