Økonomi - er det realistisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.266 visninger
23 svar
0 synes godt om
30. juli 2012

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg ønsker at flytte sammen, men da det er første gang for os begge, har vi ikke den fjerneste anelse om hvorvidt hvad er realistisk.

Er det realistisk med en samlet indkomst på ca 12.000 at kunne bo med en husleje på 6.000 (inkl. a/c forbrug)?
Det skal lige siges at vi har på nuværende tidspukt faste udgifter (transport, mobil, træning) for 2.200, som selvfølgelig også vil være der.
Bør det kunne lade sig gøre?

Er der nogen der nogen der har en lignende økonomi? Hvor begge forældre er under uddannelse? Hvordan får i det til at hænge sammen?

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2012

tikka

For mig ville det være realistisk, men det kommer jo an på hva i ellers ønsker at bruge penge på, om i lever dyrt i hverdagen, hvis du forstår? Og ellers kan i vel finde noget billigere at bo i? Hvis i elsker hinanden og ønsker at flytte sammen, så skal det med økonomi nok ordne sig...

Anmeld

30. juli 2012

AndreasMor84

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg ønsker at flytte sammen, men da det er første gang for os begge, har vi ikke den fjerneste anelse om hvorvidt hvad er realistisk.

Er det realistisk med en samlet indkomst på ca 12.000 at kunne bo med en husleje på 6.000 (inkl. a/c forbrug)?
Det skal lige siges at vi har på nuværende tidspukt faste udgifter (transport, mobil, træning) for 2.200, som selvfølgelig også vil være der.

Er der nogen der nogen der har en lignende økonomi? Hvor begge forældre er under uddannelse? Hvordan får i det til at hænge sammen?

På forhånd tak

Hvis du spørger mig, så JA!

Jeg boede i Århus da jeg læste og min mand var også på SU. Det var vores indtægt og manden havde så SU lån ind imellem. Så vi sku leve af 2 x su og lånet gik stort set kun til hans bøger mm. når han tog det.

Vi havde en husleje på 5300 efter boligstøtte var trukket fra og vi manglede ingenting. Det handler blot om prioritering Vi ville hellere bo lækkert og dyrt fremfor på et kollegieværelse og så spare i studietiden.

Anmeld

30. juli 2012

MorDk

Anonym skriver:

På forhånd tak

Det ved jeg ikke....

Jeg sys det virker som lidt... men det er måske mig?

tænker.... har i medregnet forsikringer, fagforening mm?

Og så er det også klogt at lægge noget til side til fx. uforudseete regninger. Og I skal jo også have mad? MEN hvis I vil så kan I! Bare man lige tænker sig om ....

Held & Lykke med det!!!

Anmeld

30. juli 2012

Anonym trådstarter

tikka skriver:

For mig ville det være realistisk, men det kommer jo an på hva i ellers ønsker at bruge penge på, om i lever dyrt i hverdagen, hvis du forstår? Og ellers kan i vel finde noget billigere at bo i? Hvis i elsker hinanden og ønsker at flytte sammen, så skal det med økonomi nok ordne sig...

Selvfølgelig kommer det an på forbrug. Min grund til at spørge er, at min mor og søster ikke mener at det kan lade sig gøre på nogen måde.

Ang. prisen... Vi står i den situation, at min kærestes gymnasie ligger i Helsingør og jeg går i skole i Brøndby og har praktikforløb i Taastrup. Denne leglighed jeg er faldet over ligger centralt på vesterbro, så beliggenheden kan derfor næsten ikke blive bedre. Derfor er prisen også derefter

Jeg tror selv på at det kan lade sig gøre - ville bare sikre mig at det ikke er ønsketænkning

Anmeld

30. juli 2012

come2

Anonym skriver:

På forhånd tak

Jeg synes det er for lidt.

Anmeld

30. juli 2012

Pige2009

Anonym skriver:

På forhånd tak

Tjaaaa. En tommelfingerregel siger, at huslejen ikke må udgøre mere end 1/3 af samlet husstandsindkomst

Anmeld

30. juli 2012

KittyCatta

Hvis I gik i banken ville I få at vide, at jeres rådigshedbeløb skulle ligge på mindst 16.000 kr. om måneden, for at det kan hænge rigtigt sammen.

Så jeg vil også sige at det lyder af lidt for lidt.

Anmeld

30. juli 2012

Anonym trådstarter

AndreasMor84 skriver:

Hvis du spørger mig, så JA!

Jeg boede i Århus da jeg læste og min mand var også på SU. Det var vores indtægt og manden havde så SU lån ind imellem. Så vi sku leve af 2 x su og lånet gik stort set kun til hans bøger mm. når han tog det.

Vi havde en husleje på 5300 efter boligstøtte var trukket fra og vi manglede ingenting. Det handler blot om prioritering Vi ville hellere bo lækkert og dyrt fremfor på et kollegieværelse og så spare i studietiden.

Dejligt at høre

Hvor meget brugte i på mad, forsikringer, andet nødvendigt, uforudsete udgifter osv?

Anmeld

30. juli 2012

FrkT

Det lyder for mig meget urealistisk! Vi har en husleje på 6000 nu, og den er alt for dyr til os med en indkomst på tilsammen ca. 15500 lige pt. (vores situation så anderledes ud, da vi flyttede ind her). Nu flytter vi snart, og der får vi en husleje på 3800 - som jo er et helt andet beløb!

Men som andre siger kommer det jo også an på hvordan I lever...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.