Barn langsynet - hvornår briller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2012

mpr

Ina33 skriver:

Min søn er langsynet, og jeg var ved øjenlæge med ham for 6 mdr. siden, og skal til kontrol igen her om en uge.

Øjenlægen siger at han ikke har behov for briller.

Jeg har slet ikke forstand på det, og stoler bare blindt på øjenlægen. Nu kan jeg ikke huske hvor meget langsynet han er, men jeg mener han målte ham til omkring 1,75 og 1,25.

Øjenlægen sagde at det ingen betydning havde. Grunden til at han blev henvist til optiker, er fordi han døjer ret meget med hovedpine, og vores egen læge mente han var meget langsynet.

Er der nogen her inde der kender noget til det? Min søn er 6½ år, og hvad jeg kan læse mig frem til, så kan han ikke vokse sig fra sin langsynethed, snarer tværtimod?

Jeg vil sige skaf ham nogle briller når han er langsynet og på det plan så kan det give meget hovedpine som du også siger han har, da han skal koncentere sig om at kunne fokuserer når han skal se noget. Det vil gøre det nemmere for ham at han kan få nogle briller Har det selv som din søn og ved hvor meget hovedpine gjorde det svært for mig at fokusere når jeg skulle lære selvom jeg havde briller og kan slet ikke forestille mig at skulle have hovedpine og skulle fokusere samtidig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Ina33 skriver:

Nej prøcis, og han er faktisk allerede komemt bagefter i skolen, så han starter i 1. klasse med ekstra støtte, så hvis vi kunne afhjælpe bare lidt af det med et par briller, så ville det jo være helt fantastisk!

Puha, det var da tidligt han kom bagud
Men krydser fingrer for jer og håber i finder ud af det og som den anden bruger skrev, snak med en anden øjnlæge - ham den første lyder da som en man kan lukke op og sk**e i

Men tror helt sikkert han skal have briller - det lyder præcis som mig for 5år siden - og sikker også for 18år siden, dog kan jeg ikk huske så langt tilbage

Anmeld

30. juli 2012

Ina33

Dittemor26 skriver:

Hm, I mine øre lyder det som om det meget vel kunne være synsrelaterede problemer, hvis ellers han er sund og rask.

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at få en tid hurtigst muligt hos en anden øl, bare for at få en second opinion. Din lille dreng kan ikke være tjent med det problem hvis det nemt kan løses med briller.

Ved godt der er rigtig lang ventetid på en øjenlæge, men det kan godt betale sig at ringe rundt til de forskellige og høre hvor man kan komme til først, evt søg ud af de store byer hvis du har mulighed for at køre.

En anden mulighed er også en privat øjenlæge, der er knap så lang ventetid, men til gengæld skal man betale for en undersøgelse. Prisen tror jeg svinger fra sted til sted. Dette er hverken bedre eller dårligere end andet, blot en mulighed.

Han er helt sund og rask.

I øvrigt siger han jo altid han har "ondt i panden", hvilket jeg så omskriver til hovedpine, men netop det at det sidder i panden er vel også blot et tegn på at det er synet?

Jeg har flere gange spurgt ham præcis hvor det sidder, og det er altid det samme sted lige midt i panden.

Det kunne da godt være jeg skulle overveje at prøve en anden øjenlæge. Men er det ikke også noget med at man kan blive tilknyttet hospitalet, og komme til en øjenlæge der ude ret hurtigt når de er så små?

Anmeld

30. juli 2012

Ina33

Chel1992 skriver:

Jeg vil sige skaf ham nogle briller når han er langsynet og på det plan så kan det give meget hovedpine som du også siger han har, da han skal koncentere sig om at kunne fokuserer når han skal se noget. Det vil gøre det nemmere for ham at han kan få nogle briller Har det selv som din søn og ved hvor meget hovedpine gjorde det svært for mig at fokusere når jeg skulle lære selvom jeg havde briller og kan slet ikke forestille mig at skulle have hovedpine og skulle fokusere samtidig

Tak for svar.

Ja vi kæmper også ind imellem, det er ret svært at få lavet lektier, når man kommer hjem fra skole med kraftig hovedpine....

Anmeld

31. juli 2012

Dittemor26

Ina33 skriver:

Han er helt sund og rask.

I øvrigt siger han jo altid han har "ondt i panden", hvilket jeg så omskriver til hovedpine, men netop det at det sidder i panden er vel også blot et tegn på at det er synet?

Jeg har flere gange spurgt ham præcis hvor det sidder, og det er altid det samme sted lige midt i panden.

Det kunne da godt være jeg skulle overveje at prøve en anden øjenlæge. Men er det ikke også noget med at man kan blive tilknyttet hospitalet, og komme til en øjenlæge der ude ret hurtigt når de er så små?

Det kan sagtens passe med det er panden han har ondt i.

Ved ikke om man kan blive tilknyttet kommunen, det er nok forskelligt fra kommune til kommune, men det er da værd at undersøge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.