Har lige nogle spørgsmål.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2009

Fiona78

cille22 skriver:

med mindre der er kommet en helt ny udgave af gravitamin, siden jeg ventede mig i maj sidste år, ja så skal man altså tage folsyre ved siden af før graviditeten og i de 3 første mdr...
Bare lige til en opdatering...

Hårfarvning vil jeg holde mig fra, men puha COLA var bare min last alle 3gange UPSSSS

Hilsen cecilie med 3 skønne unger

der er kommet en ny Gravitamin
Jeg er nemlig startet på den og med den er det ikke nødvendigt at tage folsyre ved siden af sagde apotekeren

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2009

Fiona78

Caroline86 skriver:

cille22 skriver:

med mindre der er kommet en helt ny udgave af gravitamin, siden jeg ventede mig i maj sidste år, ja så skal man altså tage folsyre ved siden af før graviditeten og i de 3 første mdr...

Hårfarvning vil jeg holde mig fra, men puha COLA var bare min last alle 3gange UPSSSS

hvad!?
Er du sikker på det? fik at vide på apoteket at det var fint med gravitamin
Og det skulle ikke være lavet om!

det er nok med Gravitamin, samme besked jeg fik

Anmeld

12. maj 2009

Mamman

Profilbillede for Mamman
Jeg har aldrig tænkt over det med vaskepulveret, mens jeg var gravid, jeg farvede hår og drak masser af kaffe (og spiste mange flødekager ) mens jeg var gravid, og jeg har en dejlig, sund og frisk datter

Anmeld

12. maj 2009

KarinaIda

Kruse1 skriver:

Hej alle sammen

Jeg har lige et par spørgsmpl, som jeg gerne vil hører jeres svar på.

- Hvor hys skal man være med kun at vaske ens tøj i svanemærket vaskemiddel hvis man er gravid?

- Må man farve hår hos de økologiske frisører? Så nemlig i et program hvor en gravid kvinde var glad for den økologiske frisør?

- Må man drikke cola hvis man ønsker at blive gravid eller er det?

- Og hvad er der ellers af ting man skal være opmærksom på hvis man ønsker at blive gravid.

Denne situation står mig og min dejlige kæreste nemlig i? Vil jo gerne gøre det bedste for den kommende baby.

knus Carina

Jeg har gjort alle de ting du nævner i min graviditet, og jeg har den sundeste og smukkeste datter den dag idag... Så efter min mening er det ikke noget man skal hænge sig meget i, de forskellige ting....

Anmeld

12. maj 2009

MaleneG

Caroline86 skriver:

MaleneG skriver:

cille22 skriver:

I mine graviditets vitaminer, er der folsyre i den anbefalede dagsmængde

tager du ikke bare gravitamin putte?

nej de her hedder graviditets vitaminer

Anmeld

12. maj 2009

landskronagade

Det handler om, at tage stilling til i hvor høj grad du vil udsætte dit ufødte barn for forskellige risici.

Vasker du med svanemærket, så udsætter du ikke baby for de parfumestoffer som lagres i din krop. Du kan give stofferne videre til baby inde i maven, så den udvikler allergi. Derudover er svanemærket vaskemiddel skånsomt for miljøet. Derfor tager du ansvar for, at dit barn ikke skal vokse op med unødigt forurenet grundvand, hvis du vælger miljørigtigt allerede nu.

Det samme gælder i forhold økologiske frisører. Dampene fra almindelig farve kan hjerneskade dit foster og forårsage allergi, samt forurene miljøet. Det er kraftigt reduceret hos økolgiske frisører.

Det med sodavand og cola handler om, at meget sodavand og især cola indeholer koffein. Koffein kan, ved overdreven indtagelse, også betyde at baby bliver hjerneskadet.

Men som mange har været inde på allerede, så handler det nok også om at følge sin sunde fornuft. Først og fremmest tror jeg at baby har bedst af, at hende der bærer på den, har det godt og ikke bekymrer sig for meget om det ene eller andet.
Men man kan selvfølgelig altid være bevidst om de valg man tager og tage ansvar på den måde.

