Kan man blive gift i det fri ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2012

Drømme

FruK skriver:

Her i Odense må alle byrådsmedlemmer vie folk. Man kan vist blive gift lige der, hvor man kan overtale den enkelte til at gøre det. 

Vi overvejede vores egen have da jeg læste det - men blev gift i november, så vi endte alligevel indendørs på rådhuset. 

Okay

Vi bor på Bornholm, har ingen anelse hvad reglerne er her..

Vi overvejer et november, december eller maj bryllup.. Tror det ender i et maj bryllup, men hvor kunne det altså også være smukt med et bryllup midt i sne 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2012

MortilElias2010

Drømme skriver:

Ja, kan man det ?

Kæresten var nede på knæ for noget tid siden, bad ham komme igen når han havde en ring, og det havde han den 21. Maj i år

Vi har endnu ikke fundet ud af hvornår vi skal giftes - regner med der går nogle år endn. - men vi er til gengæld ret enige om, vi gerne vil giftes i en skov..

Hørte i nyhederne i dag, at præster ikke må vie folk uden for kirken (endnu).. Men har da hørt om flere der fx er blevet gift på en strand..

Er der nogen der ved noget om emnet ?

Vi blev viet på stranden ved As Vig af et byrådsmedlem. Vi havde egentligt en aftale med borgmesteren i Hedensted Kommune, men hun kunne ikke alligevel. Men det blev alligevel et drømmebryllup

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. juli 2012

Drømme

MortilElias2010 skriver:

Vi blev viet på stranden ved As Vig af et byrådsmedlem. Vi havde egentligt en aftale med borgmesteren i Hedensted Kommune, men hun kunne ikke alligevel. Men det blev alligevel et drømmebryllup

Åh, de billeder har jeg set før

Det var jer der blev gift som  surprise, var det ikke ?

Eller husker jeg helt forkert ?

Anmeld

26. juli 2012

Drømme

MortilElias2010 skriver:

- Og hvor ser det dejligt ud 

Anmeld

26. juli 2012

MortilElias2010

Drømme skriver:

Åh, de billeder har jeg set før

Det var jer der blev gift som  surprise, var det ikke ?

Eller husker jeg helt forkert ?

Fuldstændig rigtigt, god hukommelse

Anmeld

1. august 2012

Drømme

MortilElias2010 skriver:

Fuldstændig rigtigt, god hukommelse

Hehe, tak

Kan bare huske billederne og beskrivelsen, lød som en skøn dag

Jeg tror faktisk din tråd var første gang jeg hørte om muligheden for bryllup andre steder end i kirken eller på rådhuset 

Anmeld

1. august 2012

SS82

Er du sikker på at det ikke er op til den enkelte præst selv at bestemme om de vil gå ud af kirken eller ej ? Det har jeg bare hørt da jeg gerne vil vies hjemme i vores have. Men det kan godt være det ikke er rigtigt 

Anmeld

1. august 2012

Kay

Slott skriver:

Er du sikker på at det ikke er op til den enkelte præst selv at bestemme om de vil gå ud af kirken eller ej ? Det har jeg bare hørt da jeg gerne vil vies hjemme i vores have. Men det kan godt være det ikke er rigtigt 

det er ikke op til den enkelte præst... det er op til biskopperne og de siger NEJ! hvilket i min mening er frygtelig gammeldags og det bliver forhåbentlig lavet om...

men ja man kan få en borgermester eller et byrådsmedlem til at vie en udendørs... hvis ikke kommunen har bestemt sig for at det vil de ikke...

vi bor i Lyngby nord for kbh, og der vil de ikke! i kbh vil de få dage om året på bestemte stæder...

så vi blev viet i min barndoms by... Gilleleje, ude ved nakkehoved fyr med udsigt over havet... og det var så smukt

Anmeld

1. august 2012

SS82

Kay skriver:

det er ikke op til den enkelte præst... det er op til biskopperne og de siger NEJ! hvilket i min mening er frygtelig gammeldags og det bliver forhåbentlig lavet om...

men ja man kan få en borgermester eller et byrådsmedlem til at vie en udendørs... hvis ikke kommunen har bestemt sig for at det vil de ikke...

vi bor i Lyngby nord for kbh, og der vil de ikke! i kbh vil de få dage om året på bestemte stæder...

så vi blev viet i min barndoms by... Gilleleje, ude ved nakkehoved fyr med udsigt over havet... og det var så smukt

Ja det med borgmester og byrådsmedlemmer ved jeg godt. Ville bare helst ha en præst.   Men det er egentlig lidtmærkeligt de ikke må når de gerne må holde gudstjenester uden for kirken.

Anmeld

1. august 2012

Kay

Slott skriver:

Ja det med borgmester og byrådsmedlemmer ved jeg godt. Ville bare helst ha en præst.   Men det er egentlig lidtmærkeligt de ikke må når de gerne må holde gudstjenester uden for kirken.

jeps.. sys også det er dumt... men vi kan håbe på det bliver lavet om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.