mine forældre skal skilles

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.146 visninger
14 svar
0 synes godt om
29. juli 2012

Anonym trådstarter

og ja selvom jeg er voksen så gør det stadig ondt.

Min mor har åbenbart skrevet sammen med en anden mand og det vi lmin far selvfølgelig ikke accepterer- Hvordan griber jeg det an?

PUHA det er svært - tænker allerede fremad, hvad med jul så ser jeg kun min mor og far hhv hver 4. jul fordi mandens familie også er skilt... Det kan jeg bare ikke bærer!!!
Og hvad med børnenes fødselsdage, konfirmation, mit eget brylup osv..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2012

klmf

Mht. jul, så er min kærestes forældre også skilt, så vi kører også med udvidet rotation så at sige. Og det har virkelig fået mine øjne endnu mere op for, at juleaften bare er en dato! Det er ikke afgørende, hvem der lige er sammen med os på den 'rigtige' dag d.24. Vi har lige så meget glæde af de andre dage sammen med de andre.

Så ro på! Du er voksen, de er voksne - du kan ikke gøre så meget andet end at sige til dem begge, at du er her for dem begge og at du forventer der bliver holdt en ordentlig tone, så de stadig kan nyde deres børn og børnebørn ved at være i samme rum til fødselsdage osv.

Stort kram til dig

Anmeld

29. juli 2012

GitteC78

Vil ikke gå uden at sende dig et

Anmeld

29. juli 2012

Lusi

Anonym skriver:

Min mor har åbenbart skrevet sammen med en anden mand og det vi lmin far selvfølgelig ikke accepterer- Hvordan griber jeg det an?

PUHA det er svært - tænker allerede fremad, hvad med jul så ser jeg kun min mor og far hhv hver 4. jul fordi mandens familie også er skilt... Det kan jeg bare ikke bærer!!!

Nu er der 15 der har været inde og kigge, men ingen svar, så vil lige sige noget.. Ved bare ik hvad
Andet end til dig..

Mine forældre blev skilt da jeg var 5, så har jo nærmest bare altid været sådan.. Selvom det altid har været jul hos dem hvert 2. År, har de da godt kunne holde min og min søsters konfirmation og vores bryllup sammen.. Min far døde for to år siden, men hans sidste jul, holdte han med min mor, stedfar, min morfar, moster, onkel og selvfølgelig os DEJLIG jul <3

Man kan jo håbe dine forældre ik bliver ærkefjender!
Og gør de, må de sgu tage sig sammen, så du fx. kan få et dejligt bryllup, uden ballade.. Mon ik de ville gøre det for dig?

Anmeld

29. juli 2012

wamse

jeg var også voksen, da mine forældre blev skilt. Mit råd er, ikke at blive inddraget i deres uenigheder og konflikter, men lade dem klare deres kampe selv.

Det kan godt være, at du er voksen, men du er stadig deres barn, og de er forældrene.

Jeg har inviteret begge mine forældre til barnedåb, konfirmation m.m. så har det været op til dem, at finde ud af at opføre sig som voksne, og klemme balderne sammen for børn og børnebørn

Anmeld

29. juli 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

jeg var også voksen, da mine forældre blev skilt. Mit råd er, ikke at blive inddraget i deres uenigheder og konflikter, men lade dem klare deres kampe selv.

Det kan godt være, at du er voksen, men du er stadig deres barn, og de er forældrene.

Jeg har allerede blandet mig alt for meget og det er jeg også rigtig ærgerlig over, men sagen er den at vi har 2 fester i nær fremtid (indenfor 14 dage) og det er meget vigtigt for mig at sikre mig at det ikke kommer til at gå ud over børnene da de i forvejen har været for meget igennem. Mine børn har til tider brugt mormor og morfar som tryghed og hvis/når de flytter fra hinanden frygter jeg at det smulrer for børnene.

Anmeld

29. juli 2012

Anonym trådstarter

GitteC78 skriver:

Vil ikke gå uden at sende dig et

tak

Anmeld

29. juli 2012

Anonym trådstarter

Lykke86 skriver:

Nu er der 15 der har været inde og kigge, men ingen svar, så vil lige sige noget.. Ved bare ik hvad
Andet end til dig..

Mine forældre blev skilt da jeg var 5, så har jo nærmest bare altid været sådan.. Selvom det altid har været jul hos dem hvert 2. År, har de da godt kunne holde min og min søsters konfirmation og vores bryllup sammen.. Min far døde for to år siden, men hans sidste jul, holdte han med min mor, stedfar, min morfar, moster, onkel og selvfølgelig os DEJLIG jul <3

Man kan jo håbe dine forældre ik bliver ærkefjender!
Og gør de, må de sgu tage sig sammen, så du fx. kan få et dejligt bryllup, uden ballade.. Mon ik de ville gøre det for dig?

jo det håber jeg da. Men det er bare ikke det samme! Sidder tilbage med en følelse af svigt.. Nok fordi jeg forestiller mig hvilken smerte min far sidder med pt.

Anmeld

29. juli 2012

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Mht. jul, så er min kærestes forældre også skilt, så vi kører også med udvidet rotation så at sige. Og det har virkelig fået mine øjne endnu mere op for, at juleaften bare er en dato! Det er ikke afgørende, hvem der lige er sammen med os på den 'rigtige' dag d.24. Vi har lige så meget glæde af de andre dage sammen med de andre.

Så ro på! Du er voksen, de er voksne - du kan ikke gøre så meget andet end at sige til dem begge, at du er her for dem begge og at du forventer der bliver holdt en ordentlig tone, så de stadig kan nyde deres børn og børnebørn ved at være i samme rum til fødselsdage osv.

Stort kram til dig

Det er rigtigt, men her i familien bliver det bare noget rod fordi børnene også skal hos deres far. Så her kan masx holdes 2 juleaftner/familie komsammen.

Anmeld

29. juli 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Anonym skriver:

Mine forældre er også skilt, og mht jul, så holder vi nogen gange jul d.23 - 24 - og nu hvor kæresten og jeg har fået en datter, så også d. 25 .. For os betyder det ikke noget om det er præcis d. 24 jul bliver holdt. Bare vi hygger - det er det vigtigste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.