Hvornår fik i lysten til nr. 2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2012

Ansemusen

Den lykkelige skriver:

Min datter er 17 mdr og jeg vil gerne have en mere fordi jeg synes hun skal have en søskende.. men lige nu er det også det eneste jeg kan se fordelen ved.. misforstå mig ikke.. elsker min lille mus.. men har slet ikke lyst til at skulle have to nu.. men håber da følelsen kommer på et tidspunkt, for synes ikke hun skal være enebarn..
Hvornår kom jeres?

Vores søn er 26 måneder og jeg vil rigtig gerne have en til, men lysten er der ikke endnu, hvis det giver mening? Lidt som du siger. Min kærester har indtil videre slet ikke lyst, men tror det kommer senere.

Jeg orker ikke et spædbarn samtidig med et barn i trodsalderen, og så er jeg sikker på, at det er bedre for den ældste at vente til han/hun er 3 år eller ældre. Tænker at vi venter med barn nr. to til vores dreng er 4-5 år. Så forstår han bedre det at bliv storebror, han er mere selvhjulpen og sikkert mindre jaloux og dermed er vores overskud sandsynligvis større!

Så du er IKKE alene, og lysten skal nok komme, din pige er jo ikke så gammel endnu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2012

Tip!

Jeg vil gerne have nr 2, men min uddannelse kommer først, så om 2 1/2 år, så starter projekt baby igen. Der er min søn 6 1/2.. 

Anmeld

28. juli 2012

Mum33

Den lykkelige skriver:

Min datter er 17 mdr og jeg vil gerne have en mere fordi jeg synes hun skal have en søskende.. men lige nu er det også det eneste jeg kan se fordelen ved.. misforstå mig ikke.. elsker min lille mus.. men har slet ikke lyst til at skulle have to nu.. men håber da følelsen kommer på et tidspunkt, for synes ikke hun skal være enebarn..
Hvornår kom jeres?

Da han blev 3 år... så der bliver 4 år mellem dem. Vi har hverken haft lyst eller overskud før nu. Er så glad for at vi har ventet. Nu er overskudet der, og jeg GLÆDER mig til at skulle have en lille ny igen.

Anmeld

28. juli 2012

Tvillingemor80

Jeg fik lyst til nummer 3 allerede på barselsgangen, men tænkte at det var lige voldsomt nok og da pigerne var 2-3 mdr gik det i sig selv..

Lige nu har jeg det sådan at jeg gerne vil ha flere børn, meeeen det haster ikke

Anmeld

28. juli 2012

modesty

Den lykkelige skriver:

Hvornår kom jeres?

Vi er lidt uenige herhjemme. Min mand vil gerne nøjes med den ene (dreng) vi har nu. Jeg vil gerne have en til. Men vi er enige om at hvis vi skal have en til, skal der være cirka 4 år imellem. To blebørn og muligvis to børn med opvågninger om natten, der orker jeg ikke. 

Men jeg ville aldrig få et barn til fordi jeg synes at min dreng skal have en søskende. Jeg er selv enebarn og har haft en skøn barndom og har aldrig savnet søskende.

Anmeld

28. juli 2012

Clisolka

Jeg har haft lyst til en lillebror/søster siden Isabella var 3 mrd. Nu er hun 21 mrd. og vi har da haft snakken herhjemme. Men lige pt. nyder vi hende, mens hun er så lille. 

Jeg kan pt. ikke lige overskue en graviditet mere - og faderen vil også vente, så det er perfekt 

Anmeld

28. juli 2012

Rødhætte

Den lykkelige skriver:

Hvornår kom jeres?

Min søn er 16 mdr og jeg nyder at vi kun har ham. Jeg har altid sagt jeg ville have 3-4 år i mellem mine og tror forsat det bliver sådan. Min søn er først nu blevet godt til at sove om natten, så vil gerne have lidt tid inden natteroderiet begynder igen. Og så synes jeg også bare det er fantastisk med alt det han selv kan efterhånden.

Der er 10 år imellem mig og min søster og vi har et fantastisk forhold, så tror ikke nogle år mellem børn gør en forskel

Anmeld

28. juli 2012

Ellie79

Åh vi havde en hård start med kolik og søvnløse nætter i 2½ år før hun sov igennem så vi havde snakket om at hun var nok og enebørn har det jo også dejligt Men da hun blev 3½ meldte lysten sig og i dag har vi to med 4½ år imellem. Elsker aldersforskelligen og det at vi fik nummer to fordi vi var klar og ikke bare lod os rive med omverden der spurgte og spurgte hvornår vi skulle have nummer 2. De har overraskende meget glæde af hianden i dag og jeg elsker at se deres søskendebånd blive stærkere og stærkere for hver dag

Anmeld

28. juli 2012

MaybeBaby

Den lykkelige skriver:

Hvornår kom jeres?

Det er fuldstændigt som herhjemme! Jeg er giga-skruk, men kun efter maven og redebyggeriet og den søde hemmelighed, MEN jeg har meget nok i Tristan - og manden med. Han er 10 mdr og så sent som i dag, da han skrigende nægtede at sove middagslur til trods for kun en time om formiddagen, ja der tænkte jeg: jeg glæder mig til min mens kommer på mandag!
Jeg vil så gerne bare nyde ham og lade ham blive et lille selvstændigt individ, og måske endda lige få gjort uddannelse færdig jeg begynder på her om 3 små uger. Så han bliver et sted imellem 3-4 før uddannelsen er i hus. Og det passer os perfekt. Der er 4 år imellem men storesøster og jeg, og vi er bedste veninder i dag

Anmeld

28. juli 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Har haft lysten til nr. 2 siden han blev 8 mdr... også selvom han bestemt ikke har været nem...

har lysten til en lille ny igen, og lysten til at han skal være storebror snart så de bedre kan følges ad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.