Kan man blive gift i det fri ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2012

SS82

Kay skriver:

jeps.. sys også det er dumt... men vi kan håbe på det bliver lavet om

Ja helt bestemt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2012

MortilElias2010

Drømme skriver:

Hehe, tak

Kan bare huske billederne og beskrivelsen, lød som en skøn dag

Jeg tror faktisk din tråd var første gang jeg hørte om muligheden for bryllup andre steder end i kirken eller på rådhuset 

I har da ihvertfald alle muligheder for en fantastisk naturoplevelse på Bornholm, så syntes da du skal give kommunen et kald og forhøre dig om muligheden 

Anmeld

1. august 2012

Drømme

Kay skriver:

jeps.. sys også det er dumt... men vi kan håbe på det bliver lavet om

Det må vi 

Anmeld

1. august 2012

Drømme

MortilElias2010 skriver:

I har da ihvertfald alle muligheder for en fantastisk naturoplevelse på Bornholm, så syntes da du skal give kommunen et kald og forhøre dig om muligheden 

Det må jeg hellere gøre

Tak for dine svar i hvert fald

Anmeld

1. august 2012

Mom2

Drømme skriver:

Ja, kan man det ?

Kæresten var nede på knæ for noget tid siden, bad ham komme igen når han havde en ring, og det havde han den 21. Maj i år

Vi har endnu ikke fundet ud af hvornår vi skal giftes - regner med der går nogle år endn. - men vi er til gengæld ret enige om, vi gerne vil giftes i en skov..

Hørte i nyhederne i dag, at præster ikke må vie folk uden for kirken (endnu).. Men har da hørt om flere der fx er blevet gift på en strand..

Er der nogen der ved noget om emnet ?

Alle som sidder i byrådet, uanset hvor i landet det så er, er berettiget til at vie folk.
Det er rigtigt at præster ikke må vie uden for kirken, det eneste smuthul der er, er hvis man bliver gift i et kirke telt som f.eks. det FDF har. Vi have et lederpar som blev gift af en præst på FDF's Landslejr sidste sommer, og de fik lov fordi kirketelte hører til folkekirken

Men indtil loven, fårhåbentlig, bliver lavet om, er det kun borgmesteren og byrådsmedlemmer som kan vie udenfor kirken.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.