Er det mig som er mærkelig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.589 visninger
14 svar
0 synes godt om
25. juli 2012

Anonym trådstarter

Skriver anonym, da både svigermor og svigerinde er herinde..

Svigermor siger til min datter på 21 mdr. - mens jeg sidder foran (er ved at hente hende, de har passet hende mandag morgen til i dag).

Hun siger: "Bip, skal vi ikke spørge farfar, om vi skal tage på stranden i eftermiddag?"

Uden at spøger mig, om jeg har planer med min datter efter ikke at have set hende siden mandag morgen.

Hun råber så efter min svigerfar, og spørger ham, inden jeg når at sige noget.

Jeg siger så: "tja, det er mere mig som skal overtales til standen".

Svigermor: "årh okay - jamen det må du så finde ud af".

Hun har inden da, spurgt hvornår min mand har fri - fortalte hende to gange, at min mand jo altid lukker om onsdagen (har han gjort i 3 år nu), så det er først efter kl. 19.30 han er hjemme.

Nu kommer det til det mærkelige - hun ringer så til min mand (bag min ryg), og spørger om han skal med på stranden omkring kl. 16, hvortil han svare, "jamen jeg har først fri kl. 19.30".

Svigermor: "jamen så tager vi bare på stranden kl. 20", ikk?"

Min mand: "Bip kommer altså i seng kl. 19.30, så det synes jeg er for sent at tage afsted".

Svigermor: "nå, skal bip nu til at bestemte det??"

Og så sluttede samtalen der..

Nu er det jeg åbenbart er den mærkelige, for jeg ringer så til svigermor (for hun har åbenbart bedt min mand om at bede mig om at ringe til hende).

Jeg siger så: "Hej, jeg kan forstå du har ringet til bip om stranden??, han lukker jo hver onsdag, så han er først sent hjemme".

Svigermor: "Jamen, vi tager da bare afsted når han har fri".

Mig: "Men vi synes bare det er lidt meget sent at først tage på stranden efter kl. 19.30"

Svigermor: "Nå, men det styre I jo også bare selv, så tager vi da bare afsted før".

Mig: Okay, bip sover nu - men ringer når hun er vågnet"

Så slutter aftalen..

Nu viser det sig, at svigermor og (især) svigerfar synes at jeg er den mærkelige, fordi jeg ikke vil have min mand (og datter på 21 mdr.) med på stranden EFTER kl. 19.30.

Er jeg forkert på den???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2012

H+S Skjolgborg.

Jeg syntes selv det er lige sent nok når barne ikke er ældre. Jeg ville nok se om i ikke kan aftale fredag aften eller lørdag aften. ja også syntes jeg du skal tag din mand med i det der.

mvh Henriette

Anmeld

25. juli 2012

MortilCilas

Det synes jeg ikke du er! Det jo dig der kommer til at stå med et barn der er overtræt og ikke vil sove. Her tager jeg ingen steder efter kl 19. mest fordi der er Cilas møg træt, og jeg gider ikke være vågen den halve nat, fordi han har været mega overtræt.

Anmeld

25. juli 2012

AndreasMor84

Det er ikke dig der er den "mærkelige".. nogle gange føles det sgu som om at bedsteforældrene har glemt hvordan det var at have små børn.. som om at vi bare kan alt når det lige passer ind i deres program De glemmer ofte at de små skal sove, spise osv.(nu er vores kun 10 mdr) og ikke bare kan slæbes med rundt til dit og dat når det passer ind i andres program

Du får lige en 

Anmeld

25. juli 2012

MorDk

AndreasMor84 skriver:

Det er ikke dig der er den "mærkelige".. nogle gange føles det sgu som om at bedsteforældrene har glemt hvordan det var at have små børn.. som om at vi bare kan alt når det lige passer ind i deres program De glemmer ofte at de små skal sove, spise osv.(nu er vores kun 10 mdr) og ikke bare kan slæbes med rundt til dit og dat når det passer ind i andres program

Du får lige en 

Enig!

Pssst! hvis dn svigermor og svigerinde er herinde... så havde jeg nok ikke beskrevet det såååå detaljeret. De kan da sagtens genkende hændelsen... (det ville jeg da kunne ihvertfald)

Anmeld

25. juli 2012

Tulle28

Nej I er da ej, din svigermor må da lige tage og slappe lidt af. Hvad bilder hun sig ind?!! Så må de da tage på stranden uden jer. HVis I har en rytme, så skal hun respektere den - hvis interesse er det lige at tage på stranden efter kl. 20.00? Det er da ikke jeres eller jeres barns.

Altså hvad ER det med de svigerforældre???? Jeg synes der er indlæg hver og hveranden dag om grænseoverskridende svigermødre - og har selv en af slagsen! Det kan da ikke være os svigerdøtre der er nærtagende hele tiden?? Heldigvis lyder det som om du har en mand der kan sige fra:-)

Anmeld

25. juli 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Enig!

Pssst! hvis dn svigermor og svigerinde er herinde... så havde jeg nok ikke beskrevet det såååå detaljeret. De kan da sagtens genkende hændelsen... (det ville jeg da kunne ihvertfald)

De bruger sjælden siden (tror endda svigermor har glemt hendes "kode" Så det er mest på at være på den sikre side

Anmeld

25. juli 2012

Anonym trådstarter

Tak for alle Jeres opmunterne ord  nu er det blevet til at vi spiser sammen, og så tager en lille tur afsted

Anmeld

25. juli 2012

MortilElias2010

MorDk skriver:

Enig!

Spot ón  Tænkte jeg også. Men ja hvis de ikke bruger den og har glemt koden så er det jo fint 

Anmeld

25. juli 2012

MortilElias2010

MorDk skriver:

Enig!

Spot ón  Tænkte jeg også. Men ja hvis de ikke bruger den og har glemt koden så er det jo fint 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.