Frøken J. skriver:
I dag er det dag 4 i "Rose skal sove i egen seng"-projektet. Dog var dag 2 lige anderledes, da vi sov ude et - for hende - fremmed sted, så hun sov mellem os.
Dag 1 gik faktisk fint nok. Jeg tror nok det tog 1½ time før hun faldt i søvn i samme seng. Vi sidder ikke hos hende, vi går til og fra og lægger hende ned, når hun brokker sig tilstrækkeligt og så snart hun bliver decideret ked (for så ved vi, at hun virkelig ER ked af det og ikke bare sur). Vi har gjort det, at vi ikke lukker døren når vi forlader rummet, det tror jeg hjælper lidt, så hun ikke føler sig helt forladt.
Første nat sov hun til kl. 4, brokkede lidt, blev pakket ind i dynen, sov til kl. 5 hvor hun kom ind og putte mellem os.
I går tog det bare lang tid, før hun overgav sig! Jeg tror vi var oppe på 2-3 timer, men til sidst faldt hun i søvn og sov så til kl. 7 (nok så længe fordi hun sov sent)
I aften er hun vist lige faldet i søvn, det tog 1½ time igen. Jeg gør det, at når hun en gang imellem bliver ked og decideret græder med tårer, tager jeg hende lige op, holder hende tæt, kysser hende og siger jeg elsker hende, og så lægger jeg hende ned igen.
Jeg glæder mig til vi når ned under en time, men det er dejligt at kunne have sin seng i fred uden at blive sparket og kradset hele natten, og også at kunne sove i ske med Lars 
Det har hjulpet meget på projektet, at Lars er færdig i praktik og på ferie. På den måde er vi to om det, fordi han ikke skal skrive artikler om aftenen, og ydermere har vi ikke den der hængende over hovedet med, at hun helst skal sove inden han skal i seng. Der er ingen deadline! Så kan faktisk mærke, at jeg er helt cool med det, og jeg bliver ikke irriteret eller utålmodig. Og det tror jeg bestemt hjælper på det hele!
Vi har ikke givet efter en eneste gang, men har holdt fast i metoden, så i aften er 3. nat hun sover selv
Selvom det tager lang tid!