Samvær er en ret, men ikke en pligt - desværre måske. Men hvis han ikke vil, kan du ikke presse ham til det. Og det er nok heller ikke nogen god ide, hvis han ikke har lysten - selvom det er umuligt at forstå.
Hvis jeg var dig, ville jeg droppe presset fuldstændig. Skrive til ham og til hans forældre/familie, at du accepterer deres valg, men hvis de skulle få lyst til at lære ham at kende en dag, er de velkomne til at kontakte dig. Og så ikke mere.
Fortæl din dreng det - indrettet efter hans alder - at det var fars valg. At du altid gerne vil hjælpe ham med at finde sin far, hvis han ønsker det senere, men at du ikke ved, hvad fars reaktion vil være.
Jeg har selv en far der valgte "mig" fra før jeg blev født og min mor har altid været ærlig overfor mig. Og jeg har ikke savnet ham synderligt. Jeg ved godt, at det måske er noget andet med drenge og deres far - men du kan jo ikke gøre noget, hvis han ikke vil.
Koncentrer dig om at få et godt liv - bare dig og ham, og lad far selv komme når/hvis han vil. 
Anmeld