Anonym skriver:
Skriver anonym, da både svigermor og svigerinde er herinde..
Svigermor siger til min datter på 21 mdr. - mens jeg sidder foran (er ved at hente hende, de har passet hende mandag morgen til i dag).
Hun siger: "Bip, skal vi ikke spørge farfar, om vi skal tage på stranden i eftermiddag?"
Uden at spøger mig, om jeg har planer med min datter efter ikke at have set hende siden mandag morgen.
Hun råber så efter min svigerfar, og spørger ham, inden jeg når at sige noget.
Jeg siger så: "tja, det er mere mig som skal overtales til standen".
Svigermor: "årh okay - jamen det må du så finde ud af".
Hun har inden da, spurgt hvornår min mand har fri - fortalte hende to gange, at min mand jo altid lukker om onsdagen (har han gjort i 3 år nu), så det er først efter kl. 19.30 han er hjemme.
Nu kommer det til det mærkelige - hun ringer så til min mand (bag min ryg), og spørger om han skal med på stranden omkring kl. 16, hvortil han svare, "jamen jeg har først fri kl. 19.30".
Svigermor: "jamen så tager vi bare på stranden kl. 20", ikk?"
Min mand: "Bip kommer altså i seng kl. 19.30, så det synes jeg er for sent at tage afsted".
Svigermor: "nå, skal bip nu til at bestemte det??"
Og så sluttede samtalen der..
Nu er det jeg åbenbart er den mærkelige, for jeg ringer så til svigermor (for hun har åbenbart bedt min mand om at bede mig om at ringe til hende).
Jeg siger så: "Hej, jeg kan forstå du har ringet til bip om stranden??, han lukker jo hver onsdag, så han er først sent hjemme".
Svigermor: "Jamen, vi tager da bare afsted når han har fri".
Mig: "Men vi synes bare det er lidt meget sent at først tage på stranden efter kl. 19.30"
Svigermor: "Nå, men det styre I jo også bare selv, så tager vi da bare afsted før".
Mig: Okay, bip sover nu - men ringer når hun er vågnet"
Så slutter aftalen..
Nu viser det sig, at svigermor og (især) svigerfar synes at jeg er den mærkelige, fordi jeg ikke vil have min mand (og datter på 21 mdr.) med på stranden EFTER kl. 19.30.
Er jeg forkert på den???