gode og sunde mellemmåltider??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.331 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. juli 2012

LR85

Jeg mangler simpelthen inspiration til mellemmåltider til mig selv.

går hjemme på barsel og har haft en taktik der hed; ikke a spise så meget, altså højest 2-3 gange i døgnet, hvilket jo (selvfølgelig) ikke fungere.

Jeg må over til det anbefalede, at spise mange små måltider, men hvad??

Bryder mig generelt ikke om at lave mad, og synes en omgang gulerodsstave er det kedeligste og ikke-mættende i hele verden.

Hvad spiser i til mellemmåltider?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
LR85 skriver:

Jeg mangler simpelthen inspiration til mellemmåltider til mig selv.

går hjemme på barsel og har haft en taktik der hed; ikke a spise så meget, altså højest 2-3 gange i døgnet, hvilket jo (selvfølgelig) ikke fungere.

Jeg må over til det anbefalede, at spise mange små måltider, men hvad??

Bryder mig generelt ikke om at lave mad, og synes en omgang gulerodsstave er det kedeligste og ikke-mættende i hele verden.

Hvad spiser i til mellemmåltider?

Hvad med:

en smoothie,

knækbrød med noget lækkert pålæg eller philadelphia

en lækker salat

Anmeld

30. juli 2012

Leneur

Et stykke ristet rugbrød med en lille klat honning på og bananskiver. Diverse frugt skåret i mundrette stykker. En håndfuld mandler/nødder. Lidt skyr også med frugt.

Anmeld

30. juli 2012

Maja88

nye undersøgelser viser man ikke behøves at spise flere gange om dagen hvis man så  bare ikke spiser flere kalorier end det anbefalede daglige

Anmeld

30. juli 2012

LR85

Maja88 skriver:

nye undersøgelser viser man ikke behøves at spise flere gange om dagen hvis man så  bare ikke spiser flere kalorier end det anbefalede daglige

problemet er at jeg så netop bliver ENORMT sulten, og er det egentlig hele dagen..

og så kommer jeg til a småsnacke alt muligt

Anmeld

30. juli 2012

Dinna88

Jeg har en forbrænding der siger spar 2, så jeg spiser også hele tiden. Dog har jeg kun 1 større måltid om dagen - aftensmaden. Jeg fordeler maden resten af dagen. Dvs. jeg spiser en rugbrød her og der, knækbræd her og der, en portion youghurt her og der. Og så fast morgenmad  På den måde klarer jeg at sulten ikke bliver for stor.

Anmeld

30. juli 2012

LR85

Dinna88 skriver:

Jeg har en forbrænding der siger spar 2, så jeg spiser også hele tiden. Dog har jeg kun 1 større måltid om dagen - aftensmaden. Jeg fordeler maden resten af dagen. Dvs. jeg spiser en rugbrød her og der, knækbræd her og der, en portion youghurt her og der. Og så fast morgenmad  På den måde klarer jeg at sulten ikke bliver for stor.

ja, det kunne godt være det var noget i den stil man skulle gøre.

er bare bange for at man på den måde kommer til at spise for meget, fordi man ikke helt har styr på det.

og det er der mit problem er. Jeg skal prøve at begrænse mit kalorieindtag.

men man kan jo prøve, og så præve at holde lidt styr på hvor mange rugbrødsmadder der lige ryger ind.

Anmeld

30. juli 2012

Dinna88

LR85 skriver:

ja, det kunne godt være det var noget i den stil man skulle gøre.

er bare bange for at man på den måde kommer til at spise for meget, fordi man ikke helt har styr på det.

og det er der mit problem er. Jeg skal prøve at begrænse mit kalorieindtag.

men man kan jo prøve, og så præve at holde lidt styr på hvor mange rugbrødsmadder der lige ryger ind.

Jeg synes du skal skrive ned hvad du spiser og finde kaloerierne ud fra dette. Når du så kan se hvor mange kalorier du indtager i forhold til hvad du MÅ indtage, så kan du korrigere lidt. Der er jo mad der mætter mere end andet, og hvis du så kan finde noget af det der mætter, med færre kalorier i, så kan du jo spise mere af det

Det må da kunne hjælpe lidt på det. Jeg spiser nemlig meget over een dag. Men jeg tager så heller ikke på af det - heldigvis  men du kan jo begynde at kigge efter kalorielet mad.

Anmeld

30. juli 2012

LR85

ja det er jo netop det.

og det med gulerods stænger, er bare for kedeligt og ikke-mættende.

Men ja, en rugbrød herog der, er i hvert fald en ide

Anmeld

30. juli 2012

lycly

mor:) skriver:

Hvad med:

en smoothie,

knækbrød med noget lækkert pålæg eller philadelphia

en lækker salat

Jeg tænkte også med det samme på knækbrød
Sørg evt for altid at have vindruer og æbler og sådan. Jeg synes det har en ret god mættende effekt. Nu ved jeg ikke om du har overskud til at bage (havde jeg ikke, men ville ønske jeg havde!) men så kunne du bage nogle lækre sunde boller du kunne gå og småspise af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.