Held og lykke til jer

Anmeld

12. maj 2009

Stumpen

Mit simple råd til dig er at følge din egen intuition (staves??)

Der er så mange råd at følger du dem alle, så drukner du altså inden du overhovedet bliver gravid, så følg dem du finder relevante at følge.. Jeg har aldrig farvet hår under graviditeten eller tømt kattenbakken, men derinmod drukket cola, gør det du finder bedst og på den måde hviler du også mere i dig selv og dette kan dit barn også mærke når det kommer ud, det er nu min mening
Held og lykke med det..

Anmeld

12. maj 2009

Lone Jakobsen

Stumpen skriver:

Mit simple råd til dig er at følge din egen intuition (staves??)

Der er så mange råd at følger du dem alle, så drukner du altså inden du overhovedet bliver gravid, så følg dem du finder relevante at følge.. Jeg har aldrig farvet hår under graviditeten eller tømt kattenbakken, men derinmod drukket cola, gør det du finder bedst og på den måde hviler du også mere i dig selv og dette kan dit barn også mærke når det kommer ud, det er nu min mening
Held og lykke med det..

jamen er helt enig.
jeg har aldrig taget ret mange af de råd alvorligt. har aldrig spist ekstra vitaminer (bortset fra jern pga. lav blodprocent) jeg følger min fornuft og mine fornemmelser, og det har ikke givet mig problemer endnu.
men jeg er så også en af de kvinder der bliver meget nemt gravid. jeg har 3 sunde og raske unger, og venter den 4. i slutningen af juni

Anmeld

12. maj 2009

Kvindemin

Kruse1 skriver:

Hej alle sammen

- Hvor hys skal man være med kun at vaske ens tøj i svanemærket vaskemiddel hvis man er gravid?

- Må man farve hår hos de økologiske frisører? Så nemlig i et program hvor en gravid kvinde var glad for den økologiske frisør?

- Og hvad er der ellers af ting man skal være opmærksom på hvis man ønsker at blive gravid.

Denne situation står mig og min dejlige kæreste nemlig i? Vil jo gerne gøre det bedste for den kommende baby.

knus Carina

Vil bare sige held og lykke med projektet

Anmeld

12. maj 2009

DK

Hej alle sammen

knus Carina

Uhhh det er jo uanset hvad lidt en hvepserede det her. Det kommer an på hvor meget du "gider" at gøre ud af det. Der er så mange ting vi i dag kan gøre bedre hvad angår økologi og den slags. Korrekt at mange gør hvad der passer dem uden at følge nogen råd, og får sunde børn. Man ved bare ikke om de er sunde indeni. Det der er med ex. phtalater og parabener er at de lagres i kroppen, og gives videre fra mormor til mor til barn. Dvs. at du lige nu har giftstoffer i din krop som du har "arvet" fra din mor, som har arvet dem fra sin mor. Det ex. phtalater og parabener gør, er at de nedsætter fertiliteten og giver deforme kønsdele. Så kan det da godt være at man nu er ligeglad, og også får et "sundt" barn, men hvad nytter det hvis ens barnebarn har deforme kønsdele, som i sidste ende er resultatet af for meget kemi.
Det her er ENORMT upopulært at tale lige ud af om sådan lige ud af posen. MEN, det er altså sandheden. Måske er det ikke vores børn der får tissemænd uden urinledning, eller piger uden æggeledere. Men er det ikke også slemt hvis vores børnebørns børn engang får det??? Risikoen bliver også større og større da der i dag er meget mere kemi end der var for 100 år siden. Og tænk hvor meget mere der sikkert er om 50 år! Derfor kan vi da ligeså godt hjælpe vores planlagte ønskebarn så godt på vej som overhovedet muligt, ved at undgå de stoffer som det er videnskabeligt bevist er direkte sundhedsskadelige for fostre!

Jeg synes du skal læse noget mere "videnskabeligt" om dette emne hvis det interesserer dig, eller gå på www.dr.dk og se under Mission Baby. Der er i et af de første afsnit et helt afsnit dedikeret til netop disse ting, og der vil du kunne se hvad de "proffesionelle" har af holdning til dette emne, og hvad de anbefaler.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.