Puttetid for børn i DP/VS

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.530 visninger
26 svar
0 synes godt om
29. juli 2012

Filippa & Liva

Hej piger med små børn i dagpleje eller vuggestue.

Hvornår på aftenen putter I jeres børn i seng?

Har I kunne mærke at de har været mere trætte efter en dag ude?

Liva bliver puttet til natten kl. 20 hver dag og sover 12 timer i streg, dvs. hun står op næste morgen kl. 8.

Hun har altid haft et stort søvnbehov og jeg tænker at hun må blive godt træt når hun om 3 dage starter i dagpleje, hvor hun skal op kl. 6 om morgenen og dagplejemoren først putter dem til lur kl. 11.30..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2012

Nettemor

Hun burde kunne få en formiddagslur. Det gjorde min søn i starten.

Ellers bliver vores søn puttet mellem 7 og 8. Det er lidt forskelligt.. Men han har også den luksus at han kan vente med at 'møde' til kl 9 (eneste fordel ved at være ledig)

Anmeld

29. juli 2012

Filippa & Liva

Nettemor skriver:

Hun burde kunne få en formiddagslur. Det gjorde min søn i starten.

Ellers bliver vores søn puttet mellem 7 og 8. Det er lidt forskelligt.. Men han har også den luksus at han kan vente med at 'møde' til kl 9 (eneste fordel ved at være ledig)

Okay, ja jeg får heldigvis også mulighed for at aflevere senere nogle af dagene men umiddelbart skal hun op kl. 6.. Ville være fint hvis hun kunne få en formiddagslur, om ikke andet til at starte med.

Anmeld

29. juli 2012

Nadia&Daniel

Filippa & Liva skriver:

Liva bliver puttet til natten kl. 20 hver dag og sover 12 timer i streg, dvs. hun står op næste morgen kl. 8.

Hun har altid haft et stort søvnbehov og jeg tænker at hun må blive godt træt når hun om 3 dage starter i dagpleje, hvor hun skal op kl. 6 om morgenen og dagplejemoren først putter dem til lur kl. 11.30..

Laura 21 mdr.

Står op alt imellem kl. 6.30-8, for det meste omkring kl. 7. Så tager vi i vuggestue imellem kl. 8-8.30.

De spiser frokost kl. 10.30 og Laura bliver puttet omkring kl. 11-11.30. Og kommer i seng om aften imellem kl. 19-19.30.

Anmeld

29. juli 2012

Alexander&Lærke

Hej 

Min datter Lærke startede i dp den 1/6 og hun sover 2 lure der henne en fra 8-9 og igen fra 12-14 ca. Hun er godt træt når hun kommer hjem, meget mere end da vi gik hjemme hende og jeg. Some tider har jeg måtte gå med hende på armen fra vi kom hjem til hun skulle i seng, det er lidt hårdt når det er sådan en dag, men har bare været nød til at se hendes behov for at være tæt på mor.... 

Mon ikke din datter også kan tage en formiddags kur der henne, sådan plejer vores at gøre med de helt små, når de bliver 1,5 ca så skære hun det end til 1 lur om dagen..

Lærke kommer i seng kl 18.30-19 og står også op kl 6 hun sover hele natten...

Anmeld

29. juli 2012

Nettemor

Filippa & Liva skriver:

Okay, ja jeg får heldigvis også mulighed for at aflevere senere nogle af dagene men umiddelbart skal hun op kl. 6.. Ville være fint hvis hun kunne få en formiddagslur, om ikke andet til at starte med.

Altså Sebastian sov fra 8-9 det første stykke tid han gik i DP. og han ville ikke kunnet have undværet det. Og jeg tror da at DP mor hellere vil give dem den time end at have en træls formiddag pga et træt barn.

I vores DP er de alligevel inde om morgenen..

Anmeld

29. juli 2012

Filippa & Liva

Nadia&Daniel skriver:

Laura 21 mdr.

Står op alt imellem kl. 6.30-8, for det meste omkring kl. 7. Så tager vi i vuggestue imellem kl. 8-8.30.

De spiser frokost kl. 10.30 og Laura bliver puttet omkring kl. 11-11.30. Og kommer i seng om aften imellem kl. 19-19.30.

Okay, det lyder jo også som en god rytme men hun er selvfølgelig også noget ældre end Liva. Tak for svar.

Anmeld

29. juli 2012

Filippa & Liva

Mette&Alexander skriver:

Hej 

Min datter Lærke startede i dp den 1/6 og hun sover 2 lure der henne en fra 8-9 og igen fra 12-14 ca. Hun er godt træt når hun kommer hjem, meget mere end da vi gik hjemme hende og jeg. Some tider har jeg måtte gå med hende på armen fra vi kom hjem til hun skulle i seng, det er lidt hårdt når det er sådan en dag, men har bare været nød til at se hendes behov for at være tæt på mor.... 

Mon ikke din datter også kan tage en formiddags kur der henne, sådan plejer vores at gøre med de helt små, når de bliver 1,5 ca så skære hun det end til 1 lur om dagen..

Lærke kommer i seng kl 18.30-19 og står også op kl 6 hun sover hele natten...

Tak for svar.

Det lyder jo meget ligesom jeg havde forestillet mig det med min datter, altså en lille lur tidligt på dagen og så en længere middagslur senere.. Kan godt forestille mig at de små bliver godt trætte! Jeg tror også vi rykker puttetiden til kl. 19 fremover når hun er startet, afhængig af hvordan hun reagerer på det selvfølgelig.

Anmeld

29. juli 2012

Filippa & Liva

Nettemor skriver:

Altså Sebastian sov fra 8-9 det første stykke tid han gik i DP. og han ville ikke kunnet have undværet det. Og jeg tror da at DP mor hellere vil give dem den time end at have en træls formiddag pga et træt barn.

I vores DP er de alligevel inde om morgenen..

Ja, helt enig.

Tror også det bliver til en lille lur deromkring, ihvertfald i starten.

Anmeld

29. juli 2012

Moar2011

nu har storm på 15 mdr. har gået i VS siden marts. -han får en lur i vuggeren, og det er lige efter middagsmaden, omkring 11.30 og så sover han senest til kl 14 og så passer det med han kommer i seng ved 19.30tiden ..

han elsker at komme afsted, alt den energi han får brugt.

han kommer op hver morgen halv 7ca.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.