Kan man tillade sig...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

642 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. maj 2009

Mikkelmusen

at ønske noget i barselsgave? Jeg mener, man får sgu altid en masse tøj og bamser, og det har vi allerede så meget af at vi ikke har plads til det i huset. Jeg ved godt man ikke kan forvente at få noget, men jeg ved fra sidst at næsten alle kommer med noget.

Kan man tillade sig at sende en lille seddel eller noget på sms?
Ville i gøre det? Jeg er bare sådan en type der ikke rigtig kan lide at be' om noget, og som aldrig kunne finde på at sige at en gave var grim eller unødvendig (eller at vi allerede havde 3 af dem), hvis folk spurgte mig når de havde givet mig den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2009

ivfmarie

Jeg var så flabet at vedhæfte ufødte Malte´s fødselsdagsønsker til Frejas ønskeseddel - hun har jo også i juli.

Og det er jo rigtigt - alle kommer jo med et eller andet. Måske ville folk sætte pris på at få nogle ønsker? Det kan da være lidt svært lige at finde på noget - hvis det ikke skal være det obligatoriske sæt tøj i str 62...

Anmeld

10. maj 2009

Nadi

Ja det tror jeg da godt man kan! Hvis folk vælger at synes det er noget underligt noget, så dem om det. Men jeg synes tit det er svært at finde på noget, og så bliver det nemlig bare det obligatoriske sæt tøj i str 62!

Anmeld

10. maj 2009

Juniors mor

Jeg gjorde det!! Min søster har en dreng fra oktober 08 så vi aver jo alt tøjet fra hende til Magnus som er fra feb 09, så jeg orkede ikke at folk kom med en masse tøj. Jeg lavede en ønskeseddel til lillebror, som min søster, min mor og min bedste veninde fik og så lod de de sive til resten af familien og venneflokken.
Vi fik en masse fine ting og kun et sæt tøj i str 62  - så kom du bare igang med den ønskeseddel

Anmeld

10. maj 2009

Plysbjørnen

ja det synes jeg godt du kan, det har jeg selv gjort... Så jeg har til både Laura og Benjamin fået højstole i barselsgave...

Anmeld

10. maj 2009

BellaT

Jeg ville ikke skrive en seddel eller en sms med ønsker. Jeg ville hellere diskret flette barselsønsker ind i en samtale med dem.
Jeg synes selv at det er sjovt og personligt selv at finde på til den lille ny. Hvis jeg fik sådan en barsels-ønskeseddel ville jeg faktisk finde det lidt kontrollerende og grisk. Men altså, det er vist bare mig, der har det sådan.  Tror ikke at nogen i min familie ville blive fornærmede over en barsels-ønskeseddel hvis jeg kom med sådan en. Og til fødselsdag skriver jeg jo en mega-lang ønskeseddel, såååå... Det er vist bare mig....

Anmeld

10. maj 2009

Sweet1978

Det synes jeg godt man kan være bekendt. Jeg vil da klart gøre det med næste barn, for mange ting har vi i forvejen fra de to tøser. Jeg vil f.eks. gerne have sutter, gylpeklude og andet med navn på.

Anmeld

11. maj 2009

Tynen

BellaT skriver:

Jeg ville ikke skrive en seddel eller en sms med ønsker. Jeg ville hellere diskret flette barselsønsker ind i en samtale med dem.
Jeg synes selv at det er sjovt og personligt selv at finde på til den lille ny. Hvis jeg fik sådan en barsels-ønskeseddel ville jeg faktisk finde det lidt kontrollerende og grisk. Men altså, det er vist bare mig, der har det sådan.  Tror ikke at nogen i min familie ville blive fornærmede over en barsels-ønskeseddel hvis jeg kom med sådan en. Og til fødselsdag skriver jeg jo en mega-lang ønskeseddel, såååå... Det er vist bare mig....

... Og mig

Ikke at jeg tror nogen i MIN (Måske Stigs??    ) familie ville sige noget, men jeg er bare ikke god til at "beordre" ønsker ud - Så hellere lige flette den ind i en samtale

Anmeld

11. maj 2009

Rasmine

Dunno???
Hvad med at ønske sig gavekort, måske til babysam eller lign., så har man større udvalg.
Hvis I skal købe højstol alligevel, så sig I ønsker gavekort.
Jeg ville også sige det f2F, til dem jeg VED kommer med gaver.
Men alle de andre, venner og bekendte er det nok lidt sværere med.

Anmeld

11. maj 2009

linemus

Jeg lavede en ønskeseddel på pigernes hjemmeside, mens de lå i maven. Så kunne familien kigge der.

Synes også det virker påduttet, hvis du sender sms eller stikker ønskesedler ud. Så lidt mere diskret i retningen af "vi ku' godt tænke os...".

Samtidig synes jeg, det er bedre med ønsker end ingen, for det kan også være svært at finde på for andre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.