Økonomi - er det realistisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Tjaaaa. En tommelfingerregel siger, at huslejen ikke må udgøre mere end 1/3 af samlet husstandsindkomst

Hmmm... I så fald havde det da set lettere ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2012

Mutti2B

Det ved jeg ikke....

Jeg sys det virker som lidt... men det er måske mig?

tænker.... har i medregnet forsikringer, fagforening mm?

Og så er det også klogt at lægge noget til side til fx. uforudseete regninger. Og I skal jo også have mad? MEN hvis I vil så kan I! Bare man lige tænker sig om ....

Held & Lykke med det!!!

Enig

TS: Hvad med licens, tv-pakke og internet?

Anmeld

30. juli 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Hmmm... I så fald havde det da set lettere ud

Kommer også an på hvor mange børn I har og hvad jeres husholdningsbudget er

Anmeld

30. juli 2012

Anonym trådstarter

KittyCatta skriver:

Hvis I gik i banken ville I få at vide, at jeres rådigshedbeløb skulle ligge på mindst 16.000 kr. om måneden, for at det kan hænge rigtigt sammen.

Så jeg vil også sige at det lyder af lidt for lidt.

Det er der jo ingen mennesker der har under uddannelse, og alligevel bor mange Fint. Hvordan de får det til at hænge sammen er selvfølge spørgsmålet.

Banken siger også kun 16.000 hvis man har et lån man skal betale af på. Jeg ved ikke hvad i alverden jeg skulle bruge så mange penge på hver måned.

Anmeld

30. juli 2012

minimig

Det er lidt - men sådan er det jo at bo i lejlighed og samtidig være studerende. Min kæreste og jeg havde en indkomst på ca. 10.000 da vi begge var på SU og havde samlede udgifter for ca. 5.500 kr (licens, husleje, renter, internet, fagforening, forsikringer o.lign.). Det kunne godt lade sig gøre, men der er ikke meget plads i budgettet. I må jo finde ud af om I virkelig er klar på at ofre nogle biografture, cafebesøg og andet luksus for at få lov til at bo sammen på Vesterbro

Anmeld

30. juli 2012

MosterA

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg ønsker at flytte sammen, men da det er første gang for os begge, har vi ikke den fjerneste anelse om hvorvidt hvad er realistisk.

Er det realistisk med en samlet indkomst på ca 12.000 at kunne bo med en husleje på 6.000 (inkl. a/c forbrug)?
Det skal lige siges at vi har på nuværende tidspukt faste udgifter (transport, mobil, træning) for 2.200, som selvfølgelig også vil være der.
Bør det kunne lade sig gøre?

Er der nogen der nogen der har en lignende økonomi? Hvor begge forældre er under uddannelse? Hvordan får i det til at hænge sammen?

På forhånd tak

Hvis det var mig ville jeg få fat i et budget evt. fra en bank, hvor I kan sætte tallene ind. De har altid alle de poster med, som man som førstegangs udenboende, ikke tænker over - og tro mig der er flere udgifter end man lige tænker over. 

Jeg kan ikke helt tyde ud af dit indlæg om I har et barn, men hvis I har ville jeg tænke en ekstra gang over det, for børne/unge ydelsen dækker på ingen måde det det koster at have et barn.

Held og lykke med det.

Anmeld

30. juli 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Kommer også an på hvor mange børn I har og hvad jeres husholdningsbudget er

Det er lige det vi ikke ved, vi bor begge hjemme og skal flytte for første gang vi venter vores første barn og vil til den tid få børnepenge og et tillæg fordi vi begge er under uddannelse. Mener at det samlet vil blive 5.900 i kvartalet. 

Anmeld

30. juli 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Det er lige det vi ikke ved, vi bor begge hjemme og skal flytte for første gang vi venter vores første barn og vil til den tid få børnepenge og et tillæg fordi vi begge er under uddannelse. Mener at det samlet vil blive 5.900 i kvartalet. 

Jeg lever selv for næsten ingen penge, og banken siger, at det er umuligt athar så lidt som jeg med eget hus, bil osv., men ikke desto mindre så gør jeg det Det er jo hvad, man selv gør det til, så må man droppe byture, bifture og andre fornøjelser Der er ikke andet for at prøve det af for jer

Anmeld

30. juli 2012

isabellasmor

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg ønsker at flytte sammen, men da det er første gang for os begge, har vi ikke den fjerneste anelse om hvorvidt hvad er realistisk.

Er det realistisk med en samlet indkomst på ca 12.000 at kunne bo med en husleje på 6.000 (inkl. a/c forbrug)?
Det skal lige siges at vi har på nuværende tidspukt faste udgifter (transport, mobil, træning) for 2.200, som selvfølgelig også vil være der.
Bør det kunne lade sig gøre?

Er der nogen der nogen der har en lignende økonomi? Hvor begge forældre er under uddannelse? Hvordan får i det til at hænge sammen?

På forhånd tak

Vi har ca udbetalt efter skat 15000. Vi har en husleje på 6500 , uden el og varme. Og resten går til mad , uforudsete regninger, min kærestes gæld, tv, internet, mobil osv. . 

Vi er 2 voksne og 1 barn. Så JO selvfølgelig kan det lade sig gøre 

Anmeld

30. juli 2012

Anonym trådstarter

Mutti2B skriver:

Enig

TS: Hvad med licens, tv-pakke og internet?

Internet ønsker jeg ikke. Jeg har internet i mit abonnement til min iPhone og bruger den til alt. Jeg tjekker kun på computeren en gang om måneden, når det drejer sig om e-boks, netbank og lignende. 

Licens og tv-pakke har jeg ikke medregnet, da jeg endnu ikkechat fået sat mig ind i det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.