Skal fyren vide der bliver foretaget abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.737 visninger
22 svar
0 synes godt om
26. juli 2012

Loa

Ja jeg var egentlig bare nysgerrig efter jeres mening.

Min mands lillesøster (19) har været kærester med en fyr on/off i 2 år, de er så ikke sammen længere, men "hygger" sig åbenbart stadig sammen.
Hun har så droppet sine p-piller fordi hun syntes hun tog på af dem, og hun ville gerne tabe sig. ()
De har så ikke ment det var nødvendigt at beskytte sig. (Åbenbart) Og nu er hun så gravid. Han ved ikke noget om det, og hun har bestilt tid til abort.
Hun har (i stor grad, i samråd med hendes meget dominerende mor) besluttet at han ikke skal vide noget, da det jo alligevel ikke ændre det valg hun har taget.

Jeg syntes, udover det er så langt ude at de/hun er endt i denne situation, faktisk det er lidt strengt ikke at informere ham om det. Og så igen er jeg lidt splittet, hvis det ikke ændre hendes valg, har han så brug for at vide det?

Ja hvad er jeres holdning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2012

Kay

syntes da han skal vide det... lige meget om hun vælger abort eller ej...

Anmeld

26. juli 2012

jydeinden

Loa skriver:

Ja jeg var egentlig bare nysgerrig efter jeres mening.

Min mands lillesøster (19) har været kærester med en fyr on/off i 2 år, de er så ikke sammen længere, men "hygger" sig åbenbart stadig sammen.
Hun har så droppet sine p-piller fordi hun syntes hun tog på af dem, og hun ville gerne tabe sig. ()
De har så ikke ment det var nødvendigt at beskytte sig. (Åbenbart) Og nu er hun så gravid. Han ved ikke noget om det, og hun har bestilt tid til abort.
Hun har (i stor grad, i samråd med hendes meget dominerende mor) besluttet at han ikke skal vide noget, da det jo alligevel ikke ændre det valg hun har taget.

Jeg syntes, udover det er så langt ude at de/hun er endt i denne situation, faktisk det er lidt strengt ikke at informere ham om det. Og så igen er jeg lidt splittet, hvis det ikke ændre hendes valg, har han så brug for at vide det?

Ja hvad er jeres holdning?

kan absolut ikke se hvorfor han IKKE fortjener at vide at han altså har gjort en tøs gravid. det er jo også muligt at hun har behov for at snakke med andre om det end sin mor.

Anmeld

26. juli 2012

babymus77

Jeg er nu også mest til at man fortæller sådan ting.... Bare min holdning:-)

Anmeld

26. juli 2012

SHERO

Det synes jeg bestemt han skal, om ikke andet kan det være han lærer lidt af det og passer på en anden gang...

Anmeld

26. juli 2012

katti24

Han skal da vide det. Specielt fordi de har været sammen et stykke tid og derfor kender hinanden. Havde det nu været et engangs knald så ville det være en anden sag.

Anmeld

26. juli 2012

Clisolka

Jeg syntes han har ret til at vide det... Min kæreste fik først at vide efter en abort, at hans ex havde været gravid med ham, han blev ikke særlig glad for hende 

Anmeld

26. juli 2012

Muhmi

Well, der er jo på én eller anden måde ikke nogen grund til at fortælle ham det hvis hun alligevel overhovedet ikke vil have barnet... Så bliver han måske glad for nyheden og så tager hun hans barn fra ham, fordi det er hendes krop...

Nogle mænd vil jo faktisk gerne tage det ansvar det er at få børn og det ville være super synd at han intet kunne stille op fordi HUN har taget et valg...

Selvfølgelig er jeg klart for at man fortæller sådan noget, men i den her situation, kan det jo egentlig være ligemeget, hun har jo besluttet sig...

Anmeld

26. juli 2012

HopinWishin

Synes helt sikkert han har ret til at vide det! ...

Anmeld

26. juli 2012

Loa

Muhmi skriver:

Well, der er jo på én eller anden måde ikke nogen grund til at fortælle ham det hvis hun alligevel overhovedet ikke vil have barnet... Så bliver han måske glad for nyheden og så tager hun hans barn fra ham, fordi det er hendes krop...

Nogle mænd vil jo faktisk gerne tage det ansvar det er at få børn og det ville være super synd at han intet kunne stille op fordi HUN har taget et valg...

Selvfølgelig er jeg klart for at man fortæller sådan noget, men i den her situation, kan det jo egentlig være ligemeget, hun har jo besluttet sig...

Det er også lidt det jeg tænker... Selvom jeg samtidig syntes det er lidt synd at han skal være uviden om hvad der rent faktisk sker...

Og udover at jeg tager dyb afstand fra at hun overhovedet har sat sig selv i den situation......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.