Retter med pasta? Hjææælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.547 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. juli 2012

JanetBJ

Min kæreste og jeg er begyndt at træne fitness, og har bestemt os for at lægge vores livsstil helt om, så nu hedder den nul slik og chips og ikke mere fed mad og fastfood.

Nu mere ris, pasta og kartofler.

Men jeg mangler inspiration til pastaretter ?! jeg har altid været dårlig til at spise pasta, synes det er kedeligt.

Har i nogle gode opskrifter i vil dele med mig, med pasta ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2012

Kay

bliver lige nød til at spørge hvorfir ris, pasta og kartofler?? og hvad er grunden til i lægger kosten om,.. overvægt eller vil i bare leve sundere??

Anmeld

25. juli 2012

MortilElias2010

Har en pastaret, men den er ikke sund og passer ikke til jeres nye livsstil  Men den er bare så nem og super lækker 

Anmeld

25. juli 2012

JanetBJ

Kay skriver:

bliver lige nød til at spørge hvorfir ris, pasta og kartofler?? og hvad er grunden til i lægger kosten om,.. overvægt eller vil i bare leve sundere??

Fordi Ris, pasta og kartofler er goooodt

Ingen overvægt eller noget, vi er bare begge træt af at sidde derhjemme og hænge, så vi dyrker fitness + styrketræning sammen, og synes ikke selv at det hænger sammen at man træner seriøst, hvis man så har en latterlig madstil ved siden af dét. :-)

Anmeld

25. juli 2012

JanetBJ

MortilElias2010 skriver:

Har en pastaret, men den er ikke sund og passer ikke til jeres nye livsstil  Men den er bare så nem og super lækker 

Bare kom med den alligevel -

Anmeld

25. juli 2012

pastry26

JanetBJ skriver:

Min kæreste og jeg er begyndt at træne fitness, og har bestemt os for at lægge vores livsstil helt om, så nu hedder den nul slik og chips og ikke mere fed mad og fastfood.

Nu mere ris, pasta og kartofler.

Men jeg mangler inspiration til pastaretter ?! jeg har altid været dårlig til at spise pasta, synes det er kedeligt.

Har i nogle gode opskrifter i vil dele med mig, med pasta ?

Fuldkorns pasta med bacon, ærter, cremefraiche, citron saft og mynte 

Kog pastaen som anvist. Gem lidt af pasta vandet til retten. Steg bacon, finthakket løg og et fed hvidløg. Kom frosne ærter i og lad dem kun simre med til det frosne lag er forsvundet. De må ikke blive for udkogt! Tilføj pasta (evt muslingskaller) og rør rundt. Tilsæt ca 3 spsk cremefraiche og revet parmasan ost. Du må smage dig frem. Smag til med citron saft, salt og peber.

Til sidst inden servering kommer du mynte i 

God fornøjelse!

Anmeld

25. juli 2012

JanetBJ

pastry26 skriver:

Fuldkorns pasta med bacon, ærter, cremefraiche, citron saft og mynte 

Kog pastaen som anvist. Gem lidt af pasta vandet til retten. Steg bacon, finthakket løg og et fed hvidløg. Kom frosne ærter i og lad dem kun simre med til det frosne lag er forsvundet. De må ikke blive for udkogt! Tilføj pasta (evt muslingskaller) og rør rundt. Tilsæt ca 3 spsk cremefraiche og revet parmasan ost. Du må smage dig frem. Smag til med citron saft, salt og peber.

Til sidst inden servering kommer du mynte i 

God fornøjelse!

ooorh det lyder lææækkert! den må prøves en af dagene muums!

Anmeld

25. juli 2012

Kay

JanetBJ skriver:

Fordi Ris, pasta og kartofler er goooodt

Ingen overvægt eller noget, vi er bare begge træt af at sidde derhjemme og hænge, så vi dyrker fitness + styrketræning sammen, og synes ikke selv at det hænger sammen at man træner seriøst, hvis man så har en latterlig madstil ved siden af dét. :-)

oki... ris pasta og kartofler har bare rigtig meget stivlese og kulhydrater i... og det er altså ikke optimalt at spise for meget af med mindre man er top atlet og har brug for det...

vil hellere råde jer til grøntsager da der er flere kostfibre i og det er sundere for kroppen...

samtidig er der nogle studer der viser at for meget indtag af netop ris, pasta, kartofler, brød, sukker og andet med meget stivelse kan nedsætte chancerne for graviditet...

men når det er sagt, så vælg de groveste alternativer når i skal ha pasta og ris...

Anmeld

25. juli 2012

pastry26

JanetBJ skriver:

ooorh det lyder lææækkert! den må prøves en af dagene muums!

Du kan jo bare bruge cremefraiche med en lav fedt procent og brug mindre parmasan. Men det skal altså i, det gør retten speciel. Og brug for guds skyld ikke det færdig revet, det gør ingenting godt!! 

Og jeg glemte at skrive, at mynten skal hakkes fint naturligvis, ca en håndfuld.

Anmeld

25. juli 2012

MortilElias2010

JanetBJ skriver:

Bare kom med den alligevel -

Tsk tsk. NU kan jeg selvfølgelig ikke huske hvad pastaen hedder, men den fåes i pakker i Brugsen som frisk naturel pasta. Så hakker du 1 løg og fire fede hvidløg og putter på panden, der lader du det så simre. Så gør du dine bacon klar (ikke tern) men baconskiver. Dem lægger du ovenpå løg og hvidløg og vender godt indtil din baconskiver har fået nok og løgene og hvidløgene ikke er sorte. Inden da har du selvfølgelig sat vand til kog hvor du putter pastaen i når det koger og så tre-5min senere er de klar, pastaen. Så hælder du det op i dybe tallerkner og hælder hvidløg og løg ovenpå - rigeligt af bacon, 2-3 pakker - mm kød  Og så har du købt topping ost - Erhm varmen gør noget ved mit hoved.. Det man bruger til nachos fx. eller til pizza og hælder over - og vupti, en halv times tid tager det og du har en lækker mættende og ikke sund ret 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.