Dittemor26 skriver:
Du må gerne spørge :-)
Ja, det er sandsynligt at han vokser sig fra langsynetheden.
+175 er ikke meget langsynet i forhold til hans alder, heller ikke lidt, vil nok betegne det medium (hvis man kan sige sådan)
De problemer han oplever når han laver noget på nært hold (nintendo, Ipad, læser) er faktisk de klassiske symptomer på langsynethed: slør og hp. Han ser sikkert fint på afstand, problemerne kommer først på nær. Dette kan dog også opstå ved samsynsproblemer, men det har øl vel ikke sagt noget om? Det kan også være at han holder tingene meget tæt på, det kan også give gener. Men sådan helt uden at have set på ham, vil mit 1. bud være at det faktisk er langsynetheden der driller ham. Grunden til at han holder tingene længere væk er højst sandsynligt at der bliver skarpere og at øjnene ikke "skal spænde" så meget for at se skarpt og derved ikke anstrenges og give hp.
Har du fortalt øl om disse problemer.
En tommelfingerregel i optikkens verden er "ingen klager, ingen kager" altså hvis ikke man har problemer med sit syn er der ikke nogen umiddelbar grund til at korrigere synet, men det lyder bestemt som om din søn har problemer.
Hvor lang tid er der til i skal til kontrol?
Er det hver dag han klager/har hp/ser sløret?
Øjenlægen har ikke sagt noget om samsynsproblmer, øjenlægen har i det hele taget ikke været særlig informerende. Han taler dårligt dansk, og jeg tror derfor informationsniveauet er meget lavt... 
Jeg har fortalt øjenlægen om problemerne, men umiddelbart lød det ikke på ham som om, han mente at det var synet der gjorde udslaget.
Han har dagligt hovedpine når han er i skole, og det virker også som om han har behov for mere søvn de dage han er i skole, det kan jo selvfølgelig være så meget andet, og behøver slet ikke relateres til synet.
Når han ser fjernsyn eller faktisk især når han sidder med Nintendo/Ipod for længe, så får han ind imellem så kraftig hovedpine at han får kvalme, og der er nærmest en migræneagtig hovedpine han har, som forsvinder efter et hvil, eller efter en god nats søvn.
På skoledage har han hovedpine næsten dagligt, her i ferien har det været knapt så udtalt, men han har vel hovedpine ca. 1 dag om ugen, hvor jeg må smertedække ham med panodil, eller lade ham sove en time eller to.