Har lige nogle spørgsmål.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.362 visninger
20 svar
0 synes godt om
10. maj 2009

Kruse90

Hej alle sammen

Jeg har lige et par spørgsmpl, som jeg gerne vil hører jeres svar på.

- Hvor hys skal man være med kun at vaske ens tøj i svanemærket vaskemiddel hvis man er gravid?

- Må man farve hår hos de økologiske frisører? Så nemlig i et program hvor en gravid kvinde var glad for den økologiske frisør?

- Må man drikke cola hvis man ønsker at blive gravid eller er det?

- Og hvad er der ellers af ting man skal være opmærksom på hvis man ønsker at blive gravid.

Denne situation står mig og min dejlige kæreste nemlig i? Vil jo gerne gøre det bedste for den kommende baby.

knus Carina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2009

fam.4xc

Jeg hqar gjort alle 3 ting du nævner og sikkert flere til i begge mine graviditeter - og har 2 skønne og sunde piger.

Man skal passe på ik at gøre graviditet til en videnskab eller sygdom men selvfølgelig følge sin sunde fornuft - mærk efter i maven hvad du selv har det bedst med og handl derudfra...

Anmeld

10. maj 2009

Kruse90

fam.4xc skriver:

Jeg hqar gjort alle 3 ting du nævner og sikkert flere til i begge mine graviditeter - og har 2 skønne og sunde piger.

Man skal passe på ik at gøre graviditet til en videnskab eller sygdom men selvfølgelig følge sin sunde fornuft - mærk efter i maven hvad du selv har det bedst med og handl derudfra...

Mange tak for svar

Anmeld

10. maj 2009

Sweet1978

Kruse1 skriver:

Hej alle sammen

- Hvor hys skal man være med kun at vaske ens tøj i svanemærket vaskemiddel hvis man er gravid?

- Må man farve hår hos de økologiske frisører? Så nemlig i et program hvor en gravid kvinde var glad for den økologiske frisør?

- Og hvad er der ellers af ting man skal være opmærksom på hvis man ønsker at blive gravid.

Denne situation står mig og min dejlige kæreste nemlig i? Vil jo gerne gøre det bedste for den kommende baby.

knus Carina

Mht. hvad man skal være opmærksom på, så kan jeg anbefale dig at starte med Gravitamin allerede når i begynder at prøve, de indeholder nemlig alt man har brug for inkl. folsyre som skulle være godt for barnets udvikling. De fås blandt andet på apoteket.

De er en del af en serie som også indeholder gravijern og gravikalk, men jeg har personligt kun taget multitabsen.

De andre ting du nævner har jeg ikke taget særlige forholdsregler omkring, jeg har vasket i helt alm. sæbe og drukket al slags sodavand.

Nu farver jeg ikke hår, så det skal jeg ikke kunne udtale mig om men har hørt at man i hvertfald skal holde sig fra at blive permanentet pga. dampene, men mener da ikke det lugter at farve hår eller???

Det var lige det jeg havde at byde ind med og krydser da fingre for du snart kan melde ud at du er gravid.

Anmeld

12. maj 2009

Kruse90

Sweet1978 skriver:

Mht. hvad man skal være opmærksom på, så kan jeg anbefale dig at starte med Gravitamin allerede når i begynder at prøve, de indeholder nemlig alt man har brug for inkl. folsyre som skulle være godt for barnets udvikling. De fås blandt andet på apoteket.

De er en del af en serie som også indeholder gravijern og gravikalk, men jeg har personligt kun taget multitabsen.

De andre ting du nævner har jeg ikke taget særlige forholdsregler omkring, jeg har vasket i helt alm. sæbe og drukket al slags sodavand.

Nu farver jeg ikke hår, så det skal jeg ikke kunne udtale mig om men har hørt at man i hvertfald skal holde sig fra at blive permanentet pga. dampene, men mener da ikke det lugter at farve hår eller???

Det var lige det jeg havde at byde ind med og krydser da fingre for du snart kan melde ud at du er gravid.

hejsa Tak for dit svar. Er virkelig dejligt at folk gerne vil hjælpe herinde.

Jeg tager folsyre nu Men ja har tænkt på at hoppe over på gravitamin
For det dækker jo alt.
Jo det lugter at farve hår desværre. men så var muligheden evt. økologisk hårfarve.
Men det kender jeg ikke rigtig noget til ( endnu )

Håber også snart at der kommer en lille spire ind
Som jeg kan gå og passe godt på i ni månender.

knus Carina

Anmeld

12. maj 2009

cille22

med mindre der er kommet en helt ny udgave af gravitamin, siden jeg ventede mig i maj sidste år, ja så skal man altså tage folsyre ved siden af før graviditeten og i de 3 første mdr...
Bare lige til en opdatering...

Hårfarvning vil jeg holde mig fra, men puha COLA var bare min last alle 3gange UPSSSS

Hilsen cecilie med 3 skønne unger

Anmeld

12. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
cille22 skriver:

med mindre der er kommet en helt ny udgave af gravitamin, siden jeg ventede mig i maj sidste år, ja så skal man altså tage folsyre ved siden af før graviditeten og i de 3 første mdr...

Hårfarvning vil jeg holde mig fra, men puha COLA var bare min last alle 3gange UPSSSS

hvad!?
Er du sikker på det? fik at vide på apoteket at det var fint med gravitamin
Og det skulle ikke være lavet om!

Anmeld

12. maj 2009

MaleneG

cille22 skriver:

I mine graviditets vitaminer, er der folsyre i den anbefalede dagsmængde

Anmeld

12. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
MaleneG skriver:

cille22 skriver:

I mine graviditets vitaminer, er der folsyre i den anbefalede dagsmængde

tager du ikke bare gravitamin putte?

Anmeld

12. maj 2009

LauraLW

Kruse1 skriver:

Hej alle sammen

knus Carina

Nu vil jeg ikke svare på det med gravitamin, for det har de andre tøser gjort.

Men det anbefales at man ikke indtager så store mængder koffein, og det gælder altså både kaffe, te (især sort) og cola (også light og zero). - Mener det har noget med barnets udvikling + risiko for abort at gøre, men det kan man nok læse sig frem til. Tror ikke man behøver at skære alt væk, men du skal bare overveje dit indtag (især når du er blevet gravid) og skære ned.

Laura

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